Remont torów pochłonąłby od 300 do 400 mln zł. Do tego w samej aglomeracji wrocławskiej trzeba by zbudować dziewięć nowych rogatek. Czekające przed szlabanem auta mogłyby sparaliżować komunikacyjnie niektóre rejony miasta - mówi Wiktor Lubieniecki, dyrektor departamentu infrastruktury w urzędzie marszałkowskim.
Polecam komentarze na Rynku Kolejowym pod artykułem "Nie będzie modernizacji linii Świdnica-Wrocław". Brednie głoszone przez pana sRamorządowca przekraczają ludzkie pojęcie! Wam się po prostu tyłka nie chce ruszyć!
20 grudnia i ja również przyjechałem ze Świdnicy do Jaworzyny na tor 8 przy peronie 1, a pociąg z Jeleniej do Rzeszowa jak zwykle odjechał z toru 10 przy tym samym peronie. Więc można tak to zorganizować - na początek skomunikowanie szynobusów do Legnicy z EZT do Wrocławia, do 5 minut na przesiadkę + DOGODNA OFERA CENOWA, np. połączenie w dobrej cenie.
dzięki za ten układ, szukałem go ostatnio ale bez powodzenia :/
Ja nie mogę zrozumieć, dlaczego na czas przerobienia układu torów w jaworzynie i elektryfikacji odcinka do Świdnicy UM nie da jakiś połączeń(SZT) na tę trasę? Mogło by to przetestować ew. zainteresowanie jak i po mału przyzwyczaić ludzi do takiej możliwości.
Witam! Na stronie Radia Wrocław można wysłuchać reportażu o tym, jak stopniowo gaśnie marzenie o kolei na tej trasie. Smutna polska rzeczywistość i wszechobecny urzędniczy, poparty szeregiem "obiektywnych analiz" niedasizm.
http://www.prw.pl/articles/view/19972/koniec-marzen-kobierzyc-i-sobotki-
To wszystko od samego początku i tak za ładnie wyglądało! Wiedziałem że nie wypali ten pomysł. Pociągiem z Wrocławia do Świdnicy można dojechać z przesiadką w Jaworzynie Śląskiej i czas podróży wynosi (w zależnośći od połaczenia) od 1:15 do 2:30 h
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Świdnica nie zrezygnuje z tego pomysłu. Nie wierzymy w zapewnienia Lubienieckiego, że "zrobi się" szybkie połączenie przez Jaworzynę. To taka sama obietnica, jak zwodzenie przez 10 lat o odbudowie linii przez Sobótkę. Wykonane studium to fikcja, prosząca się o kontrolę przez służby antykorupcyjne.
Nie po to miasto wydaje miliony na budowę centrum przesiadkowego, żeby teraz skwitować to prostym "wyjdzie za drogo". Przez lta urząd marszałkowski obiecywał uruchomienie połączeń. Pod te obietnice zaprojektowano i realizuje się centrum przesiadkowe. Niestety kluczowe funkcje w samorządzie wojewódzkim sprawują zwykli kłamcy i hochsztaplerzy, którzy swoimi działaniami pogłębiają istniejący w branży kolejowej chaos.
Jeśli ktoś twierdzi, że puszczenie szynobusu do Świndicy przez Jaworzynę jest przedsięwzięciem sensownym i ekonomicznym, to chyba powinien jeszcze raz iść do szkoły. Dublowanie ruchu kibli do Jeleniej Góry przez szynobusy (80% trasy pod drutem) jest ekonomicznym absurdem. Również dublowanie połączeń Legnica - Kłodzko na odcinku z Jaworzyny do Świdnicy jest bezsensem. A w najśmielszych nawet planach PLKi nie ma elektryfikacji tego odcinka.
Całą ta sprawa ma podłoże polityczne. Platforma od "zawsze" przegrywa w Świdnicy wybory samorządowe. Po każdej przegranej Świdnica obrywa decyzjami finansowymi. 5 lat temu skreślono obwodnicę Świdnicy na drodze nr 35, rok temu zmieniono w trakcie konkursu reguły na dofinansowanie rozwiązań komunikacyjnych, przez co centrum przesiadkowe straciło obiecane wcześniej 15 milionów zł, teraz nagle okazało się, że nie da się odbudowac linii, którą przez poprzednie dziesięć lat planowano uruchomić. Tę bandę krętaczy i nieudczników należałoby rozpędzić na cztery wiatry, a wcześniej jeszcze kazać im zapłacić za wszytkie fnaberie, którymi przez te lata się zabawiali.
Mam pytanie: czy jest jakaś możliwość wglądu w studium wykonalności dla rewitalizacji tej linii? Szukałem w kilku źródłach i nic nie znalazłem, a przecież zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej powinna być ona jawna i powszechnie dostępna. Mam wrażenie, że warto byłoby zapoznać się z tym dziełem, szczególnie z kalkulacją kosztów, z której wynika że remont jednego km to koszt blisko 7 mln zł.Zdaję sobie sprawę z problemami kolizji z drogami krajowymi ale bez przesady, takich linii przecinających tego typu drogi jest znacznie więcej w tym kraju i jakoś nie słyszy się o paraliżu komunikacyjnym.
Dolnośląski Urząd Marszałkowski wycofuje się ze swoich sztandarowych projektów kolejowych. Nie zostanie odbudowana linia łącząca Wrocław ze Świdnicą. Wcześniej urzędnicy zrezygnowali z budowy połączenia na wrocławskie lotnisko. Dlaczego projekty, które planowano od lat, wylądowały w szufladzie?
Chyba najstarsi mieszkańcy Kraszowic nie pamiętają, kiedy przez ich dzielnicę przejeżdżał pociąg w kierunku Jedliny. Od lat nikt nie zatrzymywał się przed torami przecinającymi ulicę Kraszowicką, a jedynie zwalniał, żeby nie uszkodzić zawieszenia w swoim samochodzie. Wszystko wskazuje jednak, że to się zmieni. Ale pociągi nie pojadą w kierunku Zagórza Śląskiego. PKP najprawdopodobniej szykuje alternatywna drogę dla ruchu pociągów w związku z planowaną przebudową wiaduktu na ulicy Polna Droga.
Przed nieczynnym od lat torowiskiem, na którym rosną drzewa pojawiły się znaki ostrzegawcze o przejeździe kolejowym niewyposażonym ani w zapory, ani w półzapory. - Z żądaniem oznakowania wszystkich przejazdów w tym rejonie zwrócili się do nas przedstawiciele PLK – wyjaśnia nagłe pojawienie się znaków Waldemar Wall z Referatu Dróg Urzędu Miejskiego w Świdnicy i dodaje. - Drugi przejazd na ul. Kraszowickiej również będzie oznakowany.
Miasto samo zwróciło się z pytaniem co dalej z linią kolejową, jednak informacji od PKP nie uzyskano. – Niewykluczone, że wspomniany przejazd będzie używany, w związku z planowaną przebudowa wiaduktu nad ul. Polna Droga – mówi Wall. Wówczas objazd pociągów, dotychczas jadących po tym wiadukcie, prawdopodobnie będzie wykonywany torami z przejazdami przez ul. Kraszowicką.
Żeby było śmieszniej, Zarząd Województwa przyznał 16 milionów złotych na kontynuowanie budowy Centrum Przesiadkowego w Świdnicy, mimo że linia do Wrocławia przez Sobótkę uruchomiona nie będzie. Rozumie ktoś coś z tego?
Wysłany: 12-04-2012, 20:12 Koleją do Wrocławia przez Jaworzynę
Do Wrocławia pociągi osobowe ze Świdnicy będą jeździły przez Jaworzynę Śląską. - Z budżetu województwa wyasygnujemy środki na konieczną modernizację przejazdu w Jaworzynie Śląskiej – poinformował Jerzy Tutaj podczas dzisiejszej sesji Rady Miejskiej Świdnicy. Członek zarządu województwa w rozmowie ze Swidnica24.pl dodał, że formalnych umów jeszcze nie ma. Na 24 kwietnia zaplanowano rozmowy z PLK, które są właścicielem torów.
Jerzy Tutaj przekazał Radzie Miejskiej uchwałę sejmiku Dolnego Śląska o przyznaniu dotacji w wysokości 16 milionów złotych na budowę Centrum Przesiadkowego. – Nie wyobrażam sobie, żeby inwestować w tak poważna budowę bez zapewnienia Świdnicy kolejowego połączenia z Wrocławiem, stąd decyzja o modernizacji w Jaworzynie Śląskiej, która pozwoli na stworzenie przejazdu pociągów wprost ze Świdnicy - informował radnych. - Żadnych dat nie podam, bo byłaby to duża nieodpowiedzialność – mówił w rozmowie ze Swidnica24.pl. - Wszystko zależy od porozumienia z PLK, podjęcia uchwał przez zarząd i sejmik, do tego dochodzi cała procedura przetargowa. Samorząd województwa planuje przeznaczyć na konieczną modernizację 1,5 mln złotych. Nie wiadomo jeszcze, ile wyłożą PLK.
Jerzy Tutaj potwierdził, podawane przez Swidnica24.pl informacje, że nie będzie rewitalizacji linii Świdnica-Sobótka-Wrocław. – Potrzeba na to minimum 240 mln złotych. Takich środków na ten cel w budżecie nie ma – dodał Tutaj.
Wysłany: 15-04-2012, 18:06 Re: Koniec marzeń o reaktywacji linii Świdnica-Sobótka-Wrocł
Cytat:
Na zamówienie Dolnośląskiej Dyrekcji Dróg i Kolei za 360 tysięcy złotych studium wykonalności opracowała firma WYG International z Warszawy...
Czy gdzieś w sieci można znaleźć te studium wykonalności? Ciekaw jestem, czego tak naprawdę dotyczy ten dokument i jakie rozwiązania były nim rozważane.
Wysłany: 31-05-2012, 12:36 Pociągi PR na Kongres Regionów w Świdnicy
Marzenia się spełniają.
Na razie tylko dla uczestników KONGRESU REGIONÓW w Świdnicy.
Znalazłem rozkład jazdy PR + darmowy bilet dla uczestników.
Jeszcze dzisiaj będą przejazdu na tej trasie przez Jaworzynę oczywiście.
o 13:30 ze Świdnicy do Wrocławia - przyjazd 14:54
o 23:30 ze Świdnicy do Wrocławia - przyjazd 0:48
i
o 16:30 z Wrocławia do Świdnicy (przyjazd 17:48
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum