Na liniach powyżej 160 km/h - 200 km/h (przechylne pudło) sygnalizacja kabinowa będzie musiała być, bo takie są europejskie przepisy. W Programie Operacyjnym Insfrastruktura i Środowisko 2007 - 2013 (POIiŚ) są pieniądze na ERTMS dla:
-CMK (Grodzisk Mazowicki - Zawiercie)
-Bielawa Dolna - Węgliniec - Legnica - Wrocław - Opole (część zmodernizowana E 30 - potem dalej do Krakowa)
- Warszawa - Poznań
- Warszawa - Gdańsk
Na tych trasach - ale tylko odcinkami - ma być w przyszłości 200 km/h. Może do Euro 2012, a może nie...
Pozdrawiam
Robert Wyszyński
PS. Na E 30 szybkość 200 km/h planuje się na odcinku Opole - Gliwice. Obecnie konsultują z samorządami budowę wiaduktów.
Na liniach powyżej 160 km/h - 200 km/h (przechylne pudło) sygnalizacja kabinowa będzie musiała być, bo takie są europejskie przepisy. Zgadam sie Czeska jest komplikowana klopoty s asynchronicznimi silnikami no juz dziala duzo lat. jestem ciekawy jak to bede na PKP.
Jeszcze co do przekrętów w sprawie modernizacji E30 to:
1) na stacji Lewin Brzeski po lewej stronie miał być wybudowany jeszcze jeden tor (patrząc od strony Opola) - miejsce pod niego cały czas jest - jeśli ktoś się przypatrzy to zauważy W ostatniej chwili zmieniono plan bo takie rozwiązanie było tańsze niż wybudowanie jednak tego dodatkowego toru...
2) podobno za "modernizajcę" stacji Święta Katarzyna 2 osoby poszły siedzieć - przyczyna - zamówienie tańszego kamienia do nasypu co gdy pod uwagę weźmie się ho ho i jeszcze trochę ton tego to trochę kasy na bok można będzie wyprowadzić...
Swoją drogę jak kumpel mi odowiadał jak wygląda organizacja robót na tej linii to włos się na głowie jerzy... Całe info mam od jednego znajomego maszynisty z Wrocka. Jeśli są błędne to niech je ktoś (np. Krycha) zweryfikuje
A swoją drogą to jak z około 80 kilometrowym odcinkiem można się bawić już bodajże od 2000 czy 2001 roku
Pozdrawiam
_________________ Setki serc - jedno bicie - miłość na całe życie - ZKS STAL RZESZÓW
I tu bym szukał oszczędności na setki milionów złotych, a nie czepiał jakiegoś miliona za peron, bo tak chcą media i propaganda.
Szukałbym też odpowiedzialnych za to, że po prawie 8-miu latach modernizacji 70 km linii Opole - Wrocław (dodam: bez Oławy i Brzegu!) jak dotąd nie wprowadzono NIGDZIE prędkości 160 km/h, mimo wydania miliarda złotych. Niemal tyle kosztuje 60 kilometrów budowy high speedu 300 km/h na płaskim terenie, a nie rewitalizacja do 120 km/h zwykłej linii.
Od nowego rj ponoć 160 km/h ma być jedynie na odcinku Lewin - Brzeg (bo działa już tam nowa podstacja zasilająca), a i w to nie uwierzę - chyba że 9 grudnia zobaczę zdjęte zwolnienie stałe do 120 km/h.
Swoją drogę jak kumpel mi odowiadał jak wygląda organizacja robót na tej linii to włos się na głowie jerzy... Całe info mam od jednego znajomego maszynisty z Wrocka. Jeśli są błędne to niech je ktoś (np. Krycha) zweryfikuje
Niestety, muszę potwierdzić. To co się dzieje przy modernizacji dolnośląskiego odcinka linii E-30 przechodzi ludzkie pojęcie. Przekręt na przekręcie aż włos się jeży na głowie!
Największe przekręty przy modernizacji (przebudowie) robi beton PKP PLK oraz PKP Energetyki. Setki tysięcy zł wycieka bokami do prywatnych kieszeni. Dowodów oczywiście na to nie mam, ale trochę pikantnych szczegółów znam od prywatnych wykonawców robót.
Wiadomo jak robi się odbiory... Za łapówki przymyka się oko na wiele niedoróbek, fuszerek itd. Proszę sobie wyobrazić, że na linii Legnica - Węgliniec już po roku eksploatacji wszystkie nowe rozjazdy nadawały się do wymiany! W Miłkowicach na tory wysypali zwietrzały tłuczeń, który kruszył się na pył.
Prawda jest taka, że beton PKP to złodziej na złodzieju i złodziejem pogania. Sami kombinatorzy, którzy bez przekrętów nic normalnie przy modernizacji E-30 zrobić nie potrafią. Tylko patrzą jak przy okazji się nachapać! Dodam tylko, że wedle informacji, które do mnie dotarły, niektórzy pracujący na ul. Joannitów we Wrocławiu, "dzięki" tej modernizacji kupili sobie dobrej klasy nowe samochody...
Nie, no to juz jest szok. Miliardy euro z UE i z naszegeo budzetu ida na remonty linii kolejowych, a tu takie numery!
CBA i prokuratura powinna sie wziac za dupy tych wlasnie ludzi, ktorzy dorobili sie na tejze modernizacji. A gdzie jest urzad skarbowy? Niech sprawdzi skad maja te auta. Niech ich szlag trafi, bande jedna, pasozytow!
Do Euro 2012 przez Opolszczyznę będzie biegła nowoczesna linia kolejowa. Pociągi osobowe mają kursować z prędkością 200 km/h. - Po remoncie torów z Opola do Katowic będzie można dojechać w 40 minut, a dziś potrzeba na to 90 minut - mówi Ryszard Gajny, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Opolu.
Wczoraj opolscy kolejarze pokazali plany modernizacji linii z Opola so Kędzierzyna-Koźla (i dalej do Zabrza). To fragment szybkiej trasy kolejowej E-30, która do Euro 2012 ma połączyć zachodnią i wschodnią granicę państwa.
Szykują się wielkie remonty, niektóre dworce zostaną zburzone i wybudowane od nowa. Powstaną także nowe wiadukty. - To będzie jedna z najnowocześniejszych linii w kraju - zapewnia Gajny.
Nie do poznania zmieni się Dworzec Główny w Opolu. Jego perony zostaną wydłużone do 400 metrów. Po południowej stronie dworca (tam, gdzie teraz jest peron pierwszy i drugi) powstaną dwa kolejne perony.
Kolej zbuduje także dodatkowe przejście podziemne, które połączy hol dworca z dzisiejszym peronem piątym, będą też windy dla osób niepełnosprawnych.
Na trasie z Opola do Kędzierzyna żadna droga nie skrzyżuje się z torami. Planowana jes tbudowa 15 wiaduktów, m.in. w Opolu, Górażdżach, Gogolinie i Zdzieszowicach.
Kończy się też era semaforów informujących maszynistów o wolnej drodze. Wspomagać je będzie ostrzegawczy system radiowy - rodzaj autopilota. - Przy 200 km/h maszynista mógłby nie zauważyć sygnalizacji semafora - tłumaczy Marek Golański, naczelnik wydziały automatyki i telekomunikacji w Zakładzie Linii Kolejowych w Opolu. - Informacje z urządzeń przy torach będą napływały do komputera pokładowego maszynowozu. W razie potrzeby sam komputer zwolni bieg pociągu.
Wzdłuż torów zostaną umieszczone urządzenia odstraszające dziką zwierzynę. Przed przejazdem pociągu mają emitować dźwięki przypominające odgłosy walczących zwierząt.
Linią z Opola do Kędzierzyna mają jeździć tylko pociągi pasażerskie. Dla towarowych zmodernizowana zostanie trasa z Opola do Strzelec Opolskich. Tam maksymalna prędkość wynosić ma 120 km/h.
- Mamy już wstępny projekt - dodaje Ryszard Gajny. - W przyszłym roku ogłaszamy przetarg. jeśli szybko nie zaczniemy remontu, to do mistrzostw Europy możemy nie zdążyć.
Modernizacja linii z Opola przez Kędzierzyn do Zabrza ma kosztować setki milionów euro. - Jednak dokładniej sumy przed przetargiem podać nie możemy - zastrzega dyrektor Gajny.
Pod lupą
Dwa lata temu zmodernizowano już linię z Opola do Wrocławia. Pociągi miały jeździć z prędkością 160 km/h. Na razie jeżdżą o 40 km wolniej. Wstrzymuje je modernizacja dworca w Oławie. - W nowym rozkładzie ekspresy i InterCity osiągną na niektórych odcinkach 160 km/h - zapewnia Ryszard Gajny. - Będą musiały jednak hamować z powodu kwietniowego remontu dworca w Brzegu. Cała trasa (z Opola do granicy z Niemcami) ma nuć gotowa w 2008 r. Koszt modernizacji: ok. 3 mld zł.
źródło: Robert Lodziński, Trybuna Opolska
_________________ "Demokracja to rządy hien nad osłami."
kamis -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-11-2007, 17:42
Do 2008 roku ma być skończona modernizacja całej E30 - to akurat może jest możliwe, ale jak będzie na prawdę, to już nikt nie wie, patrząc na pracę pracowników pracujących przy modernizacji tej magistrali. Zrozumiałem, że cała magistrala E30 ma umożliwiać prędkość 200 km/h. Jeżeli źle rozumiem, to zadam pytanie: czy w ogóle do 2012 roku na magistrali E30 pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 200 km/h? I nie wierzę, że dworce zmienią się nie do poznania... Chyba, że na odcinku Opole - Zabrze, to już prędzej wiarygodne i możliwe, ale co do dużych dworców, to w takim razie nie modernizują ich w czasie modernizacji magistrali, tylko czekają na jej skończenie, a potem remont... To są przynajmniej moje przypuszczenia, a jak jest na prawdę, to nie wiem (jedyne rozszyfrowanie sytuacji, sprawy, to BETON - jak dla mnie ).
Zrozumiałem, że cała magistrala E30 ma umożliwiać prędkość 200 km/h.
Na obecnie modernizowanym odc (Opole - granica niemiecka) jest cała masa przejazdów kolejowych, a to już wyklucza osiąganie więcej jak 160km/h. Z resztą nawet gdyby jakimś cudem do 2012 zrobili skrzyżowania bezkolizyjne i uruchomili kabinówwkę to co by tam jeździło te 200km/h? Chyba tylko jacyś prywaciarze... Te 10 lokow co ma zamówić InterCity zapewne pójdzie do obsługi BWE i innych pociągów na E60... A szczerze wątpię czy z obiecywanych 20tu superszybkich pociągów którykolwiek trafi na E30 Poza tym słysząc jak jest ta linia modernizowana, to na początku miałbym opory by wsiąść do pociągu, który miałby tam rozpędzić się do 200km/h
Ostatnio jechałem odc Opole - Wrocek. I tak widząc rozmach robót w Oławie, zastanawiałem się co tym razem sp....olą...
Myślałem, że rozjazdy w Lizawicach zostaną utrzymane do zakończenia robót w Oławie. Bo przecież jak PLK zabierze się za robienie rozjazdów przed Oławą (od strony Wrocka) to na odc. Oława - Święta Katarzyna (16km + kilka dodatkowych minut na postój dla poc. osobowych w Oławie) będziemy mieli tylko 1 czynny tor...
I znowu wszystko będzie łapało opóźnienia...
PS. Jeśli coś źle rozumuję to poprawcie
_________________ Setki serc - jedno bicie - miłość na całe życie - ZKS STAL RZESZÓW
Te 10 lokow co ma zamówić InterCity zapewne pójdzie do obsługi BWE i innych pociągów na E60...
A co to jest E 60? Ygrek?
Na E30 160 km/h będzie od Zgorzelca do Opola (bo taki był projekt). Ani sieć, ani rozjazdy nie są i nie będą przystosowane do większej prędkości. Wiaduktów także nie będzie. 200 km/h ma być - wedle wstepnego projektu - na Opole - Gliwice i Katowice - Kraków (tam gdzie geometria pozwala, bo dotyczy to także składów klasycznych). Studium na Kraków - Rzeszów też jest robione pod 200 km/h odcinkami.
Inaczej mówiąc "starsze" projekty korytarzy realizowanych z Phare, Funduszu Spójności i budżetu (jak Zgorzelec - Opole) są na 160, a te nowsze (POIiŚ 2007 - 2013 plus budżet) na 200 km/h.
(...) co do dużych dworców, to w takim razie nie modernizują ich w czasie modernizacji magistrali, tylko czekają na jej skończenie, a potem remont... To są przynajmniej moje przypuszczenia, a jak jest na prawdę, to nie wiem (jedyne rozszyfrowanie sytuacji, sprawy, to BETON - jak dla mnie ).
Któryś kierownik pociągu tłumaczył mojej rodzinie, że remont dworca w Oławie zaczyna się tak późno, ponieważ cały dworzec jest zabytkowy.
Do Gurdol1: 200 km/h na odcinku Katowice - Kraków już niestety nieaktualne. Będzie tam 160, a 200 tylko na odcinku Opole - Zabrze.
Jeszcze ciekawostka:
Przebudowa Oławy ma być zakończona w połowie roku 2008, a Brzegu do końca 2008. Od RJ 2008/2009 ma być prędkość drogowa 160 km/h na odcinku Opole Zach. - Wrocław, z ograniczeniem przez stację Brzeg, a na odcinku Opole - Brzeg ma być w WOS-ie 120 km/h z zapisem "Zbyt duży hałas", potem mają być przebudowane ekrany dźiękoszczelne. Niewykluczone też, że prędkość 70 km/h na odc. Opole Gł - Opole Zach. też będzie zmniejszona...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum