W związku z trwającymi pracami torowymi, prowadzonymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe, od dnia 29 czerwca zmianie ulegnie rozkład jazdy pociągów, który obowiązywać będzie do 2 września 2012 roku.
Na linii Wrocław Główny – Poznań Główny odwołanych zostanie 7 pociągów REGIO:
Likwidowanie pociągu nr R-66447 Wrocław-Wołów to po prostu skandal. UMWD jedną nieprzemyślaną decyzją pozbawia kilkadziesiąt tysięcy ludzi (przede wszystkim mieszkańców Brzegu Dolnego i północnej części gminy Miękinia), możliwości dogodnego powrotu z Wrocławia, tworząc kolejną 2-godzinną dziurę w rozkładzie. Miejscowości te są niemal całkowicie pozbawione połączeń autobusowych ze stolicą województwa. Działanie to jest tym bardziej niezrozumiałe, że pociąg ten od jego uruchomienia w grudniu 2011 cieszy się w miarę dobrą frekwencją. Wysłałem skargę w tej sprawie do UMWD.
Dzięki likwidacji jednej pary Wrocław - Krotoszyn pierwszy pociąg do Milicza z Wrocławia o 13:21! Ostatni z Wrocławia do Milicza o 16:32.
Jednak rekordem w ilości likwidacji połączeń UMWD pobije względem Lubania! Od 1 sierpnia z Wrocławia do Lubania będzie ZERO bezpośrednich połączeń z Wrocławiem (w druga stronę są 2). A jeszcze rok temu było ich 6. PKS Voyager już zaciera ręce.
_________________ Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Ostatnio zmieniony przez 1762 dnia 02-07-2012, 14:24, w całości zmieniany 1 raz
Nie tyle co PKS Voyager, bo ten jest drogi i jeździ na około przez Lwówek i Złotoryję o ile City Bus kursujący na trasie Lubań- Wrocław. Jako ciekawostkę podam tylko ich dane, od grudnia zeszłego roku, gdy katastrofalnie pogorszono ofertę kolejową na trasie Lubań - Wrocław, liczba przewożonych osób przez City Bus wzrosła o prawie 60% !!!
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Z tą jazdą bez przesiadki z Lubania do Wrocławia szynobusem KD, to też nie tak do końca bez przesiadki. Pasażerowie musieli wysiadać z pociągu w Węglińcu, bo była przerwa na tankowanie
I jedni i drudzy od sierpnia będą mieli zdecydowanie ułatwioną walkę o klienta, dzięki złym decyzjom podjętym przez UMWD. A dodatkowo PKS Voyager jadąc do Wrocławia trochę dookoła zajeżdża też do Olszyny i do Gryfowa Śląskiego, gdzie zbiera pasażerów. Od czasu kiedy były 4 pary połączeń Wrocław - Jelenia Góra p. Węgliniec powoli wzrastała liczba pasażerów korzystających z kolei także z tych miast.
Likwidacja bezpośrednich połączeń Wrocław - Lubań (Jelenia Góra) jest błędem. Nawet niech będzie to połączenie przez Zgorzelec, bo czasowo wyjdzie już tylko kilka minut dłużej niż przez Gierałtów.
_________________ Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Zmiany na linii Wrocław-Kłodzko -Międzylesie od dnia 13.08.2012
W związku z remontem odcinka Kłodzko Gł- Międzylesie, będzie zmieniony rozkład pociągów na tym odcinku. Po remoncie, całą trasę z Międzylesia do Wrocławia i odwrotnie będzie można przejechać w całe 2 godziny, a nawet poniżej tego czasu np. R GLACENSIS.
Na plakatach stacyjnych WROCŁAW GŁ. już nanoszone są info, jak widzę.
I tak w całej relacji pojadą IR SZCZELINIEC, MAMRY, R GLACENSIS, ORLICA ,i poranny do Usti nad Orlica, wieczorny do Bystrzycy Kłodzkiej Przedmieście. Reszta będzie miała zmiany łącznie z KKS na odc. Kłodzko Gł- Międzylesie- Kłodzko Gł.
Po dwóch miesiącach dostałem wreszcie odpowiedź od UMWD odnośnie zlikwidowanego 1 lipca pociągu 66447 Wrocław - Wołów. Wynika z niego, że pociąg został odwołany, ponieważ korzystało z niego średnio 75 osób, a z połączenia zwrotnego 66446 Wołów-Wrocław tylko 22 osoby.
Skoro pojemność 1 EZT EN57 wynosi ok. 180 miejsc, to łatwo policzyć, że 75 osób to frekwencja rzędu ponad 40%. Czyli należy rozumieć, że według UMWD żeby pociąg był rentowny, musi być załadowany po brzegi, jak większość innych składów na odcinku Wrocław-Wołów. Nawet jeżeli do połączenia zwrotnego 66446 trzeba było dokładać, to oczywiście zamiast znaleźć inne, mniej uciążliwe dla pasażerów rozwiązanie, najłatwiej było zlkwidować oba kursy. A można było przecież albo oddać tą parę połączeń KD (nie wierzę, żeby po godz. 19 nie było we Wrocławiu ani jednego wolnego szynobusa), albo też zostawić tego EZT na noc w Wołowie i doczepić do któregoś z porannych składów do Wrocławia, które regularnie jeżdżą przepełnione. No ale żeby to zrobić, trzeba przecież pomyśleć...
Heh tak to jest jak koleją kierują ludzi co nie mają pojęcia . 75 osób i nie opłaca się pusić składu..... takie rzeczy to tylko możemy w Polsce ujżeć .
Wysłany: 05-09-2012, 07:45 oznakowanie pociągów po godz. 15:40 stacja Wrocław Brochów
Czy istnieje możliwość, aby pociąg REGIO który wyjeżdża z Wrocławia Głównego do Opola Głównego o godz.15:40 był oznaczony że jedzie przez Brzeg a pociąg wyjeżdżający o 15:46 z Wrocławia do Opola, że jedzie przez Jelcz. Jest to problem, bo w piątek na stacji Wrocław Brochów w odstępie 7 minut (przy braku opóźnienia) jadą dwa pociągi i nie wiadomo który pociąg jest który. Chyba nie jest to dużym problemem by go oznakować ? Zwłaszcza, że niestety pociągi te póki co na stacji Wrocław Brochów nie są zapowiadane.
Witam
Tak sobie ostatnio przeglądałem rozkład i mam parę pytań:
Czemu Kamieńczyk ma relację z Gniezna ale tylko do Poznania?
Co stało na przeszkodzie żeby rano R Mamry skomunikować z IR Mamry?
Czy krótka, parominutowa przesiadka z IR Galicja na osobowego do Jeleniej Góry nie mogła być wydłużona do powiedzmy, bezpiecznych 15 minut?
A nie dało by się tak zrobić żeby IR Galicje skomunikować z pociągiem KD do Legnicy? Wtedy ludzie którzy przyjechali np. z Krakowa mogliby spokojnie się przesiąść do pociągu KD i pojechać dalej np. do Starej Kamienicy, Gryfowa, Lubania. Teraz to tak wygląda: IR Galicja przyjazd do Jeleniej Góry 17:41, pociąg KD do Legnicy odjazd 17:43. Galicja jedzie z Krakowa aż do Jeleniej Góry i jest to bardzo możliwe ze nałapie 15 minutowe opóźnienie. Dlatego czas na przesiadkę nie powinien trwać 2 minuty tylko 10 - 15 minut.
_________________ Czekam na remont 274 odcinek Jelenia - Zgorzelec!
Od 16.10.2012, pociągi IR Szczeliniec oraz IR Mamry wracają na stałą relację, tj. BIAŁYSTOK-MIĘDZYLESIE , MIĘDZYLESIE-OLSZTYN GŁ.
Oznacza to, że od 16.10.2012, ulega likwidacji REGIO Wrocław-Międzylesie ( odj.18.53) powrót IR Szczeliniec, i REGIO Międzylesie-Wrocław ( powrót IR Mamry)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum