Linia Podłęże - Piekiełko i elektryfikacja Chabówka - Nowy sącz. To by skróciło czas jazdy do Sącza do 70 minut a do zakopanego do 2 godzin. To by było.
Pociągi Regio i tak moim zdaniem nie powinny omijać Płaszowa. Tam wsiada dużo ludzi, w niektórych przypadkach może nawet więcej niż na Głównym. Skracanie czasu jest niezbędne ale w tym przypadku zyskają tylko pociągi wagonowe (TLK, Ex).
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na wykonanie projektu łącznicy kolejowej pomiędzy linią Kraków Główny - Medyka a linią Kraków Płaszów - Oświęcim. Planowana inwestycja ma pozwolić na efektywne wykorzystanie istniejących tras kolejowych w Krakowie.
Łącznica Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki ma przede wszystkim usprawnić ruch kolejowy na trasie Kraków Główny - Zakopane. Jej wybudowanie umożliwi bezpośrednią jazdę do i z Zakopanego dzięki ominięciu stacji Kraków Płaszów.
Wybudowanie łącznicy pozwoli na skrócenie czasu jazdy pociągów dalekobieżnych o ok. 12-15 minut oraz o ok. 5 minut w przypadku szynobusów kursujących na trasach lokalnych.
Na zrealizowanie projektu wykonawca - Halcrow Group - będzie miał czas do końca października tego roku. Wartość kontraktu wynosi 3,38 mln zł brutto.
Żeby można było wsiąść na płaszowie, ale jednak skorzystać ze skrócenia czasu jadąc z głównego. Zauważcie że autobusy szwagropol jadą poniżej 2 godzin, traktowonie Regio na zasadzie a niech się wlecze nie pomoże w przyciągnięcu ludzi do kolejowego połączenia do Zakopanego. W przypadku natomiast gdyby nie było miejsca w rozkładze na dwukrokne przemieżanie odcinka KG -> KP, w ogóle zrezygnować z KP.
Mam w posiadaniu dokładny projekt całej łącznicy, więc jeśli ktoś ma jakieś pytania to z chęcią udzielę odpowiedzi Z ciekawostek:
1) łącznica będzie dwutorowa, zaczynająca się zaraz za nowymi peronami p.o. Kraków Zabłocie, połączona z odcinkiem Kraków Główny - Kraków Płaszów bezkolizyjnie
2) peron wyspowy p.o. Kraków Krzemionki (łącznica) na łuku na wysokości obecnych peronów
3) wiadukt na łącznicy przechodzi idealnie nad środkiem skrzyżowania Limanowskiego/Powstańców (już widzę roboty w tak ruchliwym miejscu...)
Bezkolizyjna górą jak mniemam?
Sterowanie przewidziane z nastawni KP?
Przewidziana poprawa dostępności po. Krzemionki?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
_________________ Pozdrawiam, MK_Rabka
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-04-2012, 20:02
@kamil_krk - pytanie jest jedno: na ile te plany są realne i kiedy oceniajac realnie ta łącznica powstanie ? Szczerze wątpie, aby nie bylo zadnych opoznien, etc. Taka łącznica to jednak dosyc skomplikowana sprawa.
I tak będzie wkrótce bajzel w tym rejonie, jeśli terminy są realne to estakada tramwajowa nad stacją w Płaszowie na pewno wyłączy część torów z użytku na jakiś czas.
_________________ Pozdrawiam, MK_Rabka
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-04-2012, 20:23
Terminy budowy estakady do Płaszowa nie są realne - miasto i MPK są w katastrofalnej sytuacji finansowej, więc rozpoczęcie robót na 100% się opóźni i 2013 raczej nie wchodzi w gre. Zreszta, estakady przeciez nie zaczna na poczatku. Bajzel to sie pewnie zacznie, ale za pare lat, o ile do tego czasu nic sie nie wydarzy (jakies bankructwo, koniec swiata, etc ).
Bezkolizyjna górą jak mniemam?
Sterowanie przewidziane z nastawni KP?
Przewidziana poprawa dostępności po. Krzemionki?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
* no jasne, że górą
* odnośnie sterowania to takiej informacji na projekcie nie widzę, ale zgaduję, że tak
* o którą część Krzemionek Ci chodzi - starą czy nową? Stary peron widzę, że będzie lekko przesunięty, natomiast nowy zaczynać się będzie mniej więcej na wysokości wjazdu na estakadę w ciągu ul. Powstańców (kier. Nowa Huta), natomiast kończyć się będzie blisko kładki nad torami; jeśli dobrze widzę to "stary" peron będzie jednokrawędziowy (dla obu kierunków) od strony południowej. Jadąc w kierunku Skawiny zjazd na tor "prawy" odbywać się będzie rzecz jasna za peronem.
Szczegóły dotyczące terminów postaram się poznać jutro
KOLEJ. Do 2015 roku zostanie wybudowana estakada kolejowa nad ulicami Wielicką i Powstańców Wielkopolskich, dzięki której pociągi jadące w kierunku Skawiny i Zakopanego będą omijały dworzec w Płaszowie.
Do tej pory nie było pewności, czy ta inwestycja będzie mieć gwarancje finansowe. Nadzieje dawało to, że kilka miesięcy temu umieszczono ją na liście rezerwowej projektów finansowych z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
- Łącznica kolejowa Kraków-Zabłocie - Kraków-Krzemionki znajdzie się wkrótce na liście podstawowej - poinformowała wczoraj w Krakowie Józefa Majerczak, dyrektor ds. utrzymania infrastruktury w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe. Wpisanie na listę podstawową POIiŚ to gwarancja sfinansowania inwestycji z unijnych dotacji.
PKP PLK już zleciło przygotowanie dokumentacji projektowej (ma być gotowa w październiku tego roku), ma decyzję środowiskową dla tej inwestycji, przymierza się do złożenia wniosku o wydanie decyzji lokalizacyjnej. - W przyszłym roku rozpoczniemy poszukiwanie wykonawcy, do końca 2015 roku inwestycja zostanie zrealizowana i rozliczona - podkreśla Józefa Majerczak.
Nowa łącznica kolejowa pozwoli pociągom jadącym w kierunku Zakopanego ominąć dworzec Kraków-Płaszów. O ile dla pociągów dalekobieżnych skrócenie czasu podróży będzie niewielkie, to dla pasażerów dojeżdżających do centrum miasta od strony Skawiny ominięcie Płaszowa ma ogromne znaczenie, bo może skrócić czas potrzebny na dojazd nawet o połowę. - Bez tej łącznicy trudno mówić o zasadności uruchamiania Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie Kraków - Skawina - twierdzi Tadeusz Syryjczyk, ekspert pracujący przy aktualizacji studium dla SKA. Linia Skawina - Kraków - Sędziszów jest jedną z trzech, które mają być uruchomione do 2015 r.
Budowa łącznicy może kosztować nawet 300 mln zł. W ramach inwestycji powstaną dwie oddzielne estakady. Na jednej będą tory prowadzące ruch w kierunku Skawiny, a drugą (dłuższą) pojadą pociągi w kierunku Dworca Głównego PKP.
Zastanawia mnie tylko fragment "(...) PKP PLK już zleciło przygotowanie dokumentacji projektowej (ma być gotowa w październiku tego roku) (...)"; jakim cudem MA BYĆ gotowa, skoro takową od 2 miesięcy posiadam na swoim laptopie?!
W czerwcu PKP PLK rozpisała przetarg na wykonawstwo łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Nowe tory mają powstać w dwa lata i skrócić podróż z Krakowa do Zakopanego - podobnie jak łącznica w Suchej Beskidzkiej. Sama budowa ma potrwać dwa lata (wcześniej mówiono o 18 miesiącach), a jej koszt szacowany był na około 330 mln zł. Budowa łącznicy umożliwi skrócenie czasu przejazdu pociągów o 15 – 20 minut z Warszawy, Gdyni i Krakowa Głównego w kierunku Skawiny (kolejna linia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej), Wadowic, Bielska-Białej, Suchej Beskidzkiej, Żywca, Nowego Targu i Zakopanego.
W czerwcu PKP PLK rozpisała przetarg na wykonawstwo łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Nowe tory mają powstać w dwa lata i skrócić podróż z Krakowa do Zakopanego - podobnie jak łącznica w Suchej Beskidzkiej. Sama budowa ma potrwać dwa lata (wcześniej mówiono o 18 miesiącach), a jej koszt szacowany był na około 330 mln zł. Budowa łącznicy umożliwi skrócenie czasu przejazdu pociągów o 15 – 20 minut z Warszawy, Gdyni i Krakowa Głównego w kierunku Skawiny (kolejna linia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej), Wadowic, Bielska-Białej, Suchej Beskidzkiej, Żywca, Nowego Targu i Zakopanego.
Kraków: łącznica z Zabłocia na Krzemionki gotowa w 2017 r.
Przewidywana do realizacji w latach 2012-2016 budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki zakończy się rok później – poinformował resort infrastruktury w odpowiedzi na zapytanie poselskie. Powodem jest przedłużająca się procedura przetargowa.
Łącznica w Krakowie Krzemionkach z unijną dopłatą.
Ponad 2,6 mln zł dofinansowania z Programu Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 otrzyma spółka PKP Polskie Linie Kolejowe na realizację projektu Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki - prace przygotowawcze.
Cała Polska się cieszy, że zamożni Warszawiacy i Krakusy dojadą sobie do Zakopca o całe 5 minut szybciej (przewidywana poprawa dla EZT/SZT) za jedyne… ćwierć miliarda.
Cała Polska murem za fajnymi weekendowymi wypadami dla Warszawsko-Krakowskiej elity!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum