Jeżeli chodzi o propozycje nowych połączeń to ja uważam, że Tychom jak i Katowicom potrzeba SKM
w niżej podanych relacjach
Rel. I Oświęcim- Babice-Nowy Bieruń-Bieruń Stary- Bieruń Stary Mleczarnia- Tychy Fabryka Fiat- Tychy Urbanowice-Tychy lodowisko-Tychy Grota Roweckiego-Tychy Bielska- Tychy Harcerska- Tychy- Katowice Podlesie-Katowice Jankego (Nowy przystanek)-Katowice Piotrowice-Katowice Zadole(Nowy Przystanek)-Katowice Ligota-Katowice Bugla(Nowy przystanek)-Katowice-Katowice Damrota/Uniwersytety (Nowy przystanek)- Katowice Zawodzie- Katowice Szopienice- Katowice Morawa (Nowy przystanek)-Sosnowiec Naftowa (Nowy przystanek)- Sosnowiec Główny - Sosnowiec Parkowa(Nowy przystanek)- Sosnowiec Środula(Nowy przystanek) co 30 min
Rel. II
Mysłowice-Mysłowice Brzęczkowice-Mysłowice Brzezinka-Mysłowice Kosztowy- - Lędziny Murckowska Świniowy (Nowy przystanek)- Lędziny Hołdunowska/Osiedle Centrum (Nowy przystanek)- Lędziny Pokoju/Os Ziemowit (Nowy przystanek przesunięcie starego w kierunku ul. Pokoju)- Górki Ściernie- Bieruń Stary- Bieruń Stary Mleczarnia- Tychy Fabryka Fiat- Urbanowice- Tychy lodowisko- Tychy Grota Roweckiego- Tychy Bielska- Tychy Harcerska- Tychy (Zmiana Czoła)- Wyry- Łaziska Średnie- Orzesze Miasto (budowa łącznika do linii Orzesze Gliwice bezpośrednio z Orzesza Miasto bez konieczności zmiany czoła)- Orzesze- Ornantowice- Gierałtowice- Przyszowice- Gliwice Wschód (Nowy przystanek)-Gliwice- Gliwice os. Kopernika (Nowy przystanek)- Gliwice Łabędy- Gliwice Kuźnica ( Nowy przystanek)- Pyskowice co 1 h
Uzasadnienie koncepcji:
Po I obecnie PKS Oświęcim uruchamiający kursy z Oświęcimia do Tychów jest przeciążony. Ciągi pasażerów są tak duże że PKS jeździ niemal co 15 min i nie da się do niego wejść
-KZK GOP łączy Lędziny z Mysłowicami gdzie są największe ciągi pasażerów z miasta Lędziny
Wiele osób z Lędzin uczy się bądź pracuje w Tychach przez co autobusy miejskie 262 i 536 kursujące co 1 h są przeciążone.
Odc. Mysłowice- Lędziny- Tychy ma duży sens ekonomiczny patrz wyżej
Autobusy nr 33 łączące Tychy z Gliwicami kursujące co ok. 1 h także są przeciążone co wymaga uruchamiania przegubowców
Tylko 2 długie relacje a nie na przykład 4 krótsze: Mysłowice- Lędziny- Tychy, Tychy- Oświęcim, Tychy Urb.-Gliwice oraz Tychy Urb- Sosnowiec Środula są konieczne z powodu ograniczanej przepustowości linii na odc. Tychy Urb- Tychy.
Koncepcja kolei beskidzkiej
Po pierwsze pociągi relacji Sucha Beskidzka Żywiec nie maja racji bytu powinny kursować co najmniej do Bielska Białej propozycja linii kolei beskidzkiej
Sucha Beskidzka- Stryszawa- Lachowice-Lachowice Centrum- Kurów Suski- Hucisko-Pewel Wielka- Pewel Wielka Centrum- Jeleśnia- Pewel Mała- Żywiec Sporysz- Żywiec- Pietrzykowice Żywieckie- Łodygowice- Łodygowice Górne- Wilkowice Bystra- Bielsko Biała Mikuszowice- Bielsko Biała Leszczyny- Bielsko Biała Lipnik- Bielsko Biała Główna- Bielsko Biała Zachód- Bielsko Biała Górne- Bielsko Biała Aleksandrowice- Bielsko Biała Wapienica- Jaworze Jasienica- Jasienica koło Bielska- Grodziec Śląski- Pogórze- Skoczów- Skoczów Bładnice- Goleszów- Goleszów Górny- Bażanowice- Cieszyn kursowanie co 1 h tak by na odc. Bielsko Biała- Żywiec tworzyły z pociągami relacji Kluczbork/Lubliniec/Tarnowskie Góry-Katowice- Żywiec/ Zwardoń (wydłużenie relacji, o którym mowa niżej) takt 30 min.
Jak najbardziej popieram wydłużenie obecnych pociągów relacji Oświęcim-Nowy Bieruń- Imielin- Mysłowice- Katowice do Gliwic i uważam że powinny one kursować co 1 h uzupełniłyby obecnie kursujące pociągi co 30 min relacji Gliwice- Katowice- Zawiercie/ Częstochowa i tworzyłyby z nimi takt np. pomiędzy pierwszym, a drugim i drugim a, trzecim byłby odstęp 15 min a pomiędzy trzecim a pierwszym 30 min.
Dodatkowo Oświęcim uzyskałby połączenie z Gliwicami oraz wg koncepcji podanej wyżej skm (dla Tychów, Katowic i Gliwic) z Sosnowcem. pociągi przez Mysłowice wraz z pociągami przez Tychy mogłyby tworzyć takt w połączeniu Katowic z Oświęcimiem raz ten przez Mysłowice raz ten przez Tychy co dałoby połączenie tych 2 miast pomiędzy pierwszym a drugim poc. Oraz drugim a trzecim odstęp 15 min oraz pomiędzy trzecim a pierwszym odstęp 30 min (co 1 h przez Mysłowice, co 30 min przez Tychy)
Uważam, że pociągi z Cieszyna przez Zebrzydowice, Chybie nie powinny kończyć biegu w Czechowicach Dziedzicach, ale w Katowicach i kursować co 1h tworząc takt 30 min z pociągami relacji Kluczbork/Lubliniec/Tarnowskie Góry-Katowice- Bielsko Biała/Żywiec/Zwardoń (planowane wydłużenie o którym mowa niżej) na odcinku Katowice- Czechowice Dziedzice.
Pociągi relacji Rybnik – Orzesze – Mikołów - Katowice powinny być wydłużone do Częstochowy i jeździć co 1 h razem z pociągami z Gliwic do Częstochowy powinny tworzyć na odc. Zawiercie Częstochowa takt 30 min (pociągi z Gliwic do Częstochowy jeżdżą co 1h) a na odc. Katowice Zawiercie (pociągi z Gliwic do Zawiercia jeżdżą co 30 min) następujący takt pomiędzy pierwszym a drugim, drugim a trzecim 15 min odstępu oraz pomiędzy trzecim a pierwszym 30 min odstępu.
Pociągi relacji Zwardoń/Żywiec/Bielsko Biała-Katowice powinny być wydłużone przez Chorzów miasto do Tarnowskich Gór/Lublińca/ Kluczborka wraz ze zmianą czoła w Katowicach i kursować co 1 h. Połączyło by to południe województwa z tak popularną atrakcją jak wpkiw w Chorzowie oraz planetarium.
Pomiędzy Katowicami a Sosnowcem powstałaby prawdziwa SKM-ka tworzyłyby ją poc. z Oświęcimia przez Tychy do Sosnowca Śruduli (co 30 min) poc z Rybnika do Częstochowy co 1h oraz poc z Gliwic do Zawiercia/Częstochowy co 30 min daje to aż 5 poc. na h wszystkie te poc. na odc. Katowice Sosnowiec mogłyby zatrzymywać się w Sosnowcu na wszystkich przystankach : Sosnowiec Naftowa (Nowy przystanek)- Sosnowiec Główny - Sosnowiec Parkowa(Nowy przystanek)- Sosnowiec Środula oraz w Katowicach na przystanku Katowice Damrota/Uniwersytety (Nowy przystanek) na pozostałych nowych przystankach zatrzymywałyby się tylko poc. z Oświęcimia przez Tychy.
Wszystkie poc. z Oświęcimia do Czechowic Dziedzic powinny kursować aż do Bielska Białej co 1h i tworzyć na odc. Czechowice Bielsko Biała wraz z poc.Kluczbork/Lubliniec -Katowice/ Bielsko Biała- Żywiec/Zwardoń kursującymi co 1 h takt 30 min
Tak więc mamy na odc. Bielskich
Pomiędzy Czechowicami a Bielskiem takt 30 min (Oświęcim- Bielsko Biała raz na 1h, Kluczbork/Lubliniec-Katowice-Bielsko Biała/Żywiec/Zwardoń raz na 1 h)
-Pomiędzy Bielskiem a Żywcem takt 30 min (Sucha Beskidzka-Żywiec- Bielsko Biała-Cieszyn co 1 h, Kluczbork/Lubliniec-Katowice-Bielsko Biała/Żywiec/Zwardoń raz na 1 h)
-Pomiedzy Katowicami, a Czechowicami Dziedzicami takt 30 min (Kluczbork/Lubliniec-Katowice-Bielsko Biała/Żywiec/Zwardoń raz na 1 h, Katowice-Czechowice Dziedzice- Zebrzydowice-Cieszyn raz na 1h)
[ Dodano: 27-07-2012, 14:09 ]
Pociągi przyspieszone relacji Katowice - Częstochowa w związku z dużym zatłoczeniem trasy na odc. Katowice Sosnowiec w mojej koncepcji zostałyby przetrasowane z postojami tylko w Chorzowie Mieście- Bytomiu- Tarnowskich Górach dalej linią na Kłobuck przez nowo wybudowaną łącznicę z tej linii w okolicach Boronowa łączącą ja z linią Lubliniec- Częstochowa w okolicach Blachowni zmierzałyby bez postoju do Częstochowy byłoby to najkrótsze i najszybsze połączenie łączące Katowice z Częstochową z tylko 3 postojami pośrednimi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum