Z hali rewizyjnej PKP Intercity na warszawskiej Olszynce Grochowskiej wyjechała dziś ostatnia lokomotywa Siemens ES64U4 oklejona przed Euro 2012. To wyjątkowy egzemplarz. Z wizerunkiem najważniejszej, polskiej areny turnieju – Stadionu Narodowego.
PKP Intercity z okazji zbliżających się Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej zmienia wygląd 10 lokomotyw Husarz oraz 10 lokomotyw EP09. 16 elektrowozów będzie miało barwy krajów biorących udział w Euro, natomiast 4 będą oklejone zdjęciami polskich stadionów, które będą arenami rozgrywek w czasie mistrzostw. Pierwszą z oklejonych lokomotyw był EU44 Husarz (Siemens ES64U4), w barwach Polski. Intercity odmawia komentarzy na temat lokomotyw, prawdopodobnie licząc na to, że atmosfera tajemnicy zainteresuje internautów.
Lokomotywa ze zdjęciem Stadionu Narodowego jest dziesiątą lokomotywą Siemensa, która na czas trwania Euro 2012 będzie cieszyć oczy kibiców wyjątkowym wyglądem. Do kompletu brakuje jeszcze dwóch lokomotyw EP09. Nie widzieliśmy jeszcze elektrowozów w barwach krajów znad Adriatyku – Włoch i Chorwacji.
W sobotę przedstawiliśmy zdjęcia wszystkich lokomotyw Husarz, które jeżdżą specjalnie przygotowane na Mistrzostwa Europy. Dziś przedstawiamy dziesięć lokomotyw serii EP09 przygotowanych na tą okoliczność.
19 maja, w godz. 11.00 – 12.00, po moście średnicowym w Warszawie przejadą lokomotywy PKP Intercity w barwach EURO 2012. Do godizny 13 mieszkańcy stolicy będą mogli zostawić swój podpis na lokomotywie „Polska”.
- Z doświadczenia wiem, że pociągi przejeżdżające przez Most Średnicowy najlepiej widać z Mostu Poniatowskiego, ale również osoby stojące na Wybrzeżu Kościuszkowskim i Szczecińskim, czy też na Moście Świętokrzyskim będą mogły podziwiać lokomotywy w pełnej okazałości – zaznacza Janusz Malinowski, pasjonat kolei i prezes PKP Intercity.
Zaprezentowane zostaną lokomotywy PKP Intercity w barwach Polski, Ukrainy Grecji, Czech, Rosji i Stadionu Narodowego. Lokomotywom będzie można przyjrzeć się dokładniej, od godziny 10.00, na nowo otwartym przystanku Stadion, na peronie od strony Stadionu Narodowego. Oprócz lokomotyw, będzie można zobaczyć, m.in. specjalny samochód monitoringu Straży Ochrony Kolei oraz pokazy działań funkcjonariuszy SOK.
Plan imprezy
10.00 – Inauguracja dworca i przystanku Warszawa Stadion
11.00 – Pokaz lokomotyw Euro 2012 PKP Intercity na Moście Średnicowym
11.30 – Podpisywanie lokomotywy Polska PKP Intercity
12.00 – Pokaz Straży Ochrony Kolei
Kolejne przejazdy specjalne lokomotyw PKP Intercity w barwach Euro 2012 będą odbywać się na Moście Średnicowym w Warszawie:
Holandia, Dania, Niemcy, Portugalia: 26 maja 2012 godzina 11.00
Hiszpania, Włochy, Irlandia, Chorwacja: 27 maja 2012 godzina 11.00
Ukraina, Szwecja, Francja, Anglia: 3 czerwca 2012 godzina 11.00
Organizatorami przejazdów inauguracyjnego i specjalnych są: PKP Intercity, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz PKP S.A. Więcej informacji na temat działań PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w zakresie EURO 2012 można znaleźć tutaj.
PKP Intercity z okazji odbywającego się finału Mistrzostw Europy w Pilce Nożnej zmieniło wygląd 20 lokomotyw. Szesnaście z nich prezentuje narodowe barwy drużyn piłkarskich EURO 2012, a cztery symbolizują areny sportowe, na których rozgrywane będą mecze w Polsce. Lokomotywy EURO 2012 będą kursować po torach do listopada 2012 roku. Każda z nich pokona w tym czasie blisko 120 tysięcy kilometrów, a wszystkie razem 2,5 mln kilometrów. Każdy kraj uczestniczący w finałowym turnieju i polskie stadiony EURO mają „swoją” lokomotywę. Hasło „Kolej porusza kibiców” towarzyszy każdej z ozdobionych lokomotyw i jest przetłumaczone na 15 języków.
Od 10 maja do 8 czerwca, na stronie www.intercity.pl podróżni sami mogą wybrać najładniejszą, spośród 20 kursujących, lokomotywę. Ta z największą liczbą głosów będzie jako jedyna jeździć do rocznicy EURO 2012, a więc do czerwca 2013 r. W dniu rozpoczęcia Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2012 zostanie ogłoszony wynik głosowania.
Dzisiaj na dworcu głównym w Berlinie. (12:22)
Sprinter w malowaniach Areny przyciągnął skład BWE 25 min. po terminie. Powód..już do Frankfurtu miał 25 minut spóźnienia. Zapytany maszynista nic nie odpowiedział i przeszedł obojętnie dalej.. Kilka zdjęć.
To jest urządzenie do odpraw pociągów i służby kontrolnej. Jako pierwsze zabezpieczenie ręczne. Do odpraw nikt tam nie stoi a sam słupek więcej przeszkadza na drodze podróżnym niż pomaga.
Do wykorzystania gdy padnie sieć kamer, monitorów i ścieżek radiowych.
--
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum