Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Typy blokad liniowych stosowanych na sieci PKP
Autor Wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 01-04-2012, 13:29   Typy blokad liniowych stosowanych na sieci PKP Odpowiedz z cytatem

Poszukuję informacji o rodzajach blokad stosowanych na polskiej sieci kolejowej PKP.
Szczególnie poszukuję informacji na temat SBL - licznik osi.
Z góry dzięki za pomoc.

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 01-04-2012, 20:50    Odpowiedz z cytatem

www.transportszynowy.pl

[ Dodano: 01-04-2012, 21:50 ]
i Podbeskidzka Strona Kolejowa- albo coś w tym stylu nazywające się
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 01-04-2012, 21:17    Odpowiedz z cytatem

Najpowszechniej stosowane:
Półsamoczynne:
- elektromechaniczna - "okienkowa" - w kilku odmianach (nawet nie wiedziałem, że miały swoje oznaczenia literkowe; powszechnie mówiło się o "okienkoliczebności"),
- przekaźnikowa, typu C (może współpracować z ww.),
- Eap-94.
Samoczynne:
- typu E,
- Eac wraz z odmianami 95 i 98,
- SHL-12.
Poza tym, jednostkowo, były / są bodajże:
- kodowa, chyba o nazwie CNII (ruska),
- JZB-111,
- jakaś czeska, AH-88,
- ESBL-2000, Thales Polska, dawniej KZAiT Poznań,
- "zintegrowane" namiastki blokady, urządzeń komputerowych ESTW, firmy Alcatel SEL (dziś również Thales) oraz ZSB-2000, Scheidt und Bachmann. Właściwie są to rozwiązania programowe, zaś sprzętowo to w zasadzie interfejsy między urządzeniami komputerowymi obsługującymi dany odcinek prowadzenia ruchu, a urządzeniami na posterunkach stycznych.
Na odcinku zarządzanym przez jednego dyżurnego blokada z jednym odstępem na szlak jest w zasadzie niepotrzebna.

Liczniki osi nie należą do blokady - są odrębnym systemem tzw. "kontroli niezajętości toru"
Blokada może współpracować z jednym z typów liczników, na identycznych zasadach, jak z każdym innym rodzajem obwodów torowych - np. klasycznych - 50Hz, czy też SOT.
SHL-12 jest jakby najbardziej zintegrowana z licznikami osi ELS-93 - ten sam producent.
Niepotrzebna im "przejściówka" przekaźnikowa - wymieniają informacje cyfrowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl