Jeśli się dba o infrastrukturę , którą się zmodernizowało to będzie służyć latami. Na przykład zmodernizowany dworzec w Bolesławcu po pięciu latach od modernizacji cały czas wygląda bardzo dobrze. Trzeba tylko chcieć.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
O północy otwarto dla podróżnych dworzec Warszawa Stadion. Na odremontowaną z myślą o Euro 2012 stację wjechał pierwszy pociąg. - Niesamowite wrażenie - cmokały z zachwytu osoby, które jako pierwsze przeszły się po dworcu usytuowanym przy Stadionie Narodowym.
Gruntowny remont trwał ponad rok. Modernizacja stacji pochłonęła w sumie blisko 64 mln zł. Ale warto było, bo dworzec imponuje.
Czekałem na otwarcie już kilka dni. Dowiedziałem się, że będzie otwarty dopiero o północy i kazano mi przyjść w dzień. Ale ja nie wytrzymałem i przyszedłem o północy no i wrażenie mam niesamowite. Chyba będę codziennie przychodzić na spacery - nie mógł się nacieszyć jeden z mieszkańców stolicy.
W barwach Narodowego
Podróżni będą na pewno zadowoleni. Na peronach powstało nowe zadaszenie, a elewacja przybrało biało-czerwone kolory. Identyczne, w jakie przyozdobiony jest pobliski Stadion Narodowy. Właśnie na świeżo otwartym dworcu wysiadać będą kibice spieszący na mecze Euro 2012 w Warszawie.
Na stacji zamontowano ruchome schody. Niepełnosprawnym poruszanie się po obiekcie ułatwią specjalnie przystosowane windy.
Przyjazny dla obcych
Na pasażerów czekają elektroniczne tablice z rozkładami jazdy. Dworzec jest przyjazny także dla osób spoza naszego kraju, bo o odjazdach i przyjazdach pociągów dowiedzą się z opisów na wyświetlaczach w języku angielskim.
Krótko po północy na stacji Dworzec Stadion zatrzymał się pierwszy pociąg.
Najładniejszy przystanek kolejowy stolicy zaczął przyjmować pociągi oraz ciekawych nowości mieszkańców. W dniu uruchomienia przystanku odwiedzały go też stacje telewizyjne.
Prace modernizacyjne wartości 64 mln zł rozpoczęły się w Warszawie Stadion w marcu 2011 roku. Pierwotnie przystanek miał być oddany do użytku w październiku ubiegłego roku. Później mówiło się o początku 2012 r., następnie o marcu, później o końcu kwietnia. Przystanek ruszył 5 maja.
Pierwszego dnia frekwencja pasażerów korzystających z przystanku nie była duża. Zresztą mamy długi weekend i wspaniałą pogodę, przez co niewiele osób porusza się po mieście. Można było odnieść wrażenie, że większość osób na peronach Warszawy Stadion stanowili zaciekawieni mieszkańcy stolicy oraz dziennikarze stacji telewizyjnych.
Przystanek jest całkowicie odnowiony, otoczony ścianami ze szkła w barwach narodowych, co nawiązuje do kolorów zlokalizowanego nieopodal Stadionu Narodowego. Nad peronami powstało zadaszenie ze świetlikami. Na peronach zamontowano nowoczesne wyświetlacze informacji pasażerskiej. Pojawiły się też schody ruchome oraz windy dla niepełnosprawnych.
Wyremontowany został także przez PKP S.A., dworzec przy przystanku. Od 5 maja uruchomiono na dworcu kasę biletową oraz dwa punkty sprzedaży przekąsek i napojów.
PKP PLK, w ramach prac budowlanych na przystanku przebudowały również nawierzchnię torową odcinka podmiejskiej linii średnicowej (nr 448) o długości 2,3 km.
Jeśli ktoś nie znał, lub nie pamięta jak wyglądał przystanek jeszcze w marcu 2011 roku, zestawiliśmy dwa zdjęcia, aby pokazać efekty rocznych prac.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum