Wysłany: 27-06-2012, 14:19 PR wprowadzają interREGIO Bus
Przewozy Regionalne jako nowość w swojej ofercie wakacyjnej wprowadzają połączenia autobusowe pod marką Interregio Bus. Autobusy Przewozów Regionalnych pojawią się na trzech atrakcyjnych turystycznie trasach, na których – zdaniem przewoźnika – uruchamianie pociągów jest nieopłacalne. Przewoźnik nie wyklucza, że w przyszłości oferta będzie rozwijana.
- Jak co roku pod koniec czerwca jest możliwość zmian w rozkładzie jazdy. Ta możliwość była inicjowana przez przewoźników, bo koniec czerwca to wakacje, a w tym okresie pasażerowie mają zupełnie inne potrzeb. Dlatego my też jesteśmy w tym okresie bardzo elastyczni i przyglądamy się oczekiwaniom naszych pasażerów – powiedziała Halina Sekita, która od 1 czerwca objęła stanowisko dyrektora pionu handlowego Przewozów Regionalnych. - Najważniejszą naszą ofertą na wakacje jest nowy produkt, czyli tzw. Interregio Bus. Wdrażamy ją od 29 czerwca i mamy nadzieję, że się przyjmie – dodała.
Katowice – Ustrzyki Dolne
Przewozy Regionalne w ramach nowej oferty autobusowej zamierzają na czas wakacji uruchomić trzy połączenia. Pierwsze z nich będzie prowadziło z Katowic przez Kraków, Rzeszów, Przemyśl do Ustrzyk Górnych. Skąd się wziął pomysł? – Na odcinku Katowice – Kraków – Rzeszów odbywa się remont, który potrwa bardzo długo. Nasza oferta kolejowa byłaby tam zatem całkowicie nieopłacalna, dlatego że pociągów byłoby niewiele i jechałyby nieskończenie długo. Stąd pomysł, żeby zamiast wprowadzać coś, co nie będzie budziło zainteresowania, pojechać z Katowic do Krakowa, Rzeszowa, a nawet do Przemyśla, gdzie od jakiegoś czasu nie jeździmy, autobusem. A zupełną nowością jest to, że ten autobus pojedzie również do Ustrzyk Górnych, co będzie taką komplementarną ofertą wakacyjną w Bieszczady – wyjaśniła Halina Sekita.
Bilety to połączenie będą dostępne w kasach biletowych przewoźnika, internetowym systemie sprzedaży, automatach biletowych oraz w pociągu u drużyn konduktorskich. Opłata będzie naliczana według taryfy kolejowej przewoźnika z uwzględnieniem wszystkich zniżek. Honorowane będą wszystkie bilety dostępne w taryfie Interregio (m.in. okresowe, Ty i raz, dwa, trzy, Regiopiątka, Regiokarnet, bilet turystyczny, Regiokarta, etc.). Jedynie na odcinku Nowy Łupków – Ustrzyki Górne bilety będzie można kupić wyłącznie u kierowcy autobusu według taryfy specjalnej. Spowodowane jest to tym, że miejscowość Ustrzyki Dolne nie istnieje w systemie sprzedaży biletów przewoźnika, który uwzględnia tylko miejscowości do których dojeżdżają lub dojeżdżały pociągi.
Olsztyn - Mikołajki
Drugim połączeniem w ramach Interregio Bus jest połączenie Olsztyn – Mrągowo – Mikołajki. – Tam jest linia kolejowa, na której kilka lat temu przestaliśmy jeździć, bo były to przejazdy nieopłacalne, a tory były bardzo zdegradowane. To sprawiało, że byliśmy zmuszeni do ograniczenia liczby pociągów i jeździły one bardzo długo – tłumaczyła na dzisiejszej konferencji dyrektor pionu handlowego PR. Sprzedaż biletów na to połączenie według taryfy Interregio prowadzona jest w kasach biletowych oraz u drużyn konduktorskich. Przewoźnik wprowadził możliwość kupienia biletu w bezpośredniej relacji na przejazd do Mikołajek (np. Wrocław Główny – Mikołajki) w każdej kasie biletowej.
Wysoka Kamieńska - Kołobrzeg
Trzecią ofertą autobusową Przewozów Regionalnych jest połączenie Wysoka Kamieńska – Kamień Pomorski – Pobierowo – Rewal – Mrzeżyno – Dźwirzyno – Kołobrzeg. – We wszystkich tych miejscowościach nasz autobus będzie się zatrzymywał. W przypadku tego połączenia nie ma komunikacji kolejowej, ale tą ofertę skomunikowaliśmy z naszymi pociągami z Wrocławia, Jeleniej Góry, Poznania – zaznaczyła Halina Sekita. Dodała, że na odcinkach Kołobrzeg – Kamień Pomorski – Wysoka Kamieńska bilety można będzie kupić wyłącznie u kierowcy autobusu według specjalnej taryfy. Połączenie będzie skomunikowane z pociągami Przewozów Regionalnych z Warszawy, Katowic czy Lublina na stacjach w: Kamieniu Pomorskim, Kołobrzegu oraz Wysokiej Kamieńskiej.
Nowoczesne i komfortowe autobusy
Pierwsze dwa połączenia Interregio Bus będą uruchamiane w okresie od 29 czerwca do 2 września, natomiast autobusy w barwach PR z Wysokiej Kamieńskiej do Kołobrzegu ruszą 6 lipca, a zakończą kursowanie 2 września. Do obsługi tych połączeń będzie wykorzystywanych łącznie 12 autobusów, które będzie obsługiwał operator autobusowy Veolia. – To będzie kilka modeli autobusów. Ich pojemność waha się od 40 do 50 miejsc siedzących. Z miejscami stojącymi będą mogły zabrać ok. 70 osób. Autobusy będą klimatyzowane, co jest szczególnie ważne w okresie wakacyjnym. Są to jak najbardziej pojazdy nowoczesne i komfortowe – powiedział podczas dzisiejszej konferencji przedstawicieli operatora autobusowego.
Liczymy na pasażerów pociągów Interregio
Przewozy Regionalne zapewniają, że oferta spotka się z zainteresowaniem podróżnych. – Nie robimy nic, czego byśmy wcześniej nie sprawdzili - twierdzi Krzysztof Szymański, odpowiedzialny w spółce za kształtowanie siatki połączeń. – Liczymy na dwie grupy pasażerów. Pierwsza grupa to są pasażerowie korzystający z połączeń Interregio, dla których zabrakło przepustowości w wakacyjnym rozkładzie jazdy. Tym pasażerom oferujemy połączenia szybsze od pociągów nawet o dwie godziny na odcinku od Katowic przez Kraków do Przemyśla. Ponieważ wraz z postępem prac modernizacyjnych na linii kolejowej łączącej te miasta, coraz więcej odcinków jest zamykanych i w efekcie czas przejazdu pociągów rośnie. Jednocześnie otwierane są kolejne fragmenty autostrady A4 na odcinku od Krakowa do Rzeszowa, stąd też możliwe jest zaoferowanie pasażerom coraz lepszego czasu jazdy autobusem. Druga grupa pasażerów, na których liczymy, to podróżni, którzy przyjeżdżają pociągami Interregio i zamierzają kontynuować podróż do miejscowości atrakcyjnych turystycznie nad morzem lub nad mazurskimi jeziorami. Im chcemy zaoferować dodatkową szansę polegającą na skoordynowanym przewozie do wybranych destynacji – wyjaśnił Szymański.
Proponuję nowe trasy z Wrocławia do Karpacza, Kudowy Zdroju i Świeradowa Zdroju, bo Sudety z wyjątkiem Szklarskiej Poręby praktycznie są odcięte od kolei, a komunikacja PKS kuleje.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
No, można byłoby uwzględnić np. w swojej ofercie węzeł Przeworsk ale po co?
Jeszcze ktoś skorzystałby z tej oferty, a tak lepiej nie komplikować sobie wizji
Przecież autobusy turystyczne nie mają miejsc stojących.(przynajmniej teraz nie praktykuje się wpisywania w dowód rejestracyjny takich miejsc).Będą chyba musiały jeżdzić po 3 pary na jeden kurs by obsłużyć wszystkich chętnych.
Ciekawe czy będą honorować ulgi ustawowe i na jakiej podstawie będą domagać się zwrotu pieniędzy z MT?
Swoją drogą - czekam na pierwsze relacje z podróży "zapociągami".
Nie rozumiem malkontentów, ale tak to już jest na tym świecie, że niektóre osobniki zawsze będą marudzić i narzekać. Kij im w oko.
Dla mnie pomysł bomba. Podobny system z powodzeniem funkcjonuje w wielu krajach, np. w Austrii i Szwajcarii.
Gdy byłam w Maroku to miałam okazję przejechać się tamtejszym kolejowym autobusem na trasie Marrakesz - Al Ujun w Saharze Zachodniej, dokąd kolej jeszcze nie dociera.
Niech PR rozwijają siatkę połączeń autobusowych w rejony, do których kolej nie dociera! To bardzo dobre posunięcie.
Przydałyby się takie autobusy ze Zgorzelca do Bogatyni przez Zawidów, skomunikowane w Zgorzelcu z REGIOekspresami do/z Wrocławia.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Na trasach Nowy Łupków – Rzeszów, Kołobrzeg – Kamień Pomorski – Wysoka Kamieńska obowiązuje specjalny cennik, korzystniejszy w porównaniu z opłatami za przejazd zwykłymi autobusami.
Ma ktoś dostęp do tej tajemniczej oferty ?
Strasznie późno o całej ofercie informują (potencjalnych) pasażerów.
Nie mniej jednak pomysł ciekawy i przy RK powinien być tańszy niż kom. (auto)busowa.
Świetny pomysł!!!
Ja jako zawodowy kierowca autobusów i jednocześnie miłośnik kolei uważam że transporty: kolejowy i autobusowy powinny się ze sobą wzajemnie uzupełniać, a nie konkurować. Miałem kiedyś taką wizję, marzenie aby po przyjeździe pociągów do Zagórza odjeżdżały skomunikowane z nimi autobusy w różne zakątki Bieszczadów wraz z pasażerami posiadającymi "wspólne" bilety kolejowo-autobusowe...
Widać że marzenia czasami się spełniają (z wyjątkiem poc. do Zagórza), choć należy pamiętać, aby autobus nie był alternatywą, lecz o czym wcześniej pisałem - uzupełnieniem siatki transportu. Pociągi różnych spółek powinny docierać w te zakątki Polski gdzie są tory, na których można było by wygenerować rentowne potoki podróżnych oraz zapewnić przesadzenie ich do autobusów w dalszą podróż przy wspólnym skalkulowaniu kosztów z przewoźnikiem autobusowym - korzystnej ceny biletu. BRAWO Przewozy Regionalne, czekam na następne spółki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum