Witam.Mam 14 lat i moim marzeniem jest zostać maszynistą i nie wiem czy po gimnazjum mam iść do liceum czy technikum kolejowego.Czy na maszynistę trzeba zrobić maturę.Proszę o napisanie gdzie mam chodzić od skończenia gimnazjum do zrobienia licencji na maszynistę.
heat1234, z tego co wiem to wymaga się aby kandydat na maszynistę był z wykształcenia elektrykiem, elektromonterem lub elektromechanikiem. Więc startuj do technikum.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
heat1234, techników kolejowych już od dawna nie ma. Idź do technikum, które oferuje kierunki elektryczne, mechaniczne. A maturę lepiej zrobić, bo otwiera drogę na studia.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Nie no ludzie, nie przesadzajmy. Matura dzisiaj jest tak prosta, że każdy, nawet największy głąb bez żadnego wysiłku jest w stanie ją zdać jeżeli chce. A nic nie zapowiada tego, żeby jej poziom trudności miał się zwiększyć.
Nie rozumiem więc kompletnie podejścia "nie muszę zdać matury". No nikt nikogo do tego nie zmusi, ale jest to na tyle banalne "zadanie", że dlaczego by tego nie robić?
PS. Wiem o czym mówię, bo pisałem maturę zarówno w 2011r. jak i w 2012r.
moze bedzie Ci sie latwiej nauczyc wielu rzeczy majac mature, matury zazwyczaj nie zdaja osoby malo ogarniete, a zawod maszynisty to nie tylko krecenie kolkiem w prawo i lewo, trzeba tez myslec, wiec mysle ze matura nie zaszkodzi :]
Technik elektroenergetyk transportu szynowego jest dobrą opcją.Obecnie szkoły w Warszawie,Krakowie i Lublinie prowadzą ten kierunek.Sam wybieram się do tej warszawskiej szkoły.Obawiano się ze bedzie malo chetnych-a tu prosze ponad 70 osob na 30 miejsc.
Według obowiązujacych nowych przepisów, na licencję maszynisty wystarczy mieć wykształcenie zawodowe. Jednak u niektórych przewoźników wewnetrzne przepisy wymagają przynajmniej średniego wykształcenia.
Skoro masz 14 lat, to już nie załapiesz się na też jeszcze obowiązujące (do 2017) stare przepisy z 2004 roku dotyczące stanowiska maszynisty, gdzie była przewidziana "droga" dojścia do tego stanowiska poprzez pomocnika maszynisty. I w tym rozwiązaniu preferowane było wykształcenie średnie techniczne w specjalnościach elektrycznych, mechanicznych, elektromechanicznych.
Ty, heat1234 załapiesz się już tylko na licencję, czyli:
ukończone 20 lat,
min. zawodowe wykształcenie,
niekaralność,
stan zdrowia - I kategoria.
Kurs na licencję robią certfikowane ośrodki do tego uprawnione, wpisane na listę UTK. Kosztuje on obecnie od 3.500 do 8.000 zł
Po zdanym egzaminie otrzymujesz od UTK licencję maszynisty. Z tą licencją możesz być zatrudniony u każdego przewoźnika kolejowego w całej UE.
Dopiero po zatrudnieiu u przewoźnika rozpoczyna się zasadnicze szkolenie na świadectwo maszynisty, które trwa kilkanascie miesięcy. Dopiero uzyskanie tego świadectwa uprawnia do prowadzenia pojazdów kolejowych samodzielnie.
To tak w skrócie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum