Wysłany: 09-04-2011, 00:39 Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii kolejowych, jako organizacja działająca na rzecz rozwoju kolei w obrębie Dolnego Śląska i nie tylko wyszła naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, działaczy, pracowników kolei oraz osób zainteresowanych naszą działalnością wprowadzając cotygodniowy ramowy cykl mini audycji pod nazwą "Komitetowe Wiadomości Kolejowe".Celem tej akcji jest rozpowszechnienie, promowanie i informowanie o najważniejszych wydarzeniach z branży kolejowej, które miały miejsce w przeciągu mijającego tygodnia. Emisja nowego odcinka nastąpi w każdą sobotę po godzinie 18 z wyjątkiem 10 kwietnia. Program przygotowany został w oparciu o informacje pojawiające się na wszystkich najważniejszych portalach kolejowych. Wysłuchać go można klikając na link "ODTWARZAJ" zamieszczony poniżej zakładki " Komitetowe Wiadomości Kolejowe". Plik zapisany jest w formacie "wma". Osoby mające problemy z automatycznym odtworzeniem pliku mogą wysłuchać wiadomości klikając "Pobierz plik" na stronie internetowej, na którą wiadomości są nagrywane. Życzymy przyjemnego słuchania.
[ Dodano: 11-04-2011, 15:54 ]
KODLK wysłało już pismo z propozycjami do nowego rozkładu jazdy PKP InterCity na rok 2011/12.
Poniżej treść tego pisma:
Do Biura Zarządzania Produktem PKP InterCity!
W związku z podjętą przez Państwa inicjatywą, związaną z ustaleniem propozycji dotyczących wprowadzenia pomyślnych zmian do rozkładu jazdy 2011/12, Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych zwraca się z prośbą o uwzględnienie w nim i automatyczne wcielenie w życie poniżej zamieszczonych zmian. Do propozycji, które według nas zasługują na rychłe wdrożenie w życie należą:
1) Połączenie pociągów TLK 61200 relacji Jelenia Góra- Warszawa Wschodnia i TLK 15105 relacji Warszawa Zachodnia- Olsztyn Główny, w jeden skład, tworząc pociąg relacji Jelenia Góra- Olsztyn Główny przez Opole, Częstochowę, Warszawę. Do pozytywnych aspektów przemawiających za połączeniem obu relacji należą:
a) Zaoszczędzenie wagonów, ze zlikwidowanego pociągu TLK 15105 relacji Warszawa Zachodnia- Olsztyn Główny i przerzucenie ich na połączenie o większej frekwencji i zapotrzebowaniu;
b) Nocne połączenie Jeleniej Góry, Wałbrzycha i Wrocławia oraz całego Dolnego Śląska z Mazurami przy jednoczesnym zachowaniu połączenia do Warszawy;
c) Codzienne połączenie Mazur z Górami.
2) Zniesienie terminów kursowania dla nocnego pociągu TLK I- 56500 relacji Gdynia Główna – Jelenia Góra i przywrócenie codziennego kursowana. Funkcjonowanie kursowania tego połączenia w relacji codziennej, od ponad 3 lat, spowodowało drastyczny wzrost liczby pasażerów, udających się do miast takich jak: Poznań, Bydgoszcz, Gniezno, Tczew, Gdańsk.
3) Wydłużenie relacji nocnego pociągu TLK I- 63200 Wrocław- Przemyśl w terminie codziennym z Jeleniej Góry. Plusy wydłużenia relacji to:
a) Wprowadzenie konkurencji, dla idealnie prosperujących połączeń PKS na trasie Jelenia Góra- Kraków (cztery pary dziennie, przy frekwencji 100%);
b) Przywrócenie legendarnego połączenia pomiędzy Jelenią Górą a Krakowem, które funkcjonowało nieprzerwanie przez ponad 70 lat i cieszyło się dużą popularnością;
c) Umożliwienie ponownego dojazdu mieszkańcom Jeleniej Góry, Marciszowa, Wałbrzycha, Świebodzic, Jaworzyny Śląskiej i okolic do Kędzierzyna Koźla, Gliwic, Katowic, Mysłowic , Krakowa, Tarnowa, Rzeszowa i Przemyśla.
4) Wydłużenie relacji pociągu TLK I- 26102/3 Lublin- Wrocław do Jeleniej Góry. Pozytywne elementy przemawiające za wydłużeniem tego połączenia to:
a) Powrót relacji, łączącej Polskę Zachodnią ze Wschodnią. Ponowna możliwość dojazdu z okolic Karkonoszy nie tylko do Kielc i Radomia, ale także na Górny Śląsk i Lubelszczyznę;
b) Możliwość bezpośredniego dojazdu do Lublina bez konieczności zbędnych przesiadek;
c) Uatrakcyjnienie oferty przewozowej dla mieszkańców Dolnego Śląska, poprzez przywrócenie cieszącego się od ponad 50 lat powodzeniem połączenia Jelenia Góra- Lublin.
5) Wydłużenie relacji pociągu TLK I- 16100 relacji Warszawa Wschodnia- Wrocław do Jeleniej Góry przez Legnicę, Węgliniec. Pozytywy:
a) Przywrócenie legendarnego, dziennego pociągu z Warszawy do Jeleniej Góry, kursującego przez ponad 60 lat;
b) Przywrócenie połączenia kolejowego pomiędzy stolicą a miastami takimi jak, Legnica, Chojnów, Bolesławiec, czy Węgliniec z jednoczesnym uwzględnieniem Jeleniej Góry, jako stacji końcowej;
c) Skuteczne wywiązanie się z warunków umowy zawartej pomiędzy PKP InterCity a Ministerstwem Infrastruktury, która nakłada obowiązek realizowania przez Państwa spółkę połączeń kolejowych na odcinku Wrocław- Legnica- Jelenia Góra.
Prosimy o uwzględnienie i wcielenie w życie powyższych propozycji do rozkładu jazdy 2011/12 oraz odpisanie nam w tej sprawie na powyższy adres pocztowy.
[ Dodano: 15-04-2011, 12:06 ]
Już w przyszłą sobotę tj. 16 kwietnia rusza drugi odcinek "Komitetowych Wiadomości Kolejowych". Będzie w nim mowa min o zmianach w kursowaniu pociągów InterRegio na święta i o działaniach KODLK na rozkład jazdy 2011/12. Zapraszamy do słuchania na stronie internetowej KODLK:
Przeforsowanie będzie trudne. Zaraz będzie stale tłumaczenie, że pociąg do Jeleniej wlecze się jak żółw na zakręcie, linia w katastrofalnym stanie itd (co- niestety- jest prawdą). Natomiast już oficjalnie wiadomo, że od czerwcowej korekty Galicja i Barbakan będą jeździć do/z Jeleniej Góry. Taką informację można przeczytać w gablotach na dworcu głównym we Wrocławiu.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Oficjalnie o połączeniach InterRegio do Jeleniej Góry wiedzieliśmy już dużo wcześniej dlatego być może niektóre osoby twierdziły że są to jakieś bzdury i mało pewne. Teraz nie macie już chyba wszyscy żadnych wątpliwości.Rozkład jazdy obu pociągów już od miesiąca jest wprowadzony na stronę KODLK. Teraz trzymajcie tylko kciuki aby połączenia się sprawdziły, bo jeżeli będzie frekwencja, to Przewozy Regionalne nie będą miały żadnych wątpliwości, aby te pociągi w przyszłym roku uruchomić codziennie. Okres wakacyjny w naszym Komitecie to dla wielu z nas okres wytężonej pracy. Będziemy pisali pisma do spółek, zaczynamy walkę o pociąg dalekobieżny na Podsudeckiej,będziemy prosili o przywrócenie TLK na Zgorzeleckiej do Jeleniej Góry z Warszawy dawne "SUDETY", będziemy organizować festyn powitalny dla pociągu z Rzeszowa w dniu 25 czerwca w hotelu "Fenix" na przeciwko dworca PKP w Jeleniej Górze i sprawdzać frekwencję na połączeniach, które udało nam się przywrócić, czyli na pociągach:
- TLK 56500 jelenia Góra- Gdynia- Hel;
- TLK 16200 Szklarska Poręba Warszawa Wschodnia;
- IR Jelenia Góra- Rzeszów
- IR Jelenia Góra- Świnoujście.
Scotty
Oczywiście, przepraszam pomyliłem numery- co oczywiście nie zmienia wątpliwości, że te pociągi jeżdżą dzięki współpracy KODLK z Panią Poseł Marzeną Machałek i innymi samorządami.
[ Dodano: 20-05-2011, 16:43 ]
O nowych wakacyjnych IR do Jeleniej Góry była wczoraj mowa w regionalnej telewizji Dami Jelenia Góra. Poniżej Serwis Informacyjny z wczorajszego dnia. Informacja o pociągach byŁa 4 czy 5 wiadomością od początku:
[ Dodano: 25-05-2011, 17:58 ] Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych otrzymał w dniu dzisiejszym odpowiedź ze strony Przewozów Regionalnych na pismo w sprawie uruchomienia w terminie codziennym w przyszłorocznym rozkładzie jazdy pociągów 2011/12 InterRegio Jelenia Góra- Rzeszów i Jelenia Góra- Świnoujście. W odpowiedzi na nasz apel Dyrektor Pionu Handlowego Przewozów Regionalnych Pani Anna Lenarczyk podziękowała serdecznie za zainteresowanie ze strony naszej organizacji uruchomieniem nowych relacji tych prestiżowych pociągów. Jednocześnie nadmieniła,iż zgodnie z Naszymi oczekiwaniami wstępnie planowane jest uruchomienie w przyszłorocznym rozkładzie jazdy 2011/12 pociągu IR "Galicja" Jelenia Góra- Rzeszów codziennie. Nie ma natomiast możliwości utrzymania na dzień dzisiejszy połączenia IR Jelenia Góra- Świnoujście ze względu na zmianę godzin kursowania TLK Wrocław- Świnoujście. Zaznaczamy natomiast, że KODLK dołoży wszelkich starań, aby UMWD zgodził się na realizowanie przewozów pociągu IR Jelenia Góra- Rzeszów na odcinku Jelenia Góra- Wrocław w taryfie Reggio.
Źródło: KODLK
[ Dodano: 22-06-2011, 17:08 ]
Kolejowa impreza już w niedzielę:
[ Dodano: 05-11-2011, 18:09 ]
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych rozpoczyna w dniu dzisiejszym akcję pod nazwą "Konsultacje społeczne w sprawie propozycji do rozkładu jazdy 2012/13". Celem akcji jest ukierunkowanie działań Komitetu i usystematyzowanie naszej pracy, poprzez wysłuchanie opinii przeciętnych pasażerów. Swoje propozycje dotyczące szeroko pojętej tematyki kolei związanej z Dolnym Śląskiem będą mogli Państwo opublikować w dwojaki sposób: po przez odpowiedź na zamieszczone po lewej stronie ankiety oraz wysłanie wiadomości e-mail dotyczącej propozycji do rozkładu jazdy 2012/13. Ankietę mogą Państwo wypełnić w bardzo prosty sposób, po prostu zaznaczając którąś z wymienionych odpowiedzi, natomiast swoje opinie e-mailowe można przesyłać pod adresem kodlk@o2.pl w treści wpisując tekst:"Propozycje do rozkładu jazdy 2012/13". Akcja potrwa do 31 stycznia 2012. Finałem będzie zorganizowanie w Jeleniej Górze, w lutym przyszłego roku otwartych konsultacji w sprawie powyższych propozycji . O dokładnym miejscu i terminie spotkania na pewno Państwa poinformujemy. ZACHĘCAMY WSZYSTKICH DO PRZEDSTAWIANIA SWOICH OPINII!!!
Wysłany: 29-07-2011, 20:25 Samorządy i KODLK chcą przywrócenia kolejnych połączeń
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych pragnie poinformować Państwa, że wspólnie ze Związkami Zawodowymi działającymi przy PR Wrocław oraz Posłanką na Sejm Marzeną Machałek rozpoczyna akcję, kórej celem jest przywrócenie dalekobieżnych połączeń kolejowych łączących Jelenia Górę, Bolesławiec i Legnicę z Łodzią i Warszawą, Wałbrzych z Łodzią i Warszawą oraz Jelenią Górę i Wałbrzych ze Szczecinem i Lublinem. O przebiegu naszej akcji będziemy na bieżąco informowac Państwa oraz media.
ZBIERAMY PODPISY NA PRZYWRÓCENIE POWYŻSZYCH POŁĄCZEŃ
Pragniemy również Państwa poinformować, że od dnia dzisiejszego do 15 sierpnia włącznie zbierane będa podpisy od mieszkańców i turystów. Karty z podpisami będzie można nabyć w wybranych punktach w Jeleniej Górze, Wałbrzychu, Legnicy i Bolesławcu, a także podczas podroży pociągiem IR BARBAKAN w relacji Jelenia Góra- Świnoujście w dniu 5 sierpnia oraz w relacji Świnoujście- Jelenia Góra w dniu 7 sierpnia.
Każdy z Państwa będzie mógł aktywnie uczestniczyć w akcji również zbierając podpisy. Zainteresowanych prosimy o kontakt pod adres e-mail kodlk@o2.pl.
Podpis można również złożyć przesyłając wiadomość o treści "Lublin", "Warszawa" lub "Szczecin" na powyższy adres mailowy. Wymogiem jest podanie w treści wiadomości swojego Imienia i nazwiska, Adresu zamieszkania i PESELU.
Zebrane podpisy poparte zostaną pismem i przesłane do spółek oraz do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
ZACHĘCAMY DO WPISYWANIA SIĘ I ZBIERANIA PODPISÓW!!!
Źródło: Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
Witam , chciałbym aby w tym temacie były poruszane informacje o działalnośći (np wydłużaniu pociągów itp) oraz własnych sugestii i propozycji użytkowników forum co KODLK mógł by zrobić jeszcze dla dolnegośląska ,
Zapraszam do dyskusji:
Cytat:
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych dotarł do oficjalnych założeń dotyczących przyszłorocznego rozkładu jazdy dla połączeń dalekobieżnych przemierzających województwo dolnośląskie. Wynika z nich jednoznacznie że udało nam się wspólnie z Poseł Marzeną Machałek i Związkami Zawodowymi przywrócić dalekobieżne połączenie kolejowe łączące Węgliniec z Krakowem. Planowany odjazd pociągu ze stacji początkowej około godziny 6:30 rano stworzy dogodny dojazd nie tylko mieszkańcom regionu do pracy czy szkoły, ale również studentom i turystom dotarcie do tak dużych miast jak Opole, Katowice czy Kraków. Powyższa informacja ma o tyle duże znaczenie, że obecnie na trasie kolejowej Zgorzelec- Węgliniec- Bolesławiec- Legnica- Wrocław jedynym dalekobieżnym połączeniem kolejowym jest pociąg EC WAWEL relacji Hamburg- Kraków, którego kategoria i cena biletów jest tak wysoka, że większość mieszkańców nie może sobie pozwolić na podróż nim. Oprócz tego połączenia spółka Przewozy Regionalne uruchomi w przyszłym rozkładzie jazdy kolejny dodatkowy (oprócz GALICJI) pociąg kategorii InterREGIO z Jeleniej Góry do Białegostoku. Początkowo zakładano wydłużenie InterREGIO BOLKO z Lublina lub InterREGIO MAMRY z Olsztyna, jednak działania poszczególnych spółek kolejowych i ich władz zmusiły PR do szukania innego rozwiązania. Oficjalnie poinformowano nas o planowanym połączeniu kolejowym w relacji Jelenia Góra- Białystok przez Wrocław, Jarocin, Poznań, Kutno, Warszawę. Odjazd pociągu ze stacji początkowej planowany jest koło godziny 7:20 rano. Do pozostałych pociągów dalekobieżnych, które wymagały interwencji z naszej strony, zaplanowanych do uruchomienia w rozkładzie jazy 2012/13 będą należały:
IR SZCZELINIEC Białystok- Warszawa- Kutno- Poznań- Ostrów Wlkp.- Wrocław- Międzylesie
IR GALICJA Kraków- Katowice- Opole- Wrocław- Jelenia Góra;
TLK WROCŁAWIANIN Warszawa Wschodnia- Łódź Kaliska- Ostrów Wlkp.- Wrocław- Legnica;
TLK KARKONOSZE Warszawa Wschodnia- Koluszki- Częstochowa- Opole- Wrocław- Jelnia Góra (Szklarska Poręba Górna)
TLK ROZEWIE Gdynia Główna-Gdańsk Bydgoszcz- Poznań- Wrocław- Jelenia Góra w relacji codziennej a nie jak obecnie w ferie,wakacje, dłuższe weekendy i święta;
TLK OSSOLIŃSKI ( przy czym nastąpi zmiana nazwy na bliżej nam nieznaną) Warszawa Wschodnia- Łódź Kaliska- Ostrów Wlkp.- Wrocław- Jelenia Góra.
Oprócz powyższych w rozkładzie jazdy 2012/13 pojadą również:
REGGIO KAMIEŃCZYK Poznań- Leszno- Wrocław- Jelenia Góra prowadzony w roku przyszłym na lokomotywie EU-07;
REGGIO ( tylko w jedną stronę) Łódż Kaliska- Ostrów Wlkp.- Wrocław- Jelenia Góra;
REGGIO Łódź Kaliska- Ostrów Wlkp.- Wrocław- Kłodzko- Międzylesie.
Obecnie trwa walka o wydłużenie TLK WROCŁAWIANIN relacji Warszawa- Legnica do stacji Węgliniec, oraz o przywrócenie dalekobieżnego połączenia kolejowego Lublina z Jelenią Górą. Dokładniejszych informacji dotyczących godzin przyjazdów i odjazdów zaplanowanych na rozkład jazdy 2012/13 połączeń dowiecie się Państwo w przyszłych tygodniach.
Dobrym pomysłem byłoby - jak to już zostało wspomniane - powalczenie o powrót Kamieńczyka do Szklarskiej Poręby, skoro ma go ciągnąć siódemka. Ale to dopiero jak skończą 311, chociaż można by się zastanowić nad tym, aby póki co zrobić go do Piechowic, a dalej KKA - żeby już był sygnał, że pociąg pojedzie po remontach dalej. Trochę niepotrzebne zaś jest to kółko przez Jarocin w relacji do Białegostoku, bo pociąg będzie dwa razy jechał przez położone blisko siebie miejsca, skoro od Poznania ma być skierowany na Kutno (w pobliżu bowiem Jarocina jest Września). Moim zdaniem lepiej byłoby puścić go normalnie przez Leszno albo jak już przez Jarocin, to dalej po prostej na Wrześnię, Gniezno, Toruń, Olsztyn, Ełk i Białegostoku i po sprawie. Wiem, że do Gniezna pociąg tą drogą nie jedzie, a toczy się, niemniej pod względem kilometrażu mogłoby mieć to większy sens.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
PLK odrzuciło możliwość puszczenia IRa do Białegostoku przez Leszno w związku z modernizacją i ograniczeniem prepustowości na linii kolejowej Wrocław- Poznań, dlatego pociąg pojedzie trasą alternatywną. W tym przypadku chodzi również o poranne połączenie Jeleniej Góry z Poznaniem. TLK WROCŁAWIANIN narazie zaplanowany do Legnicy, ale my nie składamy broni. Jeżeli nie uda się w tym roku to napewno w przyszłym- do skutku. KAMIEŃCZYK powinien pojechać do Szklarskiej Poręby po modernizacji. Trasa do Piechowic jest bez sensu. Już kiedyś taki pociąg jechał. Albo jedzie do Jeleniej Góry albo do Szklarskiej Poręby.Przetarg na remont odcinka Piechowice- Szklarska został już ogłoszony i do wakacji przyszłgo roku wszystko powinno być już gotowe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum