EU07 zostały wypożyczone do KM w okresie "kryzysu" przewozów, wtedy nawet cała seria lok EU06 była odstawiona do zapasu długotrwałego w lok. Krk Prokocim.
@pospieszny dlaczego EU07 można było wynająć KM-om a PR-om już nie?
KMy w przetargu wymagały lokomotyw 4 osiowych, ponieważ 6 osiowe ET22 nie mają prawa wjazdu na Grochów, czyli bazę KM. KM płaciło i wymagało. Dlatego Cargo za zdefektowaną siódemkę potrafiło podstawić ET41 na przykład, żeby spełnić wymagania...
Co będzie z tymi egzemplarzami które trafiły nie do przewoźników tylko do innych podmiotów? Czy pójdą na złom czy po naprawie będą sprzedane prywaciarzom?
sebalorek, widzę że nie tylko ja przeglądam sobie przetargi i robię z tego notatki Miło mi.
PR-y chyba za byki płacą też niemało. Jestem ciekaw czy Pr-y za byki płacą CARGO więcej niż KM-y za siódemki? Chyba jednak muszą płacić sporo skoro opłaca się im pozyskać własny tabor. Coś wiadomo może na temat modernizacji tych loków dla PR-ów? Czy będzie to coś na wzór budyni?
Chyba na tym nie koniec przetargów, PKP IC ma jeszcze zdaje się spory zapas niepotrzebnych loków.
- Kto by chciał kupić nasze EU07, zachęcam. Sprzedajemy je w drodze przetargu. Mamy nadmiar EU07 w wysokości ok. 120 egzemplarzy. To jest tabor do zbycia - stwierdził członek zarządu PKP Intercity Tadeusz Matyla podczas konferencji "Rynku Kolejowego" poświęconej perspektywom rynku lokomotyw w Polsce.
- Mamy nadmiar lokomotyw średniej mocy. Chcielibyśmy jeździć przynajmniej 130 km/h, ale jest uregulowanie prawne mówiące o konieczności podwójnej obsady w przypadku przekroczenia tej prędkości. A my umiemy liczyć - zaznaczył Matyla.
Do roku 2020 PKP Intercity zamierza zmniejszyć liczbę lokomotyw do prędkości 120-125 km/godz. do 120 sztuk oraz utrzymać na takim samy poziomie liczbę lokomotyw manewrowych oraz lokomotyw, które mogą jeździć 160 km/godz. i szybciej. Niedawno w ZNTK Oleśnica zmodernizowano jedną EU07 należącą do PKP Intercity. Pojazd zebrał pozytywne recenzje, ale koszt tego przedsięwzięcia był na tyle wysoki, że przewoźnik nie zdecydował się na dalesze modernizacje.
Deklaracja o planowanej sprzedaży 120 lokomotyw EU07 spotkała się podczas konferencji z reakcją dyrektora ds. taboru w Lotos Kolej, Marka Smotera. - Propozycja prezesa Matyli jest bardzo fajna, ale złożona o 6 lat za późno - podkreślił.
Źródło: Rynek Kolejowy.
I chyba PR-y szybko przestaną wynajmować loki od CARGO....
Nowe malowanie? zmodernizowanych EU07 Przewozów Regionalnych
IMG_2248 pr.JPG W takie barwy mogłyby PR-y pomalować swoje EU/P07 po modernie.To coś na wzór malowania SU45-079,SU45-070.Tą EU07-046 PR-y już kupiły.(Sorry za słabe wykonanie malowania,to delikatna przeróbka malowania IC)
Co racja to racja. Ale akurat kolorystyką do pociągów interregio to lokomotywy PKP IC pasują. To malowanie wygląda fajnie, tylko w połączeniu z waganami może wyglądać śmiesznie .
Ja nie wiem, jak taki lok wyglądał by ciągnąc "Kamieńczyka", który IR-em nie jest... A wagony PR po rewizjach coraz częściej są malowane niemal tradycyjnie (tylko biały pas jest ciągniety także na tył wagonu, co zauważyłem na Szrenicy i Kamieńczyku). EOT
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Tak jak piszecie -moze by to wyglądało śmiesznie z wagonami IR ale widzac SU45 w podobnym malowaniu i ciągnąca różne wagony w różnych kolorach i tak do niej pasowała.Oczywiście każdy ma swoje gusta.O tym malowaaniu pomyślałem jak zobaczyłem SU45 ciągnącą wagony Regioekspres.Spodobało mi sie takie zestawienie kolorystyczne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum