Wysłany: 06-06-2012, 11:49 Lubuskie kupi nowy tabor
Jak dowiedział się „Kurier Kolejowy”, województwo lubuskie zamierza kupić nowy tabor kolejowy. Nowoczesne pojazdy mają pomóc m.in. w reaktywacji linii nieczynnych w ruchu pasażerskim.
- Opracowujemy aktualnie studium wykonalności na zakup pojazdów ze środków otrzymanych z tzw. Krajowej Rezerwy Wykonania w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Szacujemy, że dostępne środki umożliwiłyby zakup od 2 do 3 pojazdów z dopuszczeniem EBA – wyjaśnia Grzegorz Jankowski, dyrektor Departamentu Gospodarki i Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego.
To nie wszystko. Jeszcze w tym roku ma pojawić się nowy pojazd spalinowy. - Mamy zawartą umowę w tym zakresie z firmą Newag. Ponadto uczestniczymy też w projekcie zakupu nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych ze środków POIiŚ wraz z województwami zachodniopomorskim i wielkopolskim. Na województwo lubuskie przypadną 2 EZT – wylicza Janowski.
Zakup nowego taboru ma pomóc w reaktywacji w przyszłości tych linii, które nie są obecnie wykorzystywane w ruchu osobowym. - Pod uwagę brane są odcinki Czerwieńsk – Guben oraz Leszno – Głogów, jednakże decyzje w tym zakresie muszą zostać poparte odpowiednimi analizami dotyczącymi zapotrzebowania na takie przewozy – mówi Janowski.
Jak zaznacza, uruchamianie nowych połączeń będzie jednak uzależnione ostatecznie od tego, czy województwo lubuskie otrzyma dodatkowe środki finansowe na utrzymywanie połączeń kolejowych w strefie transgranicznej.
- Takich środków nie otrzymaliśmy do tej pory pomimo przejęcia obowiązku finansowania wszystkich pociągów osobowych kursujących do Forstu oraz Frankfurtu nad Odrą. Bez tych pieniędzy uruchamianie nowych połączeń jest niemożliwe – zaznacza Janowski.
Szkoda,że w tych planach nie ma ujętego połączenia Zielona Góra-Lubsko.Linia w dobrym stanie z porównywalnym do pksu czasem jazdy.Byłoby to lepsze niż podróż zdezelowanym autobusem żarskiego pks-u.
Myśle że Leszno-Głogów-Zielona Góra a Żagań czy Żary ciężka sprawa, fakt że 14stka na pewno niebawem pójdzie do remontu bo PLK wie ,że ta linia musi szybko zostać zmodernizowana także w ciągu kilku lat to połączenie wróci.
Najpierw, to niech UM postara się utrzymać i rozwinąć to, co ma obecnie. Bo oferta w na liniach spalinowych w lubuskiem, z wyjątkiem Kostrzyn-Gorzów-Krzyż, jest żałosna. Jeżdżą praktycznie bez rezerwy, czege efektem jest np. permanentna KKA na Rzepin - Międzyrzecz i rokład dla nikogo - dwie pary w (C).
Potrzebne jest szczególnie wzmocnienie na Zielona Góra-Żary/Żagań - Węgliniec. Tam są raptem po cztery pary, a potrzeby są znacznie większe.
Myśle że Leszno-Głogów-Zielona Góra a Żagań czy Żary ciężka sprawa, fakt że 14stka na pewno niebawem pójdzie do remontu bo PLK wie ,że ta linia musi szybko zostać zmodernizowana także w ciągu kilku lat to połączenie wróci.
Takiś pewny? : ) Może i na odcinku z Żagania do Forstu ale śmiem wątpić aby wyremontowali od Głogowa do Żagania
Znamy datę debiutu pierwszego lubuskiego Plusa z FPS.
Pierwszy z dwóch fabrycznie nowych pojazdów zakupionych przez Lubuskie od producenta H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych można spotkać już na kolejowych szlakach w województwie lubuskim.
W województwie lubuskim zaczął kursować pierwszy z dwóch fabrycznie nowych pojazdów, zakupionych w poznańskiej firmie FPS H. Cegielski. To pojazd zarówno z napędem spalinowym, jak i elektrycznym.
Lubuskie z przetargiem na elektryczne zespoły trakcyjne
Województwo lubuskie, w którym niedawno zaczął kursować nowy dwutrakcyjny Plus, chce pozyskać kolejne składy. Tym razem mają to być elektryczne zespoły trakcyjne. Właśnie ogłoszono przetarg.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum