Wysłany: 03-05-2012, 20:32 Napiecie w sieci kolejowej
Witam,
pytanie mam natury czysto technicznej. Dlaczego elektrowozy EP/EU sa dostosowane wylacznie do napiecia krajowego pomimo skladow i tras miedzynarodowych ?. Czy kosztowna i oplacalna bylaby inwestycja uwzgledniajaca dopasowanie/modernizacje do sieci europejskiej przy braku przykladowo eurosprinterow.
--
Stosowane rozwiązania, praktycznie wykluczają takie przystosowanie bez głębokiej modernizacji, myślę że wynajęcie niemieckiego czy innego loka ma dużo większy sens.
Zgoda..niemniej siodemke modernizowano z tego co czytam dosyc intensywnie. Nieosiagalne bylo przesystemowanie czy rzeczywiscie nieoplacalne?! Przyszlosc wymaga zdecydowanych krokow i zapewne na BWE sie nie skonczy. A leasing sprinterow to pewna gwarancja posrednikow i napieta siec.
--
Zgoda..niemniej siodemke modernizowano z tego co czytam dosyc intensywnie. Nieosiagalne bylo przesystemowanie czy rzeczywiscie nieoplacalne?!
Siódemek, jako kilkudziesięcioletnich w większości juz lokomotyw - lepiej po prostu nie ruszać. Poza tym nie tyle włożenie przekształtników i transformatorów pod inne napięcia (ciężko, bo nie ma gdzie, lokomotywa nie była pod to gotowa) to nie wszystko. Systemy bezpieczeństwa to drugie. A po trzecie... już widzę, jak EBA z dziką radością "dopuszcza" taki twór na swoją sieć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum