Wśród wszystkich pociągów uruchomionych do tej pory dla kibiców w ramach Euro2012, najdłuższy był ten, który ruszył z Poznania do Warszawy. Jechali nim kibice po meczu Włochy - Irlandia, a konkretnie 600kibicow
Rekord padł 18 czerwca i należy do pociągu TLK Szczecinianin. Skład liczył 17 wagonów. Średnia długość jednego wagonu kolejowego to 25 metrów, lokomotywy – 20 metrów, łatwo więc obliczyć, że Szczecinianin liczył sobie aż 445 metrów!
Ten niemal półkilometrowy kolos, który wiózł kibiców z Poznania do Warszawy, pomieścił prawie tysiąc fanów piłki nożnej. Ponad połowę z nich stanowili Irlandczycy w sumie 600kibicow , żegnający się z mistrzostwami po porażce ich drużyny z Włochami.
Hehe jestem tylko ciekawa jaka lokomotywa ciągnęła to ustrojstwo czy siódemka czy może jednak wyjątkowo byk, z drugiej strony E20 nie jest linią górską więc na płaskim terenie siódemka powinna dać rade 17 wagonom.
15 dwojek wypelnionych to 690 ton wiec caly sklad pewnie ten 1000 ton wazyl wiec siodemka dalaby rade . Dziwne (tak glosno mysle) ze np jak w PL pojawia sie Orient Expres ciagnie ten sklad byk ew jamnik
Też mi wyczyn.. Ostatnio po jakimś meczu do Przemyślaka też dołączyli we Wrocławiu wagony, do tego stanu że skład liczył również 17 wagonów.. I jakoś wtedy nikt sukcesem się nie chwalił.
Generalnie maksymalna długość peronu na PKP wynosi 16 wagonów 25-metrowych, czyli 400 metrów. Z tego wynika, że pociąg nie mieścił się na peronach. Czasem stosuje się dłuższe perony, ale to chyba głównie dla dwóch pociągów odjeżdżających z tego samego toru (peronu).
Swego czasu Szczecinian mający relacje Terespol - Warszawa - Poznań - Szczecin ,ciągnął też wagony do Zielonej Góry ,a potem gdy zamiast wagonów do ZG pojawiły się w relacji Szczecin - Lublin razem z wagonami do Lublina( bo część podlaską wycięto) ciągnął wtedy standardowo od 13 do15 pudełek , przy czym trzy ostatnie wagony były to sypialki ze Szczecina do Moskwy , Kijowa i Sankt Petersburga .
Swego czasu o ile dobrze pamiętam nie tak dawno Karkonosze miały po 16 wagonów .wiem ze był nawet gdzieś wątek o kłopotem z rozpędzeniem składu na jakimś terenie ,że lok nie dawał rady.
Jeśli chodzi o stację Września ,na której zatrzymuje się " Szczecinianin" tam przy peronie 2 chyba więcej jak 12 może 13 wagonów się nie zmieści .Pierwszy peron jest nieco krótszy.
Do określenia brutta pociągu w sł. r.j. przyjmuje się 50t/wagon.
Dłogość peronów oczywiście ma największe poza kosztem dostępu do infrastruktury dla wielkości zestawień w uruchamianych połączeniach.
Dla uzupełnienia informacji trzymając c się danych PLKi długość peronów pierwszego i drugiego na stacji Września wynosi 325 metrów, zaś tego krótkiego oznaczonego nr 3 i nieużywanego tuż przy samym dworcu wynosi tylko 89metrów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum