Wysłany: 03-08-2012, 12:27 Zakup biletu u konduktora
Witam,
w dniu jutrzejszym (4.08) zamierzam wyruszyć w trasę następującymi pociągami:
TLK Sandomierz > Skarżysko Kam.
13min na przesiadkę
Regio Skarżysko Kam > Kielce
14min. na przesiadkę
Regio Kielce > Częstochowa
Na stacji Sandomierz brak kasy oraz automatów z biletami.
1) Czy u konduktora w TLK /PKP Intercity/ mogę kupić bilet na pociągi Regio /PR/ ? Czy też konduktor wystawia mi bilet z TLK z informacja zmiana przewoźnika, a kolejny bilet kupuję już w Regio?
2) Czy w przypadku przesiadki i kupna biletu w Regio podróż liczy się od nowa (od 0km), czy też inaczej (chodzi o koszty biletu)?
3) Czy konduktor w Regio wystawi bilet na całą trasę, czy też muszę kupić oddzielne bilety w obu pociągach Regio?
Dzięki za odp. - jeszcze jedno pytanie: co w sytuacji, gdy pociąg TLK się spóźni - kolejny pociąg (zaraz po w/w Regio) ze Skarżyska to właśnie TLK - czy w tej sytuacji kupując bilet Skarżysko - Częstochowa mogę liczyć na jakąś tańszą opcję, np. uwzględnienie kilometrów już przejechanych i doliczenie tylko różnicy (tak, by bilet był tańszy)?
Ale zaraz, jeżeli jedziesz TLK i zamierzasz kontynuować podróż też w TLK to spokojnie możesz zrobić dopłatę do biletu (kod oferty 202) bez konieczności kupowania nowego.
W TLK i tak dostaniesz bilet tylko i wyłącznie na pociąg którym jedziesz, z żądaną adnotacją:
a) dalej w PKP IC - jeśli dalej zamierzasz kontynuować podróż pociągiem spółki PKP IC. Wówczas w następnym pociągu płacisz różnicę w cenie całości trasy, a tym co już zapłaciłeś.
b) zmiana przewoźnika - jeśli kasa na stacji gdzie wsiadasz jest nieczynna, a czas na przesiadkę nie większy niż bodajże 30 minut. Wówczas w pociągu innego przewoźnika nie płacisz za wydanie biletu w pociągu.
W Twoim przypadku proponuję zobaczyć - jak skład przyjedzie planowo i powinieneś zdążyć na R, poproś o "zmianę przewoźnika", a jak spóźniony - to "dalej w PKP IC".
Zawsze jak poprosisz o zmianę przewoźnika a na trasie coś się stanie i nie zdążysz, zgłoś to obsłudze to można będzie zmienić adnotację.
i po podróży:
konduktorowi z TLK nie chciało się dodawać adnotacji, stwierdził tylko: Pan pokaże bilet przy kupnie nowego...
dojechaliśmy planowo TLK, wyjeżdzając dalej Regio Skarżysko - Kielce konduktor spojrzał tylko na bilet i wypisał bez dopłaty, do tego od razu jeszcze przed jego wypisaniem zadzwonił, by skomunikowano połączenie z Kielc do Czw
Koszt podrózy wyniosł ok. 23zł, z minimum 13zł mniej niż autobus
Z tą adnotacją "DALEJ" jest dużo problemów ostatnio . Spotkałem się już parę razy że kierownicy nie robili takiej adnotacji , twierdzą że "nie da się "
Zaznaczam że to nie ja jechałem , tylko współpasażerka (ja bym sobie z takim poradził )
danio, może po prostu kliknęli w terminalu i taka adnotacja wydrukowała się sama na bilecie, więc nie było potrzeby pisać ręcznie? Obejrzyj bilet uważnie.
Po to, żeby podróżny który nie jechał poprzednim pociągiem, nie podniósł wyrzuconego na peronie biletu i nie żądał do niego dopłaty, zamiast normalnego kupna biletu.
A efekt nadgorliwości w pilnowaniu interesów spółki jest taki, że większość podróżnych kupuje przy przesiadce odrębne bilety, od nowa łamiąc taryfę, bo nawet nie wiedzą że mają prawo wykonać dopłatę.
A w rezultacie ostatecznym wybierają auto, bo kolej im wychodzi "dziwnie drogo"...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum