O właśnie, wie ktoś może o aktualnej cenie kuszetki, albo jazdy w wagonie z miejscami do siedzenia na trasie z Budapesztu do Wenecji, przez Słowenię? Coś przeczytałem o cenie globalnej. Czy trzeba się spodziewać dużej dopłaty do bletów FIP. Czy nic się nie zmieniło z Włochami, tzn można po nich podróżować na tym bilecie?
Przy kupowaniu miejscówek na EC/IC przez internet, po wybraniu opcji Global Pass trzeba podać 'Card Number' - co należy w tym miejscu wpisać przy kupowaniu miejscówek do FIPa? Numer biletu nie pasuje bo ma osiem cyfr a miejsce jest na siedem, pole nie może też zostać puste. Napisałem w tej sprawie maila do Trenitalia ale nie raczyli odpowiedzieć :/
Nie ma dopłat. Czy przyspieszone? hmm, sam kiedyś się nad tym zastanawiałem. Akurat na trasach, które ja pokonywałem (Forli, Bolonia, Rimini) RV jeździło z taką samą prędkością a czasem nawet wolniej niż zwykłe "R". Cenowo też było podobnie.
W każdym bądź razie dopłat nie ma.
Przy kupowaniu miejscówek na EC/IC przez internet, po wybraniu opcji Global Pass trzeba podać 'Card Number' - co należy w tym miejscu wpisać przy kupowaniu miejscówek do FIPa? Numer biletu nie pasuje bo ma osiem cyfr a miejsce jest na siedem, pole nie może też zostać puste. Napisałem w tej sprawie maila do Trenitalia ale nie raczyli odpowiedzieć :/
W miejscu card number wpisujesz numer kuponu biletu FIP - tam jest 7 cyfr. Każdy kupon ma inny numer, a książeczka biletowa ma jeden numer dziurkowany (8 cyfr)
Jeśli chodzi o lotnisko w Forli to kursuje autobus na stacje FS(3 euro) ja zrobiłem to pieszo ok 3 km, a dalej regio do Bologne Centrale. W przypadku lotniska w Boloni jest ono poza miastem,pociągi tam nie jeżdżą, kursuje natomiast autobus do stacji FS B.Centrale co 30 min (6 euro) dość drogo ale innej opcji chyba nie ma:)
Wybieram się w maju do Włoch na FIP. Czy ma ktoś jakieś najświeższe informacje na temat dopłat do biletów? Są jakieś zmiany w tej kwestii?. Chodzi mi głównie o pociągi IC i ICN.
[ Dodano: 07-05-2012, 10:34 ]
Wróciłem z Włoch. Co prawda miałem tylko 1 raz okazję jechać pociągiem ICN i to w dodatku pociąg był tak nabity że zdobyłem jedynie siedzenie na korytarzu. Wsiadłem bez miejscówki a konduktor sprawdził tylko bilet i tyle. Ale jeśli ktoś ma dokładne informacje na zadane przeze mnie w poprzednim poście pytanie to proszę je podać.
Dla wiadomości mogę jeszcze podać że pociąg z Budapesztu do Wenecji już nie kursuje (tak wyczytałem w Kurierze Kolejowym) natomiast rezerwacja na pociąg EN z Wiednia do Rzymu (np. EN Tosca) zdrożała z 5 euro na 9 euro.
Mam podobne pytanie jak kolega powyżej, czy cena miejscówek (jak mniemam obowiązkowa) na te pociągi to wciąż 3 euro i czy na czerwoną strzałę z Rzymu do Wenecji to także aż 10 euro ?
ICN 35955 z Rzymu do Palermo
ICN 1958 z Palermo do Rzymu
IC 586 z Neapolu do Mediolanu
Mam dwa pytania odnośnie dopłat do pociągów we Włoszech choć nie chodzi o pociągi Trenitalia:
- na pociągi Eurocity ze Szwajcarii do Włoch (Pendolino) miejscówka jest wymagana jedynie w Italii, po Helwecji można jeździć bez niej. Odkąd dokładnie wymagana jest miejscówka? Czy na sam wjazd do Włoch czy też na odcinek od stacji granicznej po stronie włoskiej? Chciałbym sobie skrócić drogę z Brig do Lugano jadąc do Domodossola i dalej do Locarno ale nie wiem czy jest sens kupować miejscówkę za było nie było 10E.
- czy do pociągów Eurocity kursujących przez przełęcz Brenner do Innsbrucku/Monachium jest wymagana dopłata do biletu FIP? Te pociągi są wspólnym przedsięwzięciem OeBB+DB a ich operatorem na terenie Włoch jest prywaciarz Ferrovie Nord Milano. Ztego, co ustaliłem to do karty zniżek FIP trzeba dokupić dopłatę za 7E ale na temat dopłat do biletów nic nie znalazłem.
Mam dwa pytania odnośnie dopłat do pociągów we Włoszech choć nie chodzi o pociągi Trenitalia:
- na pociągi Eurocity ze Szwajcarii do Włoch (Pendolino) miejscówka jest wymagana jedynie w Italii, po Helwecji można jeździć bez niej. Odkąd dokładnie wymagana jest miejscówka? Czy na sam wjazd do Włoch czy też na odcinek od stacji granicznej po stronie włoskiej? Chciałbym sobie skrócić drogę z Brig do Lugano jadąc do Domodossola i dalej do Locarno ale nie wiem czy jest sens kupować miejscówkę za było nie było 10E.
Miejscówka ( dopłata ) do dawnych CISALPINO ( a obecnie poc. kat. EC ) wymagana jest na odc. Chiasso - Lugano. Natomiast na odc. Brig - Domodossola nikt ode mnie nie żądał dopłaty.
[ Dodano: 06-03-2013, 18:23 ]
badworm napisał/a:
- czy do pociągów Eurocity kursujących przez przełęcz Brenner do Innsbrucku/Monachium jest wymagana dopłata do biletu FIP? Te pociągi są wspólnym przedsięwzięciem OeBB+DB a ich operatorem na terenie Włoch jest prywaciarz Ferrovie Nord Milano. Ztego, co ustaliłem to do karty zniżek FIP trzeba dokupić dopłatę za 7E ale na temat dopłat do biletów nic nie znalazłem.
Tzn ? Kupuję bilet ( ulga 50 % ) + dopłata za 7 euro ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum