A jakie znaczenie mają 2 autobusy zabierające kilkadziesiąt osób, gdy dawny Maliniak np. w niedzielę woził prawdziwe tłumy. Autobus może być wyjściem dla studenta, ale osoby pracujące w stolicy wolą transport prywatny. Podobnie studenci często autobusem dojeżdżają do Krakowa i dalej do stolicy pociągiem. Liczę, że wreszcie pojawią się oczekiwane bezpośrednie połączenia kolejowe ze stolicą.Jeden Nikifor to za mało.
Tak kns, zamiast opierac sie na rozsadku i swoich znajomych, bede bazował na tym co Twój kumpel milosnik autobusow ci powiedział - ty masz swoje dane, ja mam swoje, a zdrowy rozsadek mowi, ze czesc osob wybiera pociag, a czesc autobus, a nieraz rozmawialem z ludzmi w Krakowskim Parchu narzekajacych na przesiadke i mowiacych, ze do autobusu nigdy nie wsiada - nawet byla w regionalnym radiu audycja na ten temat. Wiec prosze Cie, bez propagandy, bo wszyscy wiemy ze reprezentujesz tutaj "autobusowa wersje swiata" i marzy Ci sie pewnie Polska bez kolei. Sam zreszta pisales czesto, ze najwiecej osob wybiera transport kombinowany, a teraz oburzasz sie na mnie i wmawiasz mi, ze jednak wszyscy jezdza PKS-ami do Warszawy. To jak w koncu?
Co ty bredzisz w ogóle, chyba Ci napisałem skąd czerpię dane. Ankiety musiałem zdać więc nie mam, jednak większość danych pamiętam, pamiętam jak wyglądała mniej więcej struktura wiekowa pasażerów i ich sytuacja finansowa. I jeśli uważasz, że koleś który jest drugi rok w seminarium w Warszawie i jeździ Warszawa - Kraków (PKP), Kraków - Krynica (PKS) jest wielkim miłośnikiem autobusów to powodzenia. Wyśmiał to połączenie, bo powiedział że nie będzie się tłukł, przez Tarnów, Grybów i Piwniczną.
Ja zamieniłem zdanie z ok. 200 pasażerami na trasie Krynica-Nowy Sącz-Warszawa (dominujące miasto docelowe, zaraz potem są Kielce), i to całkowicie obcymi, a nie znajomymi czy kolegami, więc uwierz mi moja wiedza na temat tej linii jest ogromna, więc czemu zarzucasz mi stronniczość?
sheva17 - znaczenie mają takie, że w weekend w sumie połączeń jest 6. Nie zapominaj też, o kwestii turystycznej, bo właśnie to jest najważniejszy powód uruchomienia Nikifora.
Proponuje jednak EOT, bo konkretnych argumentów chyba nie dostanę.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-04-2012, 17:03
Cytat:
Co ty bredzisz w ogóle, chyba Ci napisałem skąd czerpię dane. Ankiety musiałem zdać więc nie mam,
No fajnie ze zrobiles w autobusach, ale to jedna strona medalu. Czy to ze robiles ankiety w autobusach znaczy ze pociagami nikt nie jezdzi? Zrob ankiety w pociagach, to pogadamy, zobaczylbys wtedy argumenty drugiej kategorii podroznych, bo i ona jakies powody ma. A tak to zapodajesz tylko zdanie "jednej strony medalu". Przeciez wiem, ze sa ludzie ktorzy wybieraja autobus - ciesze sie, ze wiesz dlaczego wybieraja, ale nie zmienia to, ze sa tez tacy, co wybieraja pociag, a to ze akurat robiles ankiety w autobusie nie zmienia tego faktu, prawda?
Cytat:
Wyśmiał to połączenie, bo powiedział że nie będzie się tłukł, przez Tarnów, Grybów i Piwniczną.
No i dobrze, są też ludzie którzy wyśmiewają 9-godzinną podroz autobusem do Warszawy. Co kto lubi, wolny rynek.
Cytat:
więc czemu zarzucasz mi stronniczość?
Powtórzę się, ale coz. Czemu stronniczosc? No bo gadales TYLKO z pasazerami autobusow, a nie kierowcami aut, pasazerami pociagow, tymi co lataja samolotami, etc. Jezeli namierzyles 200 pasazerow PKS, to nie jest to 100% pasazerow jadacych z Sacza do Warszawy, powtorzyc jeszcze raz czy dotarlo ? A moze w pociagach namierzylbys 500 Sadeczan? Dopiero wtedy bedziesz mial pełne rozeznanie rynku, bo jak na razie zdajesz sie sugerowac, ze ludzie wybieraja tylko autobusy i "puciongi nie majom sensu ekonomicznego" cytujac klasyka.
Proponuje jednak EOT, bo konkretnych argumentów chyba nie dostanę.
A co chcesz jeszcze usłyszeć? Gdyby TLK Brzechwa jeździł z Krynicy do stolicy to zapewniam Cię, że żaden z tych autobusów by się nie ostał. Autobusy jeżdżą, ponieważ nie ma pociągu. Nikt przy zdrowych zmysłach nie tłkułby się do stolicy autobusem, już lepiej z paczką znajomych jeździć samochodem. Reasumując autobusem, jedzie się raczej z musu niż z wyboru.
kns - zadaj sobie jedno takie super proste pytanie: na c*** nam to wiedzieć? To czy jeździłes robić ankiety i kto Ci powiedział, że woli autobus?
Właściwie każdy normalny człowiek powie, że jeśli ma sensowny wybór to wybierze pociąg, a nie zapchlony i ciasny pks - pomijam tutaj zdanie masochistów dla których najpiękniejszym dźwiękiem na świecie jest gwizd silnika w migu i trzask zamykanych w autosanie drzwi.
To są fakty i z tym nie ma co dyskutować. Tak samo faktem jest, że obecnie nie ma z Sądecczyzny wygodnej możliwości jazdy do Warszawy. Ludzie, którzy podobno tak licznie wybierają autobus to głownie Ci, którzy mają alergie na przesiadki.
Pierwszego czerwca na tory wyruszy interREGIO „Nikifor”. To dobra i zarazem zła wiadomość. Zastąpi on bowiem pociąg REGIO nr 66131 na odcinku z Krakowa Głównego do Krynicy, którego kursowanie zostanie zawieszone.
Czy takie zmiany spodobają się pasażerom? Ponieważ „Nikifor” będzie zatrzymywał się tylko na najważniejszych stacjach i przystankach, w przypadku wielu mniejszych miejscowości w rozkładzie jazdy powstanie wielogodzinna luka. Mieszkańcy i turyści udający się do tych miejsc będą musieli po prostu poszukać innych środków transportu, bądź wybrać połączenia w innych godzinach.
Przewozy Regionalne tłumaczą, że decyzja o zawieszeniu pociągu osobowego z Krakowa do Krynicy została podyktowana remontem na linii E30.
- Prace modernizacyjne prowadzone przez zarządcę infrastruktury na magistrali Kraków – Przemyśl spowodowały zmianę jej parametrów technicznych, m.in. wydłużenie czasu przejazdów pociągów oraz zmniejszenie przepustowości linii. Przewozy Regionalne, aby móc zaoferować pasażerom udającym się do Krynicy krótszy czas jazdy, zaplanowały postoje wyłącznie na większych stacjach, na których wsiada najwięcej pasażerów - wyjaśnia Michał Stilger z biura prasowego samorządowego przewoźnika.
- Ze względu na duże potoki aglomeracyjne na odcinku Kraków – Tarnów za „Nikiforem” będzie wyruszał pociąg REGIO nr 15 do Tarnowa, który będzie się zatrzymywał na wszystkich przystankach, zastępując pociąg 66131 – dodaje Stilger.
„Nikifor” na odcinku Warszawa – Kraków będzie kursował w takich terminach, jak iR „Gubałówka”, czyli od 30 czerwca do 30 września w soboty i niedziele oraz 15 sierpnia. Składy z Warszawy będą wyruszać połączone razem. W Krakowie nastąpi ich rozdzielenie. "Gubałówka" uda się do Zakopanego, a "Nikifor" do Krynicy, przez Tarnów, Nowy Sącz i Piwniczną. Analogicznie będzie w drodze powrotnej. Składy będą łączone w Krakowie i razem będą jechać do Warszawy.
W pozostałe dni „Nikifor” będzie kursował w relacji Kraków Główny – Krynica – Kraków Główny. Na odcinku tym będzie obowiązywała taryfa REGIO.
Dobrze ze ktos zwrocil uwage na ten smutny fakt. Z takiego Tarnowa do podtarnowskich wiosek bedzie luka w polaczeniach od 7:44 (Jaworzyna) do 14:40 (kolejna osobowka), czyli .... 7 godzin dziury. Bogu dzieki ze ogarneli chociaz, ze nie mozna robic dziury na Krakow-Tarnow (mowie o wioskach, jak Podleze czy Kłaj) ktora i tak razi. Gdyby nie osobowka nr 15 to mielibysmy dziure od 8:50 do 12:50 a to juz by byla istna tragedia !
A dlaczego Nikifor z Krakowa nie może jechać jako REGIO? Czas jazdy dłuższy może o 30 minut a przynajmniej mamy zachowane połączenie do miejscowości na szlaku. Jeśli ktoś jeszcze jeździ pociągami to mieszkańcy Wilczysk, Jankowej czy Ptaszkowej a tym czasem im taką możliwość się odbiera. Obawiam się, że PR zwyczajnie przestały myśleć i podcinają gałąź na której siedzą. Nikifor będzie klapą jeśli uniemożliwimy pasażerom skorzystanie z niego.
To czegoś tu nie rozumiem.. Ze względu na ograniczoną przepustowość trzeba skasować 66131 w planie którego pojedzie Nikifor, a dodatkowo zaraz za nim uruchamia się dodatkowe REGIO do Tarnowa.. Świetnie, rzecznik sam nie wie co mówi.. Po za tym, jak się ma remont E-30 do zatrzymań Nikifora na kryniczance? Niech sobie na Kraków - Tarnów jedzie jako iR, ale od Tarnowa niech to będzie zwykłe REGIO..
akurat "Nikifor" we wszystkich miejscowościach turystycznych będzie się zatrzymywał.
Poza tym to chyba temat o pociągu Acatus EN77, który otrzymał imię Nikifor, a nie o połączeniu pod tą nazwą
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-05-2012, 16:33
Bajeczka o braku przepuszczalnosci jest stosowana bardzo często - stosuje ją szczegolnie chetnie PKP IC (kasowanie pociagow na liniach na ktorych nie sa prowadzone prace modernizacyjne pod pretekstem prac modernizacyjnych) a jak widac rowniez PR.
To czegoś tu nie rozumiem.. Ze względu na ograniczoną przepustowość trzeba skasować 66131 w planie którego pojedzie Nikifor, a dodatkowo zaraz za nim uruchamia się dodatkowe REGIO do Tarnowa..
Nie, dodatkowego połączenia się nie uruchamia. Nikifor pojedzie kosztem obecnej osobówki Kraków - Krynica. Na linii Kraków - Tarnów powstanie dziura między 7:18 a 11:10. Pociąg 15 (11:10) nie będzie nowym połączeniem, a przesuniętym pociągiem, który teraz odjeżdża z Krakowa o godzinie 8:28... Brawo. PR likwidują kolejne, oblegane połączenia...
Nikifor nie będzie się zatrzymywał w Łomnicy, więc nie będzie obsługiwał wszystkich turystycznych miejscowości.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-05-2012, 21:56
Nie no, mega Wycinki na Krakow-Tarnow ciag dalszy - PRy same sie wycofuja z tej linii ! 4 godziny dziury na najwazniejszej linii w wojewodztwie - busiarze z Podleza i Kłaju bardzo sie uciesza Spin doctorzy Rębilasa - co wy na to ???? Ale widac nasze wojewodztwo jest bardzo bogate, skoro na domkniecie obiegu pojedzie dodatkowe REGIO z N. Sacza do Krynicy o jakże zachęcającej godzinie 7:00 rano.
Ta decyzja to skandal. Pytam się dlaczego ten pociąg od Krakowa nie może jechać jako REGIO? Czy pociągami jeżdżą tylko turyści? Ten pociąg od Krakowa będzie woził już tylko powietrze. Przyznam, że krótkowzrocznością Rębiliasa jestem załamany. Zamiast bezmyślnie kombinować mógł zwyczajnie uruchomić ten pociąg jak tu od miesięcy postulowałem na planie REGIO...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum