Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
ET40 i 42
Autor Wiadomość

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 19-12-2010, 16:10   ET40 i 42 Odpowiedz z cytatem

Z tego co mi wiadomo te typy lokomotyw zostały przekazane do rezerwy długoterminowej, obecnie z dwuczłonowych ciężkich lokomotyw elektrycznych w ruchu na PKP pozostały tylko ET41. Mam pytanie. Czy "rezerwa długoterminowa" oznacza, że są te lokomotywy czasem używane np w razie defektu ET41 czy ET22, czy po prostu stoją i czekają na lepsze czasy, np że jakiś prywaciarz je kupi? Szkoda, że obecnie tak rzadko można je spotkać, pamiętam jak pierwszy raz zobaczyłem ET42 w ruchu i jaki respekt ta maszyna we mnie budziła, ET40 tak samo zresztą...ET40 została przekazana do rezerwy z tego co wiem ze względu na duży pobór prądu, ale dlaczego to samo stało się z ET42, czyli najmniej awaryjnym elektrowozem na PKP?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 19-12-2010, 17:01    Odpowiedz z cytatem

Długoterminowa czyli odstawienie na wypadek zwiększenia potrzeb transportowych. Czyli jak nie wybuchnie wojna to skreślą.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 19-12-2010, 18:02    Odpowiedz z cytatem

Ja stawiam na to, że jednak PKP chciało ograniczyć swój park maszynowy do jednego modelu lok. dwuczłonowej.

_________________
Klikaj codziennie:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=3244
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 19-12-2010, 18:25    Odpowiedz z cytatem

Ale po co? I co zadecydowało, że w użyciu pozostawiono akurat ET41 a nie ET40 czy 42? Szkoda też, że PLK nalicza tyle za tonaż, ET42 może znalazłyby zastosowanie w niektórych pociągach pasażerskich (posiadają sprzęg ogrzewczy).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

19WE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 19-12-2010, 20:33    Odpowiedz z cytatem

ET40, bo łatwiej mieć EU07 i zunifikowane ET41. ET22 jest konstrukcyjnie bardzo podobna więc nie ma problemu.

Łatwiej utrzymać jeden typ. Ale kargul naprawdę mógłby sprzedać to, prywatni by kupili, i dostali by jednocześnie od plki takie stawki że wszyscy by zyskali. I PKP CARGO i PKP PLK i prywatni.

_________________
Ataków na konto (27.01): 21
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Fred12 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lis 2010
Skąd: Łuków

PostWysłany: 05-01-2011, 17:46    Odpowiedz z cytatem

ET40 napisał/a:
, ET42 może znalazłyby zastosowanie w niektórych pociągach pasażerskich (posiadają sprzęg ogrzewczy).


ET40 i ET42 mają prędkość konstrukcyjną zaledwie 100 km/h, w porównaniu 125 km/h ET41, która de facto może zastąpić w razie defektu lokomotywę EU/EP 07 w składzie pasażerskim. Kiedyś widziałem jak lokomotywa ET41 ciągnęła skład osobowy Kolei Mazowieckich ''Łukowianka'' z wagonami push pull, zastępując EU07. Widok trochę groteskowy Smile ale w pełni wykonała swoje zadanie.

_________________
EN57 to nie kibel !? To jeżdżąca LEGENDA !!! Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 06-01-2011, 15:53    Odpowiedz z cytatem

Jest wiele linii na których stówy się nie przekracza, a z pasażerem ET42 spokojnie pojedzie... Niestety, coś czuję że możemy się niedoczekać w ogóle ich wyjazdu, chyba że Cargo w końcu tyle byków odstawi (ze względu na wiek), że nie będzie w ogóle czym jeździć.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 12-01-2012, 16:42    Odpowiedz z cytatem

Skończą jak ST44 co stały w Kościerzynie w latach 90 i także były jako zapas długotrwały. Najpierw je rozkradną, potem je zezłomują a na końcu będą brali zagraniczne loki za grubą kasę, poczekajcie, kilka lat po pocięciu będą masowo ściągali zagraniczne elektryki...

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

railman93 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Paź 2008
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: 12-01-2012, 19:57    Odpowiedz z cytatem

Jak nie wiesz to się nie odzywaj. Już zostało przywróconych do ruchu 14 sztuk, a to nie koniec...

_________________
ZDUŃSKOWOLSKIE WIEŚCI KOLEJOWE
www.zwk.org.pl
https://www.facebook.com/zwkzdwola
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Olo4271 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Sty 2012
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: 25-01-2012, 00:21    Odpowiedz z cytatem

ET42-038 Czapajew złapana 24.01. w okolicach Kędzierzyna

_________________
Zapraszam na mój kanał na YT:
http://www.youtube.com/user/Olo4271
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 25-01-2012, 00:32    Odpowiedz z cytatem

Mieszkam w Katowicach i widziałem je w ciągu ostatniego pół roku kilkanaście razy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Olo4271 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Sty 2012
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: 25-01-2012, 00:41    Odpowiedz z cytatem

W Kędzierzynie nie jest to zbyt częsty widok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

OPi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 25-01-2012, 01:28    Odpowiedz z cytatem

ET42 przywrócone, ale nie wiem czy wiecie, wycofują ET40. Zostały tylko dwie sztuki i ich przyszłość raczej różowa nie jest. Nawet nie wiem ,czy ocaleje egzemplarz muzealny...

_________________
>>>>>Kolejowy kanał You Tube - pioko17<<<<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Olo4271 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Sty 2012
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: 18-05-2012, 17:04    Odpowiedz z cytatem

18.05.2012
ET42-48 w barwach PKP CARGO z towarem w Kędzierzynie-Koźlu



[ Dodano: 08-09-2012, 20:59 ]
ET42-022 z towarem w okolicach Kędzierzyna-Koźla


_________________
Zapraszam na mój kanał na YT:
http://www.youtube.com/user/Olo4271
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 27-10-2017, 11:45    Odpowiedz z cytatem

ET42-029 ponownie w historycznych barwach.

PKP Cargo w 16. rocznicę rozpoczęcia działalności przygotowało dla miłośników kolei urodzinową niespodziankę. Zaprezentowana zostanie lokomotywa ET42-029, którą odmalowano w historyczne barwy. Przewidywany jest także pokaz najstarszego egzemplarza tej serii, lokomotywy ET42-001.

Więcej:

https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30926/et42-029-ponownie-w-historycznych-barwach.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl