Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Zmiana trasy dla TLK Lublinianin
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 30-03-2012, 07:12   Zmiana trasy dla TLK Lublinianin Odpowiedz z cytatem

Gorzów Wlkp. Szansa na lepsze połączenie z Warszawą.

Posłanka PO Krystyna Sibińska pochwaliła się pismem z Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Wynika z niego, że zmieniona zostanie trasa połączenia relacji Warszawa - Gorzów Wlkp. Pociąg zamiast przez Toruń i Bydgoszcz kursować będzie przez Poznań, co znacznie skróci czas przejazdu.

Z Warszawy Centralnej pociąg odjedzie o 16.00, a do Gorzowa dotrze o 21.47. W drodze powrotnej trasa pociągu zostanie zmieniona od 2 czerwca (Gorzów Wlkp. odjazd 4.27,
Warszawa Central na przyjazd 10.29).

Na początku roku mieszkańcy północnej części województwa zwracali się do posłanki Sibińskiej z prośbą o interwencję w tej sprawie.


źródło: gazetalubuska.pl
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 30-03-2012, 13:22    Odpowiedz z cytatem

Ale dlaczgo ten pociąg to lublinianin? Ma jakikolwiek związek z Lublinem?

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

atakan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Paź 2009

PostWysłany: 30-03-2012, 13:26    Odpowiedz z cytatem

To będzie doczepka do TLK Lubuszanin w Zbąszynku .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 30-03-2012, 14:35    Odpowiedz z cytatem

Skoro z Warszawy odjedzie o 16:00 czyli w porze "Lubuszanina" to znaczy że nie będzie już miał wagonów z Białegostoku, a "Niemen" pojedzie tak jak teraz tyle że w skróconej relacji Białystok-Bydgoszcz Gł? Rozumiem, że wtedy cały skład "Lubuszanina" następnego dnia pojedzie jako TLK "Lublinianin" do Lublina? Tylko to trochę bez sensu bo w przeciągu w sumie 1,5 godziny będą 3 pociągi z Warszawy do Lublina: "Warta", "Lublinianin" i "Czechowicz" a potem aż do 15 przerwa. Poza tym będą dwa pociągi po sobie relacji Poznań Gł.-Lublin. Coś mi tu nie gra. Czy ktoś może to wyjaśnić? I czy w takim razie wagony z Zielonej Góry do Lublina nie pojadą? To z kolei oznaczałoby dłuższy postój na Wschodnim w celu rozłączenia składu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

enstone Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Paź 2011
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: 30-03-2012, 15:03    Odpowiedz z cytatem

To czyli koniec pociągów dalekobieżnych po ostbahnie....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

atakan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Paź 2009

PostWysłany: 30-03-2012, 15:20    Odpowiedz z cytatem

pawelu, To będzie pociąg relacji Zielona Góra/Gorzów Wlkp - Warszawa tak jak wczesniej napisałem z ta doczepką.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba MK Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Poznań

PostWysłany: 30-03-2012, 16:35    Odpowiedz z cytatem

Uwaga Uwaga! Wbrew wcześniejszym artykułom oraz spekulacjom gorzowski łącznik do Lubuszanina nie będzie dołączany w Zbąszynku, lecz pojedzie przez Krzyż, Poznań!
Cytat z innego forum:
"Dostałem szczegółowy wykaz zmian w RJ od 1 czerwca i wynika z niego, że nowy pociąg z i do Gorzowa pojedzie przez Krzyż. W Poznaniu będzie łączony z grupą z/do Zielonej Góry. W Krzyżu postój 12 minut - pewnie na zmianę loka.
Nowy pociąg nr 78105 Poznań Gł. - Gorzów Wlkp - łącznik od poc. 17104/5 WWO - Zielona Góra, kursuje od 1.VI. codziennie. Brutto 200 ton, postoje: Szamotuły, Wronki, Krzyż, Nowe Drezdenko, Strzelce Kraj. Wsch.
Na powrocie kursuje od 2.VI. jako 87104 i postoje ma na tych samych stacjach. "

Tak więc podsumowując, pociąg TLK Lubuszanin będzie miał relację Zielona Góra/Gorzów Wlkp. - Warszawa Wsch. i z powrotem, łączenie i rozłączanie w Poznaniu, w Krzyżu zmiana loka.

Szkoda że Gorzów straci połączenie z Piłą, Bydgoszczą, Toruniem, Lublinem/Białymstokiem no ale lepsze to niż nic. A co do wcześniejszych postów, to zgadza się, Lublinianin będzie miał relację Bydgoszcz-Lublin a Niemen Białystok-Bydgoszcz.

_________________
01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 30-03-2012, 18:35    Odpowiedz z cytatem

Ok. Dzięki za info. To brzmi dość sensownie. Nie oszukujmy się ale w obecnym kształcie, "Niemen" i "Lublinianin" na odcinku Bydgoszcz-Gorzów-Bydgoszcz straszy pustkami, do Gorzowa nie dojeżdża więcej jak kilkanaście osób. Moim zdaniem na pewno w kształcie proponowanym ten pociąg ma szansę się o wiele bardziej sprawdzić i to aż do samego Gorzowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba MK Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Poznań

PostWysłany: 30-03-2012, 19:35    Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się, dwa lata temu jeździł taki TLK, ten co miał zmodernizowane wagony i frekwencja do Gorzowa była naprawdę bardzo dobra. Został uwalony w czerwcu 2010 roku jak pewnie pamiętacie jak wiele innych pociągów na spalinowych liniach

_________________
01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 30-03-2012, 20:07    Odpowiedz z cytatem

Czerwiec 2010 roku trudno zapomnieć. To była prawdziwa rzeź na polskich torach. Praktycznie wszystkie spalinowe linie wtedy poleciały, również niektóre elektryczne jak choćby Chełm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

enstone Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Paź 2011
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: 31-03-2012, 09:39    Odpowiedz z cytatem

~pawelu
Racja trudno to zapomnieć, od tego czasu linie spalinowe ledwo dychają. Jak to możliwe, że na ostbhanie nie będzie żadnego pociągu dalekobieżnego.??!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 31-03-2012, 10:13    Odpowiedz z cytatem

Niestety. Główna przyczyna to brak zelektryfikowania tego odcinka, bo przecież szlakowa i stan torów na Ostbahnie jest na pewno lepsza niż na niejednej zelektryfikowanej linii. Dopóki, IC nie zakupi kilku lokomotyw spalinowych a PLK nie obniży kosztów dostępu do linii to taki stan rzeczy będzie niestety miał miejsce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

soprano Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Paź 2007
Skąd: Zamość / Wrocław

PostWysłany: 31-03-2012, 11:13   Skomunikowanie LUBUSZANINa z KOSSAKiem Odpowiedz z cytatem

Według mnie to dla Gorzowian bardzo pozytywna zmiana.
Mam nadzieję, że uda się skomunikować KOSSAKa z LUBUSZANINem.
KOSSAK ma przyjazd z Przemyśla do Poznania o 19:18, a LUBUSZANIN o 19:12.
Szansa jest jeszcze w Krzyżu. Wszystko zależy od długości postoju łącznika LUBUSZANINa w Poznaniu.
Swoją drogą będzie dwa razy zmieniany lok? W Poznaniu trzeba drugą lokomotywę do łącznika, a od Krzyża spalinową. Może od razu od Poznania pociągnie go spalinówka?
Pozdrawiam.
Łukasz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Kuba MK Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Poznań

PostWysłany: 31-03-2012, 15:18    Odpowiedz z cytatem

enstone, przecież będzie na Ostbahnie dalekobieżny i to nawet dwa, umiesz ty czytać? Przypominam że oprócz wymienionego TLK na Ostbahnie Krzyż-Gorzów kursuje iR Wilda. A oprócz tego trwają rozmowy nad TLK Gdynia-Berlin, szlakiem całego dawnego Ostbahnu.

Racja, szlakowa na odcinku Kostrzyn-Gorzów obecnie wynosi 120 km/h, a na Gorzów-Krzyż 100 km/h poza kilkoma ograniczeniami, więc jest całkiem nieźle.

soprano, 12-minutowy postój w Krzyżu sugeruje zmianę loka, bo normalnie by stał około minutę. Poza tym puszczenie spalinówki od samego Poznania to na pewno wyższe koszty, zwłaszcza że PKP IC na gorzowski TLK wynajmuje lok od PR, więc lepiej będzie, jak puszczą siódemkę z Poznania, a dopiero od Krzyża loka PR, zmniejszy to koszty.

_________________
01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 28-05-2012, 22:50    Odpowiedz z cytatem

Od 1 czerwca pociągi TLK 58109 „Niemen” rel. (Białystok) Bydgoszcz Główna – Gorzów Wielkopolski oraz TLK 85106 „Lublinianin” rel. Gorzów Wielkopolski – Bydgoszcz Główna (Lublin) kursowały będą w skróconej relacji do/z stacji Piła Główna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl