Podkarpacki Zakład Przewozów Regionalnych wprowadza 7 maja zastępczą komunikację autobusową na linii nr 106 Rzeszów - Jasło. Powód - modernizacja torów.
Komunikacja autobusowa ma obowiązywać do końca maja. Wprowadzana jest dla pociągów wyjeżdżających ze stacji Rzeszów Główny w godzinach 4.29, 12.20 i 15.35 oraz wyjeżdżających ze stacji Jasło w kierunku Rzeszowa w godzinach 4.44, 8.52 oraz 15.23.
Od 7 maja 2012 roku prowadzone będą prace na dwóch odcinkach linii 106: Czudec – Strzyżow, oraz
Dobrzechów – Frysztak. Tutaj roboty mają potrwać do 30 listopada 2012 r.
Modernizacja linii 106 obejmuje blisko 42 km odcinek od stacji Rzeszów Główny do stacji Boguchwała, oraz od stacji Czudec do mijanki Przybówka. W ramach prowadzonej inwestycji ma zostać zmodernizowanych 58 przejazdów kolejowych oraz przebudowane 24 obiekty inżynieryjne.
Ponadto modernizacja zakłada przebudowanie układu torowego 7 stacji lub mijanek oraz 5 przystanków osobowych. To część inwestycji większej inwestycji, której zakończenie planuje się na 2013 rok.
SANOK/ZAGÓRZ. W roku 2011 na polskich drogach zginęło ponad 4 tysiące osób (4 189), blisko 50 tys. zostało rannych (49 501). Wpływ na taki stan rzeczy ma z pewnością natężenie ruchu, ale także stan techniczny polskich dróg. Aby zwiększyć bezpieczeństwo na polskich drogach można przenieść komunikację na tory.
O to m.in. apelowali posłowie Prawa i Sprawiedliwości, Bogdan Rzońca oraz Piotr Babinetz, podczas konferencji prasowej zorganizowanej w Zagórzu.
http://esanok.pl/2012/poslowie-pis-apeluja-pora-przywrocic-szybkie-polaczenia-kolejowe-do-warszawy-i-w-bieszczadyvideo-hd.html
Zrobiłem sobie wycieczke w biszczady,ostatnio i byłem bardzo zadowolony!W okolicach Frysztaka widac duże zminy,nowe tory podsypki całkiem fajnie.Przed Sanokiem tez nowe tory az miło popatrzeć.Zagórz uśpiony,ale czyściutko i wszystkie semafory na czerwono......dalej po staremu cichutko,zapachach podkładów,szum lasu i Osławy wijącej sie pod torami.Lupków zaskoczył mnie najbardziej....czynna sytacja i przemiły dyzurny ruchu.Dalej tunel i cisza.....Po drodze spotkałem pociąg roboczy k Sanoka.Myslę że w przyszłym sezonie już tak cicho nie będzie,a moze i w tym....dobiegły mnie słuchy o planowanym połączeniu towarowym Jedlicz ze Słowacją przez Zagórz,może coś wiecie na ten temat?
Maykin, a kiedy dokładnie byłeś w tamtych rejonach? W zeszłym roku nie jeździło tam nic poza szynobusami lipiec/sierpień (Zagórz-Łupków). Poza tym przez cały zeszły rok raz przejechała tam lokomotywa do Łupkowa i raz drezyna i ani jeden skład przez granicę. A dyżurny faktycznie miły...budynek stacyjny nieczynny.
_________________ ...w górach jest wszystko co kocham... - tylko pociągów coraz mniej...
Maykin, co do pociągów towarowych na Słowację z Jedlicza przez Łupków to też słyszałem od dyżurnego w Krośnie. "Objazdy mogą być jak będzie taka potrzeba" - na takiej zasadzie. Póki co towarowe jeżdżą sobie przez remontowany odc. Jedlicze - Jasło w wyznaczone kilkudniowe terminy. W sierpniu szykuje się długie zamknięcie tego odc. to może wtedy dadzą coś przez SK, bo rafineria w Jedliczu musi jakoś funkcjonować.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-05-2012, 00:52
Nowe tory - ale dla kogo ? Jesli nie pojdzie za tym nowa jakosc w przewozach kolejowych, to bedzie to kasa w bloto. Pociag na Podkarpaciu w zasadzie nie istnieje jako znaczacy i liczacy sie srodek przemieszczania sie (poza linią E30), pozostajac obiektem drwin. Niestety, w swiadomosci ludzi zakorzenilo sie zdanie, ze pociag "raz jezdzi raz nie jezdzi", wlecze sie, a do tego kursuje raz dziennie. Kolezanka spod Sanoka twierdzi, ze pociagi jeżdżą tylko w srody i cała wieś ma z tego beke. Jesli oferta na takiej linii Rzeszow-Jaslo nie bedzie wynosic co najmniej 8 par polaczen, to niech se w nos wsadzą tą modernizacje dla nikogo. A o ilosc polaczen na linii na Zagorz to nawet nie pytam.
Nie dla nikogo tylko pod przewozy towarowe. Bo na ruch pasażerski po takim wygaszeniu nie ma mowy. Ciekawe jak UM wytłumaczy się UE z kasy wydanej na rewitalizacje przy zerowym kursowaniu pociągów pasażerskich.
Czytając wasze,nie wszystkie opinie na tematy wyżej wymieniane,dochodzę do wniosku,że pesymizm jest wszechobecny!Myślę że lepiej póżno niż wcale,rozpoczęły się roboty.Narazie nie ma po czym jezdzić,z wyjątkami ale po remontach znajdą się napewno chętni do prowadzenia ruchu na tym terenie.Przykładem niech będzie Kolejka Bieszczadzka.Sumptem zapalenców pęka ona w szwach!Jeżeli znajdą się opertorzy chcący jezdzić po tych torach,to będa też ludzie którzy tam przyjadą,którzy podejmą tam pracę itp.Na marginesie,dyżurny ruchu w Zagórzu do pracy doj z Rzeszowa.Ruch pasażerski ma rację bytu,nie zgadzam się z kemi73.
Albo ja coś nie tegez albo tv kłamie ale od 5:05 zajmują się artykułem na temat modernizacji lini ???!!! Rzeszów-Jasło (jak to remont po remoncie???) i!!!Stróże-Krościenko...wszytko wgląda super bo i przystanki i perony ale co gdzie i jak to bliżej nie powiedzieli...
oto link do materiału-remonty na podkarpaciu od 5:05
Czy na linii Jasło - Sanok - Zagórz wszystkie pociągi są obecnie obsługiwane szynobusami? Bo interesowałoby mnie połaczenie, gdzie można otworzyć okno i robić zdjecia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum