mk1992, No tóż mi na szkoleniach mówili dwa dni temu, że jeżeli pani jedzie pociągiem PR z Bielska do Gliwic i ma wykupiony bilet tylko do Katowic to mam jej wyrównać tylko kilometry (co jest możliwe z kodu OF:202), a nie wystawiać nowy bilet.
Nikt się zwycięsko nie zmierzy z dostępem do należącej do PR bazy biletów IPR
morpheo, miałem na myśli raczej uzupełnienie tego systemu o pociągi KŚ, tak by przez istniejący system IPR można było kupić od razu bilet na REGIO, z przesiadką na KŚ. To nie wymaga wyciągania danych pasażerów nigdzie poza istniejący system...
Ale to pieśń przyszłości.
mk1992 napisał/a:
Po prostu nie mamy możliwości robienia dopłat do biletów wydanych według taryfy PR. Musimy naliczać tak jakby od nowa, czyli w tym wypadku z Częstochowy do Zawiercia. Wychodzi drożej.
Exsimus napisał/a:
mi na szkoleniach mówili dwa dni temu, że jeżeli pani jedzie pociągiem PR z Bielska do Gliwic i ma wykupiony bilet tylko do Katowic to mam jej wyrównać tylko kilometry (co jest możliwe z kodu OF:202), a nie wystawiać nowy bilet.
Whooops.
_________________ Dzień dobry!
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-05-2012, 16:55
Wg rozdzielnika z dn. 02.03.2012 r., w przypadku gdyby była taka sytuacja jaką przedstawiłeś @Eximus, to dopłaty może dokonać jedynie kasa biletowa i to w dodatku według Taryfy Przewozowej PR. Więc albo coś przekręciłeś, albo ktoś nie zrozumiał Twojego przykładu. Mam przed sobą ów wytyczne i czytam je już trzeci raz i nie ma tu mowy o robieniu dopłat do biletów PR-ów w pociągach KŚ!
Exsimus, mk1992, proszę wyjaśnijcie tę kwestię, bo bardzo mnie ona interesuje.
witja napisał/a:
Nie mniej jednak to co pisze Exsimus byłoby logiczniejsze, a przede wszystkim korzystniejsze dla pasażera.
Problem w tym, że taryfa KŚ ma inne wartości dopłat, a nawet inne zakresy kilometrowe, niż REGIO! A terminale KŚ, z tego co mi wiadomo, potrafią wystawić tylko taryfę KŚ (natomiast terminale KM, jak napisał wcześniej kond345.., znają zarówno taryfę KM jak i REGIO).
Jakimś pół-rozwiązaniem jest zrobić dopłatę do biletu PR tak, jakby to był bilet KŚ. Będzie to niezły potworek, ale da się jechać dalej, i raczej nie spowoduje wielkiej rozbieżności od dopłaty wykonywanej w kasie wg taryfy REGIO...
_________________ Dzień dobry!
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-05-2012, 17:19
Dla pewności zadzwoniłem do naszej kasjerki, żeby potwierdzić czy aby na pewno nie robimy dopłat. Stanowczo: nie ma u nas dopłat do biletów PR.
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-05-2012, 17:21
Exsimus napisał/a:
mk1992, No tóż mi na szkoleniach mówili dwa dni temu, że jeżeli pani jedzie pociągiem PR z Bielska do Gliwic i ma wykupiony bilet tylko do Katowic to mam jej wyrównać tylko kilometry (co jest możliwe z kodu OF:202), a nie wystawiać nowy bilet.
Instruktor się pomylił, czy nie ma jeszcze 202 w Waszych terminalach?
W terminalach konduktorskich KM nie ma taryfy PR. Podróżnych się odprawia na biletach blankietowych. Zakresy kilometrowe też mamy inne niż PR, jednak nie ma problemu z przejściami KM--> PR i PR--> KM.
Hmm, dla mnie najlogiczniejsze byłoby zrobienie dopłaty z kodu 202, potrącając od pełnej ceny biletu w taryfie osoby wystawiającej bilet ceny zapłaconej u wcześniejszego przewoźnika.
Przykład: ktoś wsiada w Częstochowie Aniołów i chce jechać do Poraja. Bilet Częstochowa Aniołów - Częstochowa kosztuje powiedzmy 3 zł, taki podróżny zakupił i obsługi poc. PR, zgłasza się z nim w pociągu KŚ i tam konduktor liczy kwotę całej trasy Częstochowa Aniołów - Poraj według taryfy KŚ (strzelam 7 zł). potrąca zapłacone 3 złote i pasażer dopłaca 4 zł.
A to przepraszam, nadinterpretowałem. A czy załogi KŚ w ogóle mają bloczki do ew. wypisania biletów? :-o
witja napisał/a:
zrobienie dopłaty z kodu 202, potrącając od pełnej ceny biletu w taryfie osoby wystawiającej bilet ceny zapłaconej u wcześniejszego przewoźnika.
witja, najlogiczniejsze będzie, jeśli efekty (tj. cena i sposób dokonania zakupu) będą takie same, jak przy zakupie w kasie (a tam kupuje się jeden bilet na całą podróż, mimo przesiadki i zmiany przewoźnika, w taryfie REGIO). Czyli jeśli do terminali zostanie wprowadzona funkcja dzielenia wpływów (albo choćby odnotowywania w jakimś rejestrze, w celu późniejszego przeanalizowania przez silniejsze komputery, dla potrzeb rozliczeń).
Jakby to się udało, to można popularyzować podróżowanie na jednym bilecie z przesiadką i zmianą przewoźnika, bo póki co spora część podróżnych (bardziej czy mniej świadomie) na taką podróż nabywa dwa oddzielne, czyli przepłaca (w efekcie czego niejeden wybiera transport drogowy).
[ Dodano: 22-05-2012, 01:37 ]
Mam pytanie, czy w kasie stacjonarnej KŚ można nabyć bilet w taryfie REGIO na przejazd KŚ + REGIO?
[ Dodano: 22-05-2012, 01:40 ]
kond345.. napisał/a:
Zakresy kilometrowe też mamy inne niż PR, jednak nie ma problemu z przejściami KM--> PR i PR--> KM.
A jak wygląda przejście KM --> PR? Podróżnemu który zasygnalizuje w pierwszym pociągu taki zamiar, też wypisuje się ręcznie bilet w taryfie REGIO do stacji stycznej?
A jak wygląda przejście KM --> PR? Podróżnemu który zasygnalizuje w pierwszym pociągu taki zamiar, też wypisuje się ręcznie bilet w taryfie REGIO do stacji stycznej?
Tak właśnie to wygląda. Jeżeli chce bilet ze stacji bez kasy no to wtedy nie pobieram opłaty za wydanie biletu, jeżeli chce bilet ze stacji gdzie kasa jest, za wydanie pobieram tak jak w PR 5zł, a nie jak w KM 4zł. Oprócz oczywiście biletów z ulgą 99%, wtedy się wystawia osobno na każdego przewoźnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum