Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Cztery nowe pociągi na trasie Malbork-Grudziądz
Autor Wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 26-07-2012, 16:58    Odpowiedz z cytatem

Ale po co z Koszalina p. Malbork? Chodzi mi o dawne "Bory Tucholskie" przedłużone do Krakowa.

_________________
pozdrawiam
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 26-07-2012, 17:55    Odpowiedz z cytatem

Mam przed sobą cegłę 2008/09 i to ostatni rozkład jazdy gdy do Grudziądza dojeżdżał pociąg dalekobieżny. Była to "Warmia" relacji Kraków Pł.-Olsztyn, ostatnie dwa wagony (A/B i B) jechały do Grudziądza. I to wtedy już był jedyny pociąg, który jechał na odcinku Działdowo-Brodnica, regio już nie było wtedy. Zresztą te grudziądzkie wagony nie dojeździły do końca rozkładu, 1.IX.2009, gdy była taka pierwsza rzeź na polskich torach po przejęciu pośpiesznych przez IC, zostały zlikwidowane. O ile pamiętam były trzy powody wymieniane: niska szlakowa na tej trasie, brak elektryfikacji i praktycznie zerowa frekwencja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 26-07-2012, 18:08    Odpowiedz z cytatem

Jechałem tym łącznikiem z Grudziądza do Działdowa. Skład to SU45 + ABdnu. Godzina nieco słaba bo odjazd o 6 rano. Frekwencja znów taka zerowa nie była, pod koniec trasy w drugiej klasie robiło się już dość tłoczno, w pierwszej byliśmy my w trójkę, całą podróż przestałem w oknie na korytarzu. Podejrzewam że gdyby godziny były inne i byłoby tych łączników kilka to pewnie frekwencja by była o wiele bardziej zadowalająca. Przy jednej parze to ciężko o czymkolwiek mówić. Prędkość 80 km/h nie jest zła, to takie minimum jakie powinno być. Brak druta nie powinien być przeszkodą w uruchomieniu pociągu. Niestety jest bo nieliczne spalinówki PICu grzeją tylko na Hel (nuuuuda), na Mazury (może być) albo w Bieszczady (kraina pustkowia i białych niedźwiedzi). Reszta się dla PIC nie liczy. Za dobrych czasów (przed i po Celińskiej Rzezi) jeździło od 5 do 8 par pociągów na Brodnica - Działdowo. Na Malbork - Toruń przydałby się pośpiech ale nawet w takiej relacji, ruch by generował spory.

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 26-07-2012, 18:13    Odpowiedz z cytatem

Ja też bym wolał TLK z Warszawy do Grudziądza przez Toruń, bo trasa przez Działdowo, Brodnice, wydaje mi się zapewni mniej pasażerów, a jednak zawsze na Toruń frekwencja pewniejsza. Tory z Grudziądza do Torunia mają być modernizowane, co też ma znaczenie i jest szansą na ruch dalekobieżny.
Widziałbym TLK Grudziądz - Toruń - Kutno - dzielenie składu na Warszawę i Łódż czy nawet na Kraków.
Co do trasy Działdowo - Brodnica - Grudziądz, zdecydowanie dla ruchu regionalnego, ale przynajmniej relacje Działdowo - Laskowice.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-07-2012, 21:18   

Szanowni koledzy jak do tej pory piszecie tylko tzw koncert życzeń ,nikt z Was nie skontaktował się ze mną na PW pomimo prośby aby wspólnie zacząć działać na rzecz przywrócenia połączeń (połączenia )dalekobieżnego przez Grudziądz .Jak wszyscy wiemy w pojedynkę nic się nie zdziała .Ja podejmowałem i podejmuję bezskuteczne jak narazie próby dowiedzenia się czegoś więcej o możliwości reaktywacji połączeń dalekobieżnych
Powrót do góry

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 26-07-2012, 22:09    Odpowiedz z cytatem

Warmia była takim "dobiciem" Borów. Zabawy p. Toruń są bez sensu, chyba, że TLK czy IR Łódź - Trójmiasto p. Kutno - Toruń - Malbork. Pamiętam pociąg Mysłowice - Gdynia własnie p. ZWK i Grudziądz. Po wejściu Arrivy PR-y odpaliły 3 pośpiechy z Grudziądza - W-wa p. Toruń, p. Lidzbark i Wrocław p. Toruń. Te 2 ostatnie jeździły puste, Arriva miała lepsze czasy przejazdu na osobówkach, niż pośpiech. Pamiętam też różne wynalazki typu "Mazowsze" p. Płock i Brodnice, oraz Brdę Bydzia/Grudziądz - Toruń - W-wa.

Myślę, że w sezonie coś a'la Bory
http://www.ruciane-nida.org/kmk/files/thumbs/t_sa552467_160.jpg, ale nie z Warszawy, tylko z Krakowa p. Skarżysko. Choć i poza sezonem, ze względu na totalny rozkop W-wa - Gdańsk też może mieć sens.
A po sezonie łącznik do Warmii, którą też warto reaktywować i w wybrane dni do Zakopca / Krynicy, ale grudziądzkie wagony też (poprzednio na Płaszowie zostawały)...

Niestety - problem - marna szlakowa - potrzebny remont Laskowice - Działdowo, do tego PIC nie ma spalinowych lokomotyw... Ambitne plany elektryfikacji też przeszły do historii...

Chyba, że coś w relacji Trójmiasto - Malbork - Grudziądz - Toruń - Inowrocław - Wrocław - Szkarska Poręba.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl