Musze was zmartwic ale dopłaty w Austrii są w kl 1w pociągach RJ,oraz w pociągach EC-(tylko nie każdy konduktor o tym pamięta) wysokośc 2,90e.Najciekawsze z tego wszystkiego że nikt nie mógł pokazac gdzieto pisze jaka dopłata i do jakiego pociągu.Acha w pociągu RJ bilet nie uprawnia do przejazdu w premium klasie .W klasie1w Rj jest mały poczęstunek (soczek 0,2 l,batonik).Dopłata do premium klasy 25e,ale jest wliczony posiłek. Zapytałem konduktoraczy jest dopłata do któregoś EN(naterenieAustrii)-odpowiedział że nie bo tam nie ma kl1
[ Dodano: 31-03-2010, 18:33 ]
W tej Austrii to oni sami chyba nie wiedzą jakie dopłaty i gdzie.Jade pociągiem EC w bisnes przedziale konduktor mówi że dopłata wynosi 15e,albo przejśc do kl 1,w następnym pociągu kierownik pociągu oswiadcza że nawet w IC trzeba miec dopłatę do kl 1 .Na dworcu w Linz informują że dopłaty obowiązują w kl 1IC,EC,ICE,RAIL JET(a w pociągu co innego raz że we wszystkich pociągach innym razem że tylko w niektórych.Prosze żeby mi to pokazali na piśmie ,ale nikt tego nie ma
Zauważyłem, że niektóre pociągi mają obowiązkowe miejscówki (np nocny EN z Wiednia do Zurychu dopłata do FIP to 4 euro), ale już pociąg z Graz do Zurychu nie ma obowiązkowych dopłat.
Ktoś może się na ten temat wypowiedzieć? Rok temu byłem w lipcu w Austrii i Szwajcarii i żadnych dopłat nie było, a teraz stronka OBB pokazuje obowiązkowe rezerwacje w niektórych EN. Ktoś ma jakieś doświadczenia?
To jest opis EN466 Budapeszt-Zurich ze strony SBB i moim zdaniem wynika z tego że obowiązek rezerwacji jest w komunikaci wewnętrznej na terenie Węgier i Szwajcarii. Jadąc wz Wiednia obowiązkowo rezerwujesz tylko rower.
Ja chcę się wybrać do miejscowości Hallstatt. W rozkładzie internetowym wyświetlają mi się oznaczenia pociągów jako REX oraz R (pociąg regionalny - kolej linowa). Czy wiadomo coś komuś czy są jakieś dopłaty do FIP do tego pociągu REX oraz tej kolei linowej?
co do tych miejscówek, to faktycznie, są one obowiązkowa na terenie Szwajcarii - dziwne to, w tym kraju nawet Cisaplino można było jeździć w komunikacji krajowej bez żadnych dopłat. Co dziwniejsze, pociąg z Graz do Zurychu jest bez miejscówek obowiązkowych.
Fipowiec, jechałem kilk arazy REX i to zwykły pociąg osobowy - z Wiednia takim jechałem i z Salzburga. Żadnych rezerwacji w tym nie ma i kondi widząc skasowany kupon na fip mówił 'danke' i szedł sobie dalej.
Jeżeli chodzi o pociąg z Wiednia do Zurychu, to przesyłam parę informacji:
- Skład ok 12 wagonów, w tym 3 wagony H - START rel. Budapeszt Zurych (2 sypialne +1 z miejscami do siedzenia) , pozostałe wagony OBB, wśród których są 3 wagony z miejscami do siedzenia. W wagonach z miejscami do siedzenia mamy klimę, gniazdka 230V, jest 6 foteli rozkładanych do pozycji horyzontalnej (niestety w pozycji siedzącej są trochę niewygodne) Po stronie szwajcarskiej na stacji Buchs korzystając z tego, że pociąg zmienia kierunek jazdy szwajcarskie służby graniczne dokonują kontroli dokumentów. Odbywa się to tak, że policjant (nie celnik) prosi o paszport, następnie przez telefon wyczytuje jego numer do centrali, i gdy jest wszystko ok. oddaje go właścicielowi. Cena miejscówki na ten pociąg wynosi 5 EURO. Bez problemu można ją kupić w Polsce. Słyszałem o tym, że można jechać tym pociągiem bez miejscówki, ale nie polecam z dwóch powodów: 1. Ostatnio dąłem konduktorowi przez przypadek sam bilet FIP, zażądał miejscówki.
2. Pociąg ten jest tak potwornie zatłoczony, że lepiej jest mieć ta miejscówkę, poza tym wszyscy pasażerowie po ruszeniu ze stacji początkowej, niezależnie od tego jakiej są narodowości natychmiast po ruszeniu ze stacji początkowej zaczynają kombinować jakby tu się dobrze wyspać, więc prawie w każdym przedziale z 6 miejsc siedzących robią się nam 3 kuszetki, co stanowi duży problem dla tego, kto wsiądzie do tego pociągu na stacji pośredniej np. w Linzu, nie będzie miał miejscówki, i będzie chciał gdzieś usiąść - niestety tak to jest w realiach...
[ Dodano: 28-07-2011, 17:43 ]
I jeszcze mała informacja dla tych, którzy wracają tym pociągiem z Zurychu do Wiednia i po przyjeździe do stolicy Austrii chcieliby dostać się szybko do Polski.
1. Należy wysiąść stacje wcześniej przed Wien Sud na stacji Wien Hutteldorf, 2. podjechać najbliższym S -Bahnem w kierunku stacji Wien Meidling 3. Wysiąść na stacji Wien Meidling i zaczekać na EC z Villach do Hamburga Altony. 4. EC do Hamburga podjeżdżamy do Breclavia w Czechach, tam wysiadamy i czekamy ok. 15 minut na "Moravie" z Budapesztu do Bohumina i Warszawy. Wagony do Warszawy są jako dwa pierwsze za lokomotywą. Oba pociągi mają skomunikowanie w Breclaviu, więc w razie czego jeden czeka na drugiego. Od Bohumina w kierunku Polski niestety obowiązkowa rezerwacja miejsc.
[ Dodano: 28-07-2011, 17:49 ]
@Fipowiec do Hallstatt dojedziesz bez problemu bez żadnego rezerwowania miejsca. Najlepiej podjechać z Wiednia do Attnang Puchheim, gdzie kursują z peronu 1 pociągi osobowe w kierunku Hallstatt. Osobówki do Hallstatt, jeżdżą również z Linzu, musisz pamiętać, że w samym Hallstatt, po przyjeździe na miejsce musisz podejść ok. 200 metrów pod najbliższą przystań i przepłynąć statkiem na drugi brzeg jeziora do miasta. Przeprawa kosztuje 2 EURO. Rejsy skomunikowane są z odjazdami pociągów.
Dzięki za info na temat Halstatt. Teraz juz wiem że pociąg REX to po prostu Regional Express. Jakoś w lato postaram się wybrać do Hallstatt.
Póki co właśnie wróciłem z Włoch i chwilę jeździłem też po Austrii. Faktyczneie pociągi Railjet nie sa objęte obowiązkową rezerwacją miejsc nawet w 1 klasie w odróżnieniu od pociągów IC. Ponadto w Railjet częstują batonikami Kit Kat
Jeżeli chodzi o pociąg EN z Wiednia do Zurichu to trochę mnie zdziwiło że jest teraz z miejscówkami. Jeszcze do nie dawna rezerwacja była fakultatywna, jedynie EN do Włoch wszystkie były objęte rezerwacją. No ale może faktycznie się to już zmieniło. Natomiast na pewno zmieniła się cena miejscówki na EN do Włoch z 5 euro na 9 euro! Skandal
Niestety koleje OBB wprowadziły od nowego rozkłady jazdy obowiązkowe dopłaty do pociągów kwalifikowanych.
10EUR na 2 klasę i 15 EUR na 1 klasę Dopłata jest jednorazowa i ważna na czas ważności jednego okienka na bilecie czyli 48 godzin.
Jedyny plus, ze nie obowiązuje w pociągach nocnych.
pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum