Na wniosek Urzędu Marszałkowskiego (organizatora przewozów), wprowadza się zmiany w kursowaniu pociągów:
1. Od dnia 21 lutego na odcinku Wałcz – Piła, zawiesza się całkowicie kursowanie pociągów bez wprowadzania Zastępczej Komunikacji Autobusowej.
Zwrot opłat za częściowo lub całkowicie niewykorzystane bilety na odcinku Wałcz – Piła dokonuje kasa biletowa bez potrącania odstępnego.
2. Od dnia 1 marca na odcinku Stargard Szczeciński – Kalisz Pomorski Miasto zawiesza się kursowanie pociągów, wprowadzając w ich miejsce Zastępczą Komunikację Autobusową;
3. Od dnia 1 marca wprowadza się zmiany w terminach kursowania pociągów:
Szczecin Główny odj. 4:15 – Świnoujście przyj. 6:18 (poc. nr 88320), zmiana terminu kursowania z „codziennie” na „od poniedziałku do soboty oprócz świąt”;
Świnoujście Port odj. 4:58 – Szczecin Główny przyj. 6:49 (poc. nr 88420), zmiana terminu kursowania z „codziennie” na „od poniedziałku do soboty oprócz świąt”
Szczecin Główny odj. 16.57 – Goleniów przyj. 17.34 (poc. nr 88922/3), odwołany całkowicie
Goleniów odj. 17.40 – Szczecin Główny przyj. 18.17 (poc. nr 88932/3), odwołany całkowicie
Koszalin odj. 14.32 – Kołobrzeg przyj. 15.20 (poc. nr 89829), odwołany całkowicie
Koszalin odj. 15.55 – Kołobrzeg przyj. 16.52 (poc. nr 89831) rozszerzenie terminu kursowania z „w soboty, niedziele i święta” na „codziennie”
K...a mać! Przecież w tym UMWZ pacują sami d...le. Więc po co ta cała modernizacja tego szlaku? No i dlaczego KKA do Kalisza Pomorskiego, przecież szynobusów nie brakuje! A co do Piła - Wałcz to wszystko przez Wielkopolskę i jej awaryjne szynobusy. No i głupota, że opóźniono termin rozpoczęcia kursowania pociągów Piła - Wałcz - Szczecin!
Na wniosek Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego Zakład Przewozów Regionalnych w Szczecinie wprowadza zmiany w kursowaniu pociągów. Z dwóch odcinków pociągi znikną całkowicie, a na niektórych trasach ograniczono liczbę połączeń.
Jak już wczoraj informowaliśmy, dokładnie za tydzień (21 lutego) całkowicie znikną pociągi na trasie Piła – Wałcz. Nie przewiduje się w tej sytuacji nawet wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej. Jak wyjaśnił wczoraj „Rynkowi Kolejowemu” Mateusz Żmuda, dyrektor wielkopolskiego oddziału PR przyczyną zawieszenia kursowania pociągów są ograniczenia w budżecie województwa na przewozy kolejowe. Dodał, że pociągi mogą powrócić na ten odcinek od września tego roku. Wówczas planowane jest uruchomienie połączenia Piła – Szczecin.
Od 1 marca pociągi nie pojadą także na odcinku Stargard Szczeciński – Kalisz Pomorski. W zamian przewoźnik zorganizuje komunikację autobusową. To jednak nie wszystkie ograniczenia siatki połączeń Przewozów Regionalnych w Zachodniopomorskiem. Z początkiem marca znikną niektóre poranne pociągi na trasach Szczecin – Świnoujście. Mniej połączeń będzie także na odcinkach Szczecin – Goleniów oraz Koszalin – Kołobrzeg.
Dokładny wykaz zmian znajduje się poniżej:
* Szczecin Główny odj. 4:15 – Świnoujście przyj. 6:18 (poc. nr 88320), zmiana terminu kursowania z „codziennie” na „od poniedziałku do soboty oprócz świąt”;
* Świnoujście Port odj. 4:58 – Szczecin Główny przyj. 6:49 (poc. nr 88420), zmiana terminu kursowania z „codziennie” na „od poniedziałku do soboty oprócz świąt”
* Szczecin Główny odj. 16.57 – Goleniów przyj. 17.34 (poc. nr 88922/3), odwołany całkowicie
* Goleniów odj. 17.40 – Szczecin Główny przyj. 18.17 (poc. nr 88932/3), odwołany całkowicie
* Koszalin odj. 14.32 – Kołobrzeg przyj. 15.20 (poc. nr 89829), odwołany całkowicie
* Koszalin odj. 15.55 – Kołobrzeg przyj. 16.52 (poc. nr 89831) rozszerzenie terminu kursowania z „w soboty, niedziele i święta” na „codziennie”
Przypominamy, że już w listopadzie ubiegłego roku wprowadzono znaczące cięcia w kursowaniu pociągów w Zachodniopomorskiem. Zlikwidowano wówczas ok. 50 pociągów, a 60 ograniczono kursowanie.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przez politykę cięcia UMWZ nawet nie mam jak się dostać na majówkę z Koszalina do Kołobrzegu i z powrotem w sensownych godzinach. To co zrobiono z połaczeniami na tej trasie to jakaś kpina. Może lepiej zlikwidować regio na tej trasie, bo przy tej ofercie to nikt tymi pociagami nie jeździ.
"Napewno do upadku linii przyczyniła się korupcja konduktorów Patolo... ups, Przewozów Regionalnych Tj. propozycje niewydrukowania biletu w zamian za niższą cenę w kursach pozaszczytowych, z czym sam miałem do czynienia."
Muszę napisać o dramatycznej frekwencji jaką wczoraj widziałem na naszych szlakach:
-Chojnice 18:40- Szczecinek- na starcie 16 osób , w Szczecinku wysiadło 8
-Radew Poznań- Koszalin- po odjeździe ze Szczecinka 22 osoby
-Kołobrzeg 18:30- Szczecinek ( widziany w Dalęcinie) - 5 osób
Po ciągłych cięciach rozkładów dojdzie to tego, że całkowicie uwalą Szczecinek- Chojnice a Szczecinek- Kołobrzeg zostanie tylko na poznańskich kursach i to też może nie codziennie.
Dalęcino to koniec trasy, ale gdybyś zobaczył go na początku to byś był w szoku. Często nie ma wolnej 4, i dużo osób wysiada w nim w Białogardzie przesiadając się na Świdwin.
Na linii 402 odcinek Koszalin - Kołobrzeg to już sensu nie ma no chyba że w niedziele
_________________ Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Na wieczornych kursach zazwyczaj są pustki. "Ina" ze Słupska do Szczecina też nie jest specjalnie przepełniona. Wczoraj jak wracałem, to frekwencja od Koszalina w granicach 50% myślę była. To jest tak jak pisze kolega Droznik, są fragmenty trasy, gdzie jest komplet ludków, a na części trasy (zazwyczaj końcówka) jedzie kilka osób.
Muszę napisać o dramatycznej frekwencji jaką wczoraj widziałem na naszych szlakach:
-Chojnice 18:40- Szczecinek- na starcie 16 osób , w Szczecinku wysiadło 8
Jak nie ma skomunikowań w Szczecinku to nie ma ludzi. Nie wiem czy kiedykolwiek osoby układające rozkład to zrozumieją. Zapraszam na kursy skomunikowane w Szczecinku na Poznań/Szczecin lub w Chojnicach na Tczew. Tam frekwencja jest duża. Poranny do Szczecinka ma prawie zawsze ponad 100%, bo są skomunikowania.
No dokładnie. Radew do Poznania odjeżdża krótko po 19, a ostatni w kierunku Szczecina jest o 18 , który też miał skomunikowanie z pociągiem z Poznania w zeszłym RJ, tak samo jak odjeżdżający Słupsk o 18:30, który też stracił skomunikowanie właśnie z Radwią. Jeszcze rok temu pasażerowie ze Słupska mieli bezpośredni pociąg do Poznania a teraz muszą jechać z przesiadką w Szczecinku i godzinnym oczekiwaniu . Paranoja i tyle, beton kwitnie a tracimy tylko my zbędni pasażerowie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum