Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Jastrzębie Zdrój i PKP
Autor Wiadomość

Krzysiek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Gru 2011
Skąd: Jastrzębie-Zdrój

PostWysłany: 15-07-2012, 15:03    Odpowiedz z cytatem

witam.Nie było mnie trochę na forum,tak że muszę odrobić zaległości... .

Jakoś w środę koło mojego domu pojawili się pracownicy kolei -JSK.Postanowiłem pójść i trochę pogadać na temat tych pociągów osobowych.Muszę wam powiedzieć,że usłyszałem akurat to,co nie chciałem Crying or Very sad .Mianowicie brygadzista powiedział kilka rzeczy...
1)już sam przejazd próbnego pociągu zakończył się porażką.Tutaj brygadzista mówił,że tory kolejowe są w kiepskim stanie(zgnite podkłady,sporo luźnych śrub-a czasem nawet brak),kłopotliwy miał się też okazać hałas,który wydobywał się z pod kół.Zdaniem brygadzisty,w wagonach było trochę za głośno.Co gorsze,ten pociąg(ze względu na stan torów)nie mógł jechać szybciej niż 30km/h.
2)Podobno zostało rozebrane połączenie w Rybniku,które umożliwiło by pociągom bezpośredni wjazd do stacji Rybnik-Śródmieście.Tutaj brygadzista mówił,że pociąg musiał zatrzymać się na stacji Rybnik-Towarowy,a tam trzebabyło przełożyć zwrotnicę i pociąg musiał już "cofać" do stacji Rybnik-Śródmieście.Z tego co słyszałem,to pociągi z jastrzębia do rybnika miały te jechać ok.30min,zaś ten próbny przejazd miał wykazać,że pociąg jechał niecałe 40min.40min...no w takim czasie to można już dojechać rowerem z jastrzebia do rybnika.
3)Ciekawe,co się stało z tymi pieniędzmi,które marszałek przeznaczył na kolej.Pnonoć nie ma pieniędzy...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

greg86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Mar 2009

PostWysłany: 16-07-2012, 16:27    Odpowiedz z cytatem

Jadnym słowem czar prysł Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EP07-135 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Sty 2009

PostWysłany: 18-07-2012, 02:32    Odpowiedz z cytatem

Krzysiek napisał/a:

2)Podobno zostało rozebrane połączenie w Rybniku,które umożliwiło by pociągom bezpośredni wjazd do stacji Rybnik-Śródmieście..

Nie mogli rozebrać takiego połączenia, tudzież bardziej linii kolejowej, bo taki tor nigdy nie został zbudowany i fizycznie nigdy nie istniał.

_________________
Pozdrawiam, EP07-135
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

greg86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Mar 2009

PostWysłany: 19-07-2012, 17:18    Odpowiedz z cytatem

W Jastrzębiu chcą mieć pociąg do Rybnika

[ Dodano: 28-06-2013, 17:58 ]
Połączenie kolejowe z Jastrzębia do Katowic?
Czy już tylko Pan Prezydent jest przeciwny reaktywacji linii kolejowej 159?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 19-09-2013, 19:49    Odpowiedz z cytatem

Miasto tęskni za koleją do Katowic.

Radni Jastrzębia-Zdroju wspólnie z Pawłowicami i Żorami planują reaktywację rozebranej linii kolejowej. Koszty są jednak ogromne. Ostatni skład osobowy odjechał z prawie 100-tysięcznego Jastrzębia w lutym 2001 roku. Później rozebrano większość istniejących torów w stronę Żor i Orzesza. Dziś do Katowic mieszkańcy dojeżdżają m.in. busami prywatnych przewoźników. Podróż trwa od 65 do 75 minut.
Jastrzębscy radni przegłosowali już uchwałę intencyjną w sprawie przywrócenia komunikacji kolejowej między Jastrzębiem a Katowicami. - Prezydent uważa, że będzie miało to sens, jeśli pociąg będzie jechał krócej niż godzinę - mówi Katarzyna Wołczańska, rzeczniczka Urzędu Miasta w Jastrzębiu-Zdroju.
Urzędnicy konsultowali się już z Adamem Ździebłą, wiceministrem rozwoju regionalnego. - Miał wątpliwości. Mamy przecież "wiślankę", autostradę A1 i busy - przyznaje Wołczańska.
To nie zraziło radnych z Pawłowic, którzy chcą, by gmina przyłączyła się do projektu. Podobne plany mają też w Żorach. - Projekt jest już w Ministerstwie Transportu. Czekać na opinię i analizy - dodaje Wołczańska. A Damian Galusek, wójt Pawłowic, chce teraz lobbować za projektem m.in. wśród posłów i radnych sejmiku.
Jak mówią samorządowcy, projekt wyceniany jest na około 50 mln zł. Większą część tej kwoty gminy chciałyby pozyskać z funduszy unijnych.


http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739,14633211,Miasto_teskni_za_koleja_do_Katowic.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

REGIOchłopak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2009

PostWysłany: 20-09-2013, 08:03    Odpowiedz z cytatem

Wybory idą...nie liczył bym na odbudowanie linii. Co parę lat władze JZ puszczają informacje o reaktywacji kolei w mieście ale zawsze się to kończy jedynie wpisami do gazet.

_________________
REGIOchłopak BLOG- Informacje, promocje, podróże.
http://regiochlopak.blogspot.com/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Krzysiek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Gru 2011
Skąd: Jastrzębie-Zdrój

PostWysłany: 19-12-2013, 22:14    Odpowiedz z cytatem

racja,plany z powrotem pociągów pojawiły się już od 2006r,i jakoś kończy się na obietnicach... .

Jestem ciekawy,ilu mieszkańców miasta faktycznie będzie chciało korzystać z kolei -jeżeli powróci.
Wg.mnie to ten plan z rozmieszczeniem przystanków kolejowych to total.porażka.Pociągi jeździły by jedynie po fragmencie obrzeża miasta-a powinny dojeżdżać możliwie jak najbliżej centrum .Niby że mieszkańcy proponowali,że by te pociągli(o ile powrócą) jeździły do stacji Jastrzębie-zdrój oraz Jastrzębie zdrój górne.Te dwie stacje są dość blisko centrum-zdecydowanie bliżej,niż to,co proponuje nam JSK.Co ciekawe,JSK najwyraźniej uparło się,że by te pociągi nie jeździły do tych stacji.Powodem ma być to,że tamta linia,oraz dworce są własnością PKP(przecież można kupić-albo przynajmniej,próbować kupić),prócz tego,JSK wciska mam kit,że nie technicznej ma możliwości,by pociągi jeździły do tych stacji,bo nie ma jak ułożyć torów.Ta info.to już szczyt lenistwa...w pierwszej kolejności należało by odbudować wiadukt na ul wodzisławskiej,następnie trzeba było by rozebrać dwa wiadukty na ul.Witczaka.Potem można by wybudować wiadukt tak,że by umożliwiał ułożenie torów przez teren szybów JAS-MOS 3 MOS 3.Naprawdę da się zrobić takie połączenie,tylko widocznie JSK nie chce się w to bawić.

Tak swoją drogą,wuj,który pracuje na kwk jas-mos wspomniał,że próbny przejazd pociągu osobowego z Rybnika do stacji,która miała by powstać przy kwk jas-mos,zakończył się totalną porażką.Wuj mówił,że problemem miał być,tj,problemem jest zły stan torów,przez co pociąg od ul.Długiej do jas-mos'a musiał ograniczyć prędkość do 20km/h .Pociągi w ubiegłym wieku jeździły z większą prędkością... .Kolejna sprawa,to to,że ponoć już są plany,że po zamknięciu jas-mos'a zostaną zlikwidowane tory aż do ul.Długiej-do miejsca,gdzie pociągi jadące z kwk Zofiówka wjeżdżają na hałdę pochwacie.Kolejna sprawa,gdzie miały by powstać stacje przy kwk zofiówka oraz borynia?.Jeżeli miała by powstać stacja przy kwk zofiówka w okolicach śmietnika,to ja już dziękuję za tę stację-latem nie da się tam nawet przejechać rowerem,bo śmierdzi że hej.Co do Boryni,to tutaj również nie widzę zbytnio miejsca,na stację.Stacje powinny być rozmieszczone możliwie jak najbliżej centrum,tak,by były one nie tyle co łatwe w dojeździe dla mieszkańców,co więcej,stacje powinny być powiązane z nazwami ulic(np.ul.Dworcowa)bo wtedy łatwiej się w tym połapać.


Naprawdę,mam wątpliwości,czy jest sens ,by miasto,czy JSK bawiły się w ten powrót pociągów...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

greg86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Mar 2009

PostWysłany: 25-04-2014, 19:56    Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj w GW kolejny raz o pociągach w Jastrzębiu. W nagłówku czytamy m. in. że połączenie kolejowe byłoby szybsze niż busy, jak wyliczyli radni miasta.

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,15852792,Jastrzebie_tez_chce_jezdzic_pociagiem.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mały mi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Mar 2009

PostWysłany: 03-05-2014, 12:48    Odpowiedz z cytatem

Przywrócenie kolei z Jastrzębia:

1. Umożliwi stworzenie w szczególności sezonowych połączeń dalekobieżnych z Jastrzębia przez Żory - Katowice, a więc wydłużenia tych składów których bieg w większości rozpoczyna się w Katowicach.
2. Umożliwi stworzenie przynajmniej dwóch codziennych relacji dalekobieżnych.
3. Regularne kursy na linii Jastrzębie - Katowice - Częstochowa.
4. Mijanki głównie w Żorach, Orzeszu, Pawłowice, Palowice.
5. Pociągi w Relacji Jastrzębie - Żory - Katowice - (Częstochowa) minimum w takcie godzinnym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 18-07-2014, 11:48   

Może się wam narażę ale nie ma co odbudowywać linii kolejowej do Jastrzębia w starym kształcie ale wykorzystać istniejące torowiska Jastrzębskiej Spółki Kolejowej, po których można jeździć nawet 60 km/h.
Mają one lepszą geometrię niż pełna łuków jednotorówka, którą zamknięto Wink
Powrót do góry

greg86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Mar 2009

PostWysłany: 19-07-2014, 09:15    Odpowiedz z cytatem

Z tego co pamiętam, to były już testy linii JSK i nie wypadły tak optymistycznie. Aby było bezpiecznie prędkość pociągu pasażerskiego sięgała 20-25 km/h. Ale prawdą jest, że dopóki teren w okolicy nie przestanie się zapadać przez działalność kopalń to odbudowa w ogóle nie ma sensu, bo nawet po zabudowaniu linii dla prędkości 100km/h wkrótce pojawią się szkody ograniczające prędkość do 20-30km/h.

[ Dodano: 10-04-2015, 13:39 ]
Witam, pozwoliłem sobie dziś, korzystając z pięknej pogody, wybrać się na spacer w rejon stacji Jastrzębie-Zdrój. Swoją wizytę uwieczniłem na zdjęciach (posiadających konto na FB zapraszam: Stacja Jastrzębie-Zdrój, kwiecień 2015. W trakcie natknąłem się na ekipę wycinającą chaszcze na torowisku w pobliżu budynku stacji. Z bardzo krótkiej i niezbyt ochoczej rozmowy wyniknął fakt iż teren przygotowywany jest do sprzedaży. Zastanawia mnie tylko dlaczego przy porządkach pracują ludzie posługujący się językiem ze wschodu?

[ Dodano: 23-06-2015, 08:15 ]
Z informacji, które otrzymałem podczas wizyty na stacjach w Pawłowicach wynika, że PKP PLK przypomniało sobie o linii 159 w Jastrzębiu i... zwinęła resztę istniejących dotychczas szyn. Zajmowała się tym jakaś firma z Bydgoszczy. Pozostały tylko przegniłe podkłady. To był powód wycinki drzew na stacji w Zdroju i ogólnie na całym szlaku, aby mógł tam wjechać sprzęt do transportu.

[ Dodano: 30-09-2015, 11:40 ]
Kolejne wybory na karku:

http://jasnet.pl/?m=wydarzenia&id=38051
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 22-03-2017, 13:43    Odpowiedz z cytatem

Wiceprezydent Jastrzębia-Zdroju: Istnieje potrzeba kolei, ale pod konkretnymi warunkami.

Do drugiej połowy 2017 roku ma zostać wykonana analiza odtworzenia linii kolejowej w Jastrzębiu-Zdroju w kontekście regionalnych i transgranicznych połączeń kolejowych. Władze miasta podkreślają jednak, że bez spełnienia konkretnych warunków, kolej może nie przynieść zamierzonego efektu.

Na terenie miasta Jastrzębia-Zdroju jedyna czynna i użytkowana linia kolejowa to ta należąca do Jastrzębskiej Spółki Kolejowej. Miasto podjęło się przygotowania analizy, która ma dać odpowiedź, który wariant odbudowy kolei jest najbardziej optymalny.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wiceprezydent-jastrzebiazdroju-istnieje-potrzeba-kolei-ale-pod-konkretnymi-warunkami-80890.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 19-10-2017, 18:32    Odpowiedz z cytatem

Jastrzębie-Zdrój jest największym w Polsce miastem bez kolei pasażerskiej.

Jastrzębie-Zdrój jest największym w Polsce miastem bez kolei pasażerskiej – twierdzi poseł Krzysztof Gadowski. W swojej interpelacji do Ministra Andrzeja Adamczyka pisze, że liczy ono prawie 90 tysięcy mieszkańców, co pod względem wielkości zaludnienia plasuje je w niechlubnej czołówce miast Europy środkowo-wschodniej bez kolei pasażerskiej

Więcej:

http://inforail.pl/jastrzebie-zdroj-jest-najwiekszym-w-polsce-miastem-bez-kolei-pasazerskiej_more_99557.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 31-10-2017, 13:50    Odpowiedz z cytatem

Co z planami przywrócenia ruchu pasażerskiego w Jastrzębiu-Zdroju?

Jastrzębie-Zdrój jest największym w Polsce miastem bez kolei pasażerskiej. Miasto liczące prawie 90 tysięcy mieszkańców plasuje je w niechlubnej czołówce miast Europy środkowo-wschodniej bez dostępu do kolei pasażerskiej. Obecnie jedynym połączeniem z stolicą metropolii śląskiej - Katowicami jest komunikacja drogowa. O możliwości wznowienia kolejowego ruchu pasażerskiego wypowiedziało się Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/31135/co-z-planami-przywrocenia-ruchu-pasazerskiego-w-jastrzebiu-zdroju.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 16-01-2018, 14:45    Odpowiedz z cytatem

Powrót kolei do Jastrzębia-Zdroju dalej czy bliżej?

Sejm nie poparł zgłoszonej przez jednego z posłów poprawki, która przeznaczyłaby 5 mln złotych na powrót kolei do Jastrzębia-Zdroju. Sprawa ma jednak poparcie zarówno Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, jak i samorządów.

Podczas prac sejmowych nad budżetem państwa poseł Platformy Obywatelskiej Krzysztof Gadowski zgłosił poprawkę, która przeznaczyłaby kwotę 5 mln zł z przeznaczeniem bezpośrednio na budowę linii kolejowej na odcinku Jastrzębie-Zdrój – Pawłowice. Jak uzasadniał poseł, Jastrzębie- Zdrój (ok. 90 tys. mieszkańców) jest obecnie największym miastem w Polsce pozbawionym dostępu do czynnej linii kolejowej w ruchu pasażerskim. – Odtworzenie ruchu kolejowego, który łączyłby Jastrzębie-Zdrój ze stolicą województwa, zwiększy dostęp mieszkańców do uczelni oraz miejsc pracy i niewątpliwie wpłynie na rozwój miasta – uzasadniał projekt.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/powrot-kolei-do-jastrzebiazdroju-dalej-czy-blizej-85297.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 8 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl