Dla mnie to trochę bajki. Owszem linia 311 ma być modernizowana. Ale co to ma do SKM ? Przecież tu trzeba przystanków (jak zakładał sam projekt), taboru (dwa szynobusy lub EZT, to już jest koszt), eksploatacja (serwis, paliwo), reklama, pracownicy, itd. To jest kilkadziesiąt milionów złotych.
Chodziło mi o pieniądze na to. To spora inwestycja. No chyba, że Miasto porozumiałoby się z jakąś spółką kolejową w kwestii taboru. Bo chyba tabor to największe pieniądze.
Jak chodzi o tabor, to ten miało zapewnić - o ile dobrze pamiętam - województwo. To realne zwłaszcza po upadku pomysłu rewitalizacji Wrocław - Sobótka - Świdnica Miasto.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Ale jeśli SKM Jeleniogórska będzie dobudowywać łącznice ewentualnie stawiać nowe linie to PMT Linie Kolejowe jest najlepszym zarządcą infrastruktury. Posiada w opiece m.in. Wrocław Zakrzów - Trzebnica.
http://www.pmtlk.pl/
Jeleniogórska Kolej Miejska ma jeździć po istniejących trasach (274 i 311), tylko ma być dobudowanych/ reaktywowanych kilka przystanków. I dochodzą mnie słuchy, że jednak to weźmie KD-cja, co potwierdza wikipedia. Mam tylko nadzieję, że tego nie spieprzy. A jeśli PMT Linie Kolejowe chciałoby zrobić coś dobrego w rejonie Jeleniej Góry, to niech wezmą od PKP PLK linię 283 na odcinku Jelenia Góra - Zebrzydowa (miło by było, gdyby wzięli też 284 na odcinku Legnica - Lwowek Śląski) i zrobią na niej porządek, tak by jechało się tam więcej niż 20-30 km/h.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
– PKP Polskie Linie Kolejowe zaakceptowały w końcu projekt budowy Szybkiej Kolei Miejskiej w Jeleniej Górze – mówił dzisiaj (16 stycznia) na konferencji prasowej wicemarszłek Jerzy Łużniak. Wcześniej, mimo licznych rozmów, kolej nie złożyła wniosku o dofinansowanie tego projektu. Szybka kolej ma teraz szansę ruszyć do 2014 roku pod warunkiem, że znajdą się na to pieniądze z rezerwy RPO. W innym przypadku trzeba będzie poczekać na kolejne rozdanie środków przeznaczonych na lata 2014 – 2020.
Projekt budowy przystanków został zaakceptowany przez PKP PLK i zostanie wpisany do realizacji – zapewniał na dzisiejszej konferencji prasowej wicemarszałek dolnośląski Jerzy Łużniak. Dlaczego to tyle trwa? Samorządowcy uważają, że winna jest kolej.
Jelenia Góra z planem transportowym, ale bez Kolei Miejskiej
Pod koniec stycznia radni w Jeleniej Górze przyjęli plan transportowy, w którym twórcy sugerują rozwój transportu autobusowego. Wymyślonemu w 2011 r. planowi Jeleniogórskiej Kolei Miejskiej nie poświęcili wiele uwagi i trudno się dziwić, bo sami siedzą „w autobusach”.
Plan transportowy to dokument, który musi powstać w każdej jednostce samorządowej – od gminy, przez powiat, po województwo, która liczy ponad 50 tys. mieszkańców i jest organizatorem publicznego transportu. Dokument opisujący realizację tego zadania i wyznaczający cele na przyszłość jest potrzebny np. po to, by ubiegać się o środki unijne. W całej Polsce trwa więc właśnie masowe ich konstruowanie i uchwalanie.
Jeleniogórska Kolej Miejska powstaje i powstać nie może
Czy kolej miejska ma szansę zaistnieć w Jeleniej Górze i czy w ogóle jest sens podejmowania się takiej inwestycji? Władze miasta wciąż o projekcie mówią, choć szczegóły nie padają.
Projekt JKM narodził się w 2011 r. i, mimo szumnych zapowiedzi, o planach realizacji tej inwestycji nie mówiło się już od dłuższego czasu. Kolej aglomeracyjna miała połączyć Jelenią Górę, Janowice Wielkie i Szklarska Porębę. Koszt inwestycji przewidywano na poziomie około 12 mln zł – za jej realizację miały odpowiadać Koleje Dolnośląskie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum