Krasnystaw Fabryczny, Krasnystaw Towarowy, Ruskie Piaski, Klemensów i chyba Szczebrzeszyn oraz wszystkie te, o kórych pisałpospieszny,
Za Bełżcem to nie jestem pewny ale chyba Lubycza i Hrebenne.
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Przepraszam za to pytanie : czy linia o ktorej piszecie przechodzi przez taka miejscowosc jak Zawadowka ? Pytam dlatego ze miejscowosc jest mi szczegolnie bliska bo to tam - moj swietej pamieci Dziadek zabieral mnie na stacje i tam jakby zlapalem tego kolejowego bakcyla . Jak tam teraz wyglada sytuacja ? Jaki ruch ? Inwestycje ? Dawno bo juz 8 lat mnie tam nie bylo i dlatego pytam . Jesli to nie ta linia to przepraszam jestem tylko zwyklym ogladaczem
Zawadówka to pierwsza stacja za Chełmem w kierunku Lublina. Nie ma nic wspólnego z trasą Rejowiec _ Hrebenne A na stacji Zawadówka niewiele sie dzieje. Oczywiście zatrzymują się pociągi regio, budynek zamknięty, kiedyś czytałem że kładkę maja ochotę rozebrać. Ogólnie nieciekawie.
Jest, w lesie ale nawet nie wiem jak się dostać tam. Poza tym chyba jakimiś zasiekami się pozagradzali częściowo
Chociaż na obrzeżach Chełma, przy końcu ul. Piwnej czy tez 100 czy 200 metrów dalej, tor odchodzi od głównej trasy do Naftobazy. To można by było torem tam dotrzeć. Ale takie obiekty to raczej nie są ogólnie dostępne
Ramirez : Dzieki za informacje . Troche szkoda ze tak to dziadowsko wyglada . Pamietam ze jak bylem 8 lat temu ostatni raz to ok 11.30 stawal w Zawadowce pociag do Wawy ...
Co do Naftobazy to przy drodze prowadzacej do Chelma caly czas sa zasieki , probowalismy kiedys z kuzynem dojsc torami o ktorych mowisz ale nas ciec pogonil jak bylismy juz tuz tuz ...
Pasażerowie potrzebują dobrego rozkładu jazdy na Roztoczu.
Przewozy Regionalne podały do wiadomości, że wakacyjne połączenia pasażerskie okazały się strzałem w dziesiątkę i skorzystało z nich ponad 20 tys. osób. W rzeczywistości pasażerów było jednak jeszcze więcej. Osobiście wielokrotnie widziałem sytuację, gdy z powodu dużej frekwencji obsługa pociągu nie była fizycznie w stanie wystawić biletów wszystkim podróżnym, szczególnie jadącym na krótszych odcinkach. W pierwszym roku funkcjonowania połączeń po reaktywacji rozkład jazdy był niemal idealnie „skrojony” pod potrzeby turystów odwiedzających Roztocze. Niestety później zaczęły się liczne korekty prowadzące do psucia oferty, choć nadal zachowywano podstawowy szkielet połączeń. Najważniejszy był pociąg „Kasztelan”, zapewniający poranną podróż ze stolicy województwa na Roztocze i popołudniowy powrót. Szynobus ten skomunikowany był z pociągami TLK z Warszawy. Taka sytuacja miała miejsce jeszcze podczas tegorocznej majówki! Niespodziewanie cały ten układ zniszczono w wakacyjnym rozkładzie jazdy. Do przywrócenia mu podstawowej funkcjonalności wystarczy jednak przesunięcie jednego popołudniowego pociągu o 15 minut. To nie jest zmiana, która zdezorganizuje ruch kolejowy w rejonie Zamościa. Korekty w czasie obowiązywania danego rozkładu jazdy na kolej przecież się zdarzają, już 15 lipca będzie korekta np. w województwie małopolskim.
Wierzę, że zamiast standardowego „nie da się” w końcu jednak coś „da się” zrobić, tym bardziej, że zmiana taka nie pociąga za sobą żadnych kosztów. Wręcz przeciwnie – podniesienie atrakcyjności połączenia zwiększa przychód ze sprzedaży biletów. A jeżeli standardowy „niedasizm” zwycięży? Wówczas trzeba będzie napisać skargę do UTK, okaże się bowiem że system tworzenia rozkładu jazdy, wykorzystywany przez spółkę Polskie Linie Kolejowe, nie służy pasażerom i przyczynia się do wymiernych strat przewoźników. Zauważmy, że w ostatnim okresie w skali całego kraju nasiliło się zjawisko zmniejszania liczby pasażerów korzystających z pociągów. Jestem przekonany, że jedną z głównych przyczyn jest właśnie zły system tworzenia rozkładu jazdy.
Udało się zrobić korektę rozkładu i będzie skomunikowanie dwóch "Kasztelanów" w Zawadzie:
Cytat:
Wraca popołudniowe połączenie Roztocza z Warszawą Akcja społeczna mająca na celu wprowadzenie korekty wakacyjnej edycji rozkładu jazdy pociągów przyniosła pożądany skutek. Od 21 lipca ujawnione zostanie popołudniowe połączenie kolejowe m.in. z Suśca czy Zwierzyńca do Warszawy. Stanie się tak za sprawą powrotu skomunikowania dwóch pociągów o nazwie "Kasztelan" na stacji Zawada. Obecnie jest również możliwość, choć co innego wynika z rozkładu jazdy pociągów.
Jak informowaliśmy na portalu "Rynek Kolejowy" Artur Pawłowski, autor przewodników krajoznawczych po Roztoczu, zaprotestował przeciwko braku zapewnienia popołudniowego połączenia kolejowego, które dałoby możliwość powrotu np. do Warszawy ze stacji i przystanków położonych na terenie wymienionej krainy geograficznej. Wprowadzona w ramach kolejnej korekty rozkładu jazdy pociągów zmiana spowodowała, że dwa pociągi o nazwie Kasztelan (z Jarosławia do Zamościa i z Zamościa do Lublina) zostały rozkomunikowane na stacji Zawada. Taka sytuacja miała mieć miejsce przez większą część wakacji. O sprawie więcej pisaliśmy tutaj, opublikowaliśmy również rozmowę z inicjatorem akcji społecznej (tutaj).
Jak informuje "Rynek Kolejowy" Dariusz Woźniak, zastępca Dyrektora Oddziału Lubelskiego Przewozów Regionalnych, wakacyjny rozkład jazdy pociągów zostanie poprawiony. Od dnia 21 lipca pociąg nr 32605/4 "Kasztelan" El. Jarosław - Zamość, przyj. do st. Zawada o godz. 16:41 będzie skomunikowany tej na stacji z pociągiem nr 22504 „Kasztelan” relacji Zamość- Lublin, odj. z Zawady o godz. 16:44.
Jak podkreśla Dariusz Woźniak, zmiana rozkładu jazdy, w wyniku której doszło do likwidacji popołudniowego połączenia kolejowego z Roztocza do Lublina czy Warszawy została wprowadzona niezależnie od przewoźnika. - PKP PLK, wprowadzając zastępczy rozkład jazdy na okres 15.VI - 31.VIII nie zachował skomunikowania ww. pociągów, pomimo braku akceptacji zarówno ze strony organizatora jak i przewoźnika - wyjaśnia rozmówca "Rynku Kolejowego".
W związku z zaistniałą sytuacją wprowadzono rozwiązanie zastępcze. - Pomimo braku rozkładowego połączenia Oddział Lubelski spółki Przewozy Regionalne, wychodząc naprzeciw licznym wnioskom i skargom w tej sprawie, wprowadził w okresie 28.06-20.07.br skomunikowanie przedmiotowych pociągów na stacji Zawada. Podróżni zainteresowani taką przesiadką zgłaszają to obsłudze pociągu informuje Dariusz Woźniak. - Mankamentem tego rozwiązania jest brak oficjalnej informacji, co wpływa negatywnie na część podróżnych zainteresowanych taką przesiadką dodaje.
W Internetowym rozkładzie jazdy pociągów skomunikowanie będzie ujawnione od 21 lipca. Informacje o zmianie rozkładu jazdy zamieszczono w plakatowym rozkładzie jazdy zamieszczonym na stronie PKP PLK, jednak wielość różnych wariantów kursowania powoduje, że informacja o skomunikowaniu jest mało czytelna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum