Wątpię żeby to nastąpiło, za dużo problemów z długami, taborem, biletami itp. Ciekawe dlaczego przesunęli termin otwarcia ofert, nie było żadnych pytań, zmian w SIWZ.
Wysłany: 20-05-2012, 09:59 Brak wentylacji w szynobusach?
witam,
od kiedy można podróżować szynobusami życie stało się łatwiejsze
niestety wszystko ma dwie strony, tylko w pierwszym roku w szynobusach była odpalana klimatyzacja, przez kolejne lata już jej spotkać nie można. Konduktor na pytanie odpowiada zawsze tak samo, chyba ich gdzieś uczą co mają mówić podróżnym. Po pierwszych 10km mówi "Już powinno działać" to "Już" brzmi tak jakby coś było zepsute ale zostało naprawione
Pasażer oczywiście odpowiada, że jak działa jak nie działa wtedy Konduktor(a) wrzuca drugi stały text "Widocznie taka wydajność".
Nawet małe dziecko wie, kiedy działa klima a kiedy nie ale niestety obsługa szynobusów już nie daje z tym rady. Szynobus został tak zaprojektowany, że jakakolwiek wentylacja wymaga włączenia klimatyzacji. Obsługa natomiast wyłączając klimatyzację nie zdaje sobie z tego sprawy, że pozbawia podróżnych jakiekolwiek wentylacji, okna (to nie okna nawet dym z papierosa miałby problem przez nie wylecieć) są pozamykane na sztywno. Podróż kolejny raz w pełnym szynobusie, zajęte wszystkie miejsca siedzące i stojące przez 50km to nie jest normalna podróż kiedy nie ma wentylacji.
Miejmy nadzieję, że załoga szynobusów kiedyś zrozumie co obsługuje i zacznie to robić zgodnie z przeznaczeniem
To jeden z największych problemów z szynobusami. Po co projektować taki szajs? Nie lepiej zrobić coś w stylu SN61 czy starych VT - wiadomo, silnik nowy, ekonomiczny, przekładnia, systemy, wózki - ale normalne kolejowe wnętrze z oknami otwieranymi. To nie TGV, że urwie głowę. A z tej klimatyzacji po latach nieczyszczenia mogą różne świństwa się rozpylać. Choć przydaje się, ale tylko przy wielkich upałach, tak 29 i więcej.
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-05-2012, 13:24
SN61 to dopiero był szajs! Szczególnie przekładnia.
W czym wnętrze Mińska z naprzeciwległym układem siedzeń ustępuje kanapom z Ganza?
@Morpheo, przecie piszę, że silniki, przekładnie, wózki - nowe. To mi nie przeszkadza. Czym ustępuje? Oknami, w których są żałosne lufciki zamiast normalnych opuszczanych ramek. Wtedy jest prosto - działa klimatyzacja, zamknięte (na kwadrat, to chyba nie problem coś takiego zaprojektować), nie działa - można se otwierać do woli. Zresztą nie ma o co kruszyć kopii, to tylko pojazdy, niech jeżdżą i się sprawują, ale wnętrza to takie bardziej tramwajowe się robią, musisz to przyznać, nawet w dalekobieżnych EZT (Edytka , która mogła być przecież bardzo wygodnym i przyjemnym pociągiem).
_________________ PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-05-2012, 01:37
Epoka Kolzamów i ZNTK Poznań - ok, tramwajowe szaleństwo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum