Wysłany: 30-04-2012, 20:27 PR wynajmą czeskie lokomotywy serii 163
Wszystko wskazuje na to, że Przewozy Regionalne przestaną dzierżawić lokomotywy od PKP Cargo. Spółka planuje wynajęcie czeskich lokomotyw serii 163 oraz krajowych EU07.
Aktualnie w pociągach dalekobieżnych Przewozów Regionalnych jeżdżą jednostki ET22 wynajęte od przewoźnika towarowego. Wygląda na to, że spółka samorządowa chce je zamienić na inne – lżejsze i tańsze w eksploatacji.
Podczas Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników Przewozów Regionalnych 26 kwietnia podjęto dwie uchwały dotyczące lokomotyw. Pierwsza zezwala na zawarcie z Kolejami Czeskimi umowy najmu 10 sztuk serii 163. Druga zaś zezwala na najem 11 lokomotyw EU07 od firmy METCHEM.
Nie otrzymaliśmy jeszcze komentarza Przewozów Regionalnych w tej sprawie. PKP Cargo z kolei nic nie wie o zamiarach swojego kontrahenta. Piotr Apanowicz, szef zespołu prasowego spółki tłumaczy, że lokomotywy ET22 są dzierżawione przez PR na zasadach miesięcznych przedpłat. Przewozy Regionalne już wpłaciły na konto PKP Cargo przedpłatę za maj. Na razie nie wiadomo czy podobna przedpłata wpłynie również za czerwiec.
Zgodnie z podjętymi uchwałami umowa na korzystanie z EU07 ma zacząć obowiązywać już od 1 maja tego roku. Przewozy Regionalne chcą wykorzystywać "siódemki" do 30 kwietnia 2016 r. Z kolei umowa z Kolejami Czeskimi na wynajem elektrowozów serii 163 będzie obowiązywała od października 2012 r. do końca września 2016 r.
Lokomotywy serii 163 są aktualnie eksploatowane przez PKP Intercity w ramach umowy o współpracy z Kolejami Czeskimi.
Tylko ciekawe, gdzie te loki będą jeździć. W każdym razie lżej będą mieć także szlaki o gorszej nawierzchni lub bardziej krętym przebiegu, a i pojawi się możliwość wciągnięcia pudeł na szlaki, na które nie można było dotąd zjeżdżać ze względu na zakaz wjazdu pojazdów trakcyjnych o trzyosiowych wózkach.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Mechtemowe będą jeździć w PR? To brązowe siódemeczki, łe, tylko zieleń lub budyń, no ale lepsze brązowe niż żadne.
No gdzie będą jeździć, IR! No i pewnie na tych wielkopolskich regio, ale w sumie loków Cargo szkoda, fajne byczki rzucali na IR, zielone z niskimi numerami, pewnie by wyjeździły km.
_________________ TE CHWILE PKP, PIĘKNE K**** PIĘKNE
11 lokomotyw EU07 będą wypożyczać z TS Opole.Ale ta firma ma dopiero 5 lokomotyw i z tego co się orientuje to dopiero 2 po NG.Ostatnio IC ogłosiło przetarg na sprzedaż 6 EU07-czyżby miałyby je "łyknąć" TS?To po co ten przetarg?Wiem oczywiście musi być oficjalnie.A jakby "Bronek Plata" by je chciał to skad by TS wzięły cały komplet (11 sztuk) do wypożyczenia dla PR?
Seria ČD 163:
producent: Skoda Transportation s.r.o.
produkcja: lata 80-te
system: 3 kV=
rozruch: impulsowy
prędkość maksymalna: 120 km/h
Nie wszystkie dane pamiętam, proszę uzupełnić.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Dzieki . Czyli to sa tego typu co czasem uzywa IC ? Basia , Wanda , Jadwiga i jeszcze jakas ? Wiem glupie pytanie ale ja jestem tylko zwyklym "ogladaczem" taboru wiec nie bijcie . Jesli to ta to fajnie brzmia te loki jak ruszaja chyba fajniej od Husarzy i Vectronow
Przewozy Regionalne czeka rewolucja taborowa. Spółka chce zmodernizować 47 wagonów i 32 zespoły trakcyjne. Do tego pociągi PR popędzą 160 km/h dzięki lokomotywom EU07A, a spółka zrezygnuje z wynajmu elektrowozów od PKP Cargo.
Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników spółki Przewozy Regionalne zwołał na wczoraj jej zarząd. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", przedstawiciele marszałków województw, do których należą PR, zaakceptowali plan finansowy spółki na 2012 rok, który zakłada zmniejszenie straty finansowej z 55 mln do 41 mln złotych. Wysłannicy marszałków zgodzili się również na nowe projekty taborowe zarządu spółki.
EU07A w Przewozach Regionalnych
Przewozy Regionalne, od czasu przekazania organizacji i taboru do przewozów międzywojewódzkich pociągami pośpiesznymi spółce PKP Intercity, nie posiadały własnych elektrowozów. Zmieniło się to w ciągu ostatniego półrocza, kiedy PR udało się nabyć 11 wycofywanych z eksploatacji w PKP Intercity lokomotyw typu EU07. Przewozy Regionalne ogłosiły w marcu przetarg na wykonanie napraw głównych z modernizacją 5 z 11 lokomotyw EU07 zakupionych od PKP Intercity. Nie zmieni się ich prędkość maksymalna - będzie wynosić 125 km/h.
Zaakceptowana wczoraj przez marszałków uchwała pozwoli na modernizację pozostałych 6 lokomotyw do typu EU07A. Lokomotywę do tego standardu zmodernizowały w ubiegłym roku ZTNK Oleśnica dla PKP Intercity. Dzięki m. in. asynchronicznemu napędowi, może ona osiągać prędkość 160 km/h. Ma też lepsze przyspieszenie i jest bardziej energooszczędna. Cena modernizacji kolejnych wręcz przeraziła PKP Intercity, dlatego państwowa spółka zrezygnowała z kolejnych zamówień. Lokomotywa zbiera jednak świetne recenzje. Modernizacja 6 lokomotyw kupionych od PKP Intercity do standardu EU07A ma kosztować Przewozy Regionalne 26,6 mln złotych. Będzie to możliwe pod warunkiem uzyskania z Unii Europejskiej 50% dofinansowania projektu w ramach POIiŚ.
Nie chcą już lokomotyw od PKP Cargo
Przewozy Regionalne kupiły od Intercity lokomotywy, by uniezależnić się od PKP Cargo. Towarowy przewoźnik wypożycza PR lokomotywy do prowadzenia pociągów Interregio i Regioekspres. Lokomotywy towarowe są jednak drogie w eksploatacji w ruchu pasażerskim, a PR skarżyły się tez na stawki najmu proponowane przez PKP Cargo. Marszałkowie zgodzili się, by zawrzeć nowe umowy najmu. 11 lokomotyw będzie wynajmowanych od spółki Metchem z grupy TS Opole (ta ostatnia spółka także kupowała ostatnio wyeksploatowane lokomotywy EU07 od PKP IC), a kolejnych dziesięć - od Kolei Czeskich. Będą to lokomotywy serii 163, które jeżdżą już po polskich torach, ciągnąc składy PKP Intercity.
Umowa z Czechami zostanie od razu zawarta aż do 2016 roku, dlatego PR zapłacą za wynajem w sumie ponad 26 mln złotych. Prezes Małgorzata Kuczewska-Łaska przedstawiła jednak marszałkom dowody, że koszt wynajmu od obu tych spółek będzie dużo niższy, niż od PKP Cargo.
Zmodernizują 30 składów i pół setki wagonów
Marszałkowie zgodzili się również na przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie modernizacji 47 szt. wagonów osobowych typu 111A. Ten projekt także dojdzie do skutku, jeżeli Ministerstwo Rozwoju Regionalnego zgodzi się wpisać go na listę POIiŚ. Nie udało nam się jeszcze potwierdzić, na jakich trasach miałaby jeździć zmodernizowane wagony.
Przewozy Regionalne będą też modernizować ezety. W tym roku konieczne naprawy 4 poziomu utrzymania (rewizyjne) musi przejść aż 159 elektrycznych zespołów trakcyjnych spółki. Naprawy 127 z nich spółka wykona we własnym zakresie, a pozostałe 32 zostaną skierowane do naprawy wraz z modernizacją. Będzie to 19 pociągów EN57, jeden EN57SPOT z Opola, 8 pociągów EN71 i 4 ED72. Środki potrzebne na inwestycje mają pochodzić z przychodów wypracowanych przez przewoźnika.
Rzeszowianin, tak to jest ta lokomotywa. Dodam, że sporo ich jeździ dla PKP IC, ale jedną (bodaj "Kasię") także można zobaczyć z REGIO "Glacsenis" (Pardubice - Wrocław Główny - Pardubice).
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Te pytanie mnie też ciekawi-czy 163 będą w PR-oskich barwach?Ponad to ciekaw jestem kiedy te 163 zobaczymy na IR-ach i REX-ach.Od czerwcowej korekty a może od nowego RJ?Może ktoś cos wie w tym temacie?W innym temacie podobno 5 PR-oskich EU07 pojechało już do Chojnic.Ale gdzie będzie ich rewizja i modernizacja?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum