@morpheo, no przyznaję, nie można tego nazwać tramwajem, zgoda. Co nie zmienia tematu okien - mają symboliczne lufciki, jak właśnie w pojazdach miejskich. Latem bez klimy - nie do wytrzymania. Ja rozumiem, że TGV lub ICE śmigający pod 300 km/h nie może mieć otwieranych okien, ale szynobus, który rzadko kiedy jedzie swoje 120 - może. A na czas działania klimy blokowanie otwarcia i już. Wilk syty i owca cała. Bo kiedy działa klima, okno niepotrzebne, a jak nie działa, można by je otworzyć.
Ośmielę się zauważyć, że w tramwajach lufciki też się nie sprawdzają. W gdańskich Pesach latem śmierdzi straszliwie, a w zaduchu można zemdleć nawet, jeśli nie ma tłoku. Przydałyby się porządne, otwierane okna. Ale to tak nawiasem mówiąc.
Tak w ogóle to uważam, że klimatyzacja to dobra rzecz, ale tylko w warunkach zimowych i wiosennych. Latem zwyczajnie się nie sprawdza i otwieranych okien nic tu nie zastąpi. Pamiętam, jak jechałem szynobusikiem Newagu na Hel. Tłoku nie było, zapełnienie około 60%. Mimo działającej klimatyzacji, upał dawał się mocno we znaki (a było chyba ze 27 stopni w cieniu) i ludzie zaczęli błagać o możliwość otwarcia okien. Prośby zadziałały, kiedy wreszcie ktoś zemdlał. Wszystkie lufciki zostały pootwierane i nikomu już nic się nie stało. A i sam konduktor zaczął kląć na czym świat stoi i krzyczeć, że przez te okna to latem na każdej stacji trzeba będzie wzywać karetkę.
_________________ Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
oszczędności, pani dyrektor karze oszczędzać na klimatyzacji w województwie podlaskim.
ile moze zaoszczedzic szynobus na nie wlaczeniu wentylacji z bialegostoku do suwalk? bezposrednio to jedynie na paliwie a reszta czyli eksploatacja jest wliczona juz w cene zapewne
co sie stalo ze zdjeciem tego szynobusa bez wentylacji? moderator pracuje w podlaskiem?
A wystarczyło by zrobić otwierane okna. Wszystkim było by lepiej, fani kolei mogli by powyglądać na stacjach, fani przyrody mogli by podziwiać helskie lasy itd. A tak siedzimy zamknięci w puszcze bez klimatyzacji. W nowym, taborze też mogą być odsuwane okna bo takie są w tramwajach Bombardier NTG-6 zakupionych przez MPK Kraków. Tylko nie są odsuwane w dół a w bok jak w starych autobusach.
Oczywiście nie ma mowy o żadnych uchylnych lufcikach, mają być normalne otwierane do połowy okna, poniżej fotka na której widać jak to jest w tych krakowskich NTG-6:
W pierwszej serii bombardierów były tylko lufciki ale po narzekaniach pasażerów je wymieniono na duże okna i w kolejnych dwóch dostawach zamawiano takie od razu. Zatem również kolej może przy naprawach rewizynych powymieniać śmieszne lufciki na porządne okna przez które wlatuje dużo świerzego powietrza, które też jest zdrowsze niż to z klimatyzacji i można zrobić przez otwarte okno fajną fotkę, co nie tylko jest potrzebne MK ale też myślę turystom na liniach typu Hel.
Szynobusy, tramwaje - zgadzam się, klima jest mało efektywna. Natomiast w pociągach dalekobieżnych jest to bardzo dobre rozwiązanie.
No nie koniecznie, ja od klimatyzacji dostaję chrypki i bólu gardła. Dlatego wolę TLK od EIC. Niestety kiedyś i w TLK wprowadzą klimę (co już zapowiedzieli na linii Przemyśl-Szczecin). To jest uszczęśliwianie ludzi na siłę, zamiast pozostawienia wyboru (różnych wagonów). No i ja lubię sobie wyglądnąć w ładnym miejscu a nie być zamkniętym jak w szklanej klatce. A w Regio to jak pisałem porażka, okna otwieranego brak a klima wyłączona (bo oszczędności).
Szynobusy, tramwaje - zgadzam się, klima jest mało efektywna. Natomiast w pociągach dalekobieżnych jest to bardzo dobre rozwiązanie.
Zgadzam się w pełni. Do tej pory dwa razy miałem okazję jechać wagonem z klimatyzacją w TLK na trasie Gdańsk-Poznań. Różnica, muszę powiedzieć, kolosalna i naprawdę życzyłbym sobie, żeby zawsze dołączano do "Pomorzanina" na przykład ze dwa wagony z klimatyzacją właśnie.
Natomiast w szynobusach jednak przydałoby się otwierać te okienka, przynajmniej jak jest dużo ludzi.
_________________ Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
PRy chyba jednak się z tych 23 wycofały i zdecydowały sie na 12 szynobusów, ale nie jestem pewien. 5 dla Lubelskiego, 6 dla Pomorza i 1 dla Opolskiego.
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum