Nawet nie zauważyłem tego połączenia do Brodnicy. Dziwi mnie, że "Tur" i wcześniejszy bezpośredni pociąg do Gdyni nie jedzie na Hel. Bo chyba we wcześniejszych latach i "Tur" i ten wcześniejszy jeździły na Hel?
Kpina z pasażerów i mieszkańców Chojnic i powiatu chojnickiego, po raz kolejny w wykonaniu UMWP i Pomorskiego PR. Dodatkowe pociągi na czas Euro 2012 w nocy i mój wymarzony o 22.55 z Tczewa...tylko do Starogardu Gdańskiego.
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Mnie to jakoś nie dziwi zbytnio. Mam wrażenie, że w Chojnicach nikomu nie zależy na lepszych połączeniach kolejowych. Jestem przekonany, że gdyby było jakieś lobby ze strony Burmistrza/radnych/innych samorządowców to można byłoby powalczyć o coś więcej jeśli chodzi o dodatkowe połączenia. Tak to każdy ma wszystko gdzieś.
Pytanie trochę z innej beczki. Czy zezłomowano już 22 wagony bhp stojące w Chojnicach? Pod koniec PR-y rozpisały przetarg na zezłomowanie tychze wagonów.
No to zacznijmy od tego że naprawdę jeden budynek dworca nadaje się do rozbiórki tak naprawdę , dach się wali, tynk odpada, a PLK uważa że to oni za to nie odpowiadają...
Cofnijmy się do 2007 roku... Istniały PKP Przewozy Regionalny istniał Dyżurny Ruchu , PKP CARGO odział Chojnice, Kasy Biletowy były prowadzone przez PR a nie ja dziś przez Agencję , Istniała Informacja , Istniało jedno połączenie RegioPlus na trasie PIŁA - CHOJNICE - GDYNIA , Chojnicka stacja jeszcze jakoś żyła swoim rytmem... ten rytm miało zakłócić jedno ważne wydarzenie które zmieniło wszystko..., A dokładniej ROK 2009 wtedy zmieniło się wszystko.... PKP PR zmieniło się na PR i wtedy zaczął się horror ciąg dalszy dokończę wieczorem...
[ Dodano: 04-08-2012, 22:32 ] Ciąg Dalszy
W 2010 roku zlikwidowano dyżurnego ruchu na stacji Chojnice, niecałe kilka miesięcy później zlikwidowano INFORMACJE w Chojnicach, w 2011 roku na dworcu zaszła zmiany warty właściciela KASY z PR na Agencje z Gdyni która już nie jest czynna całodobowo , lecz od 6-23 a hol główny jest tylko dostępny od 3-23... W listopadzie doszło do przejęcia dworca PKP przez Miasto Chojnice, lecz do teraz nie powstała koncepcja renowacji dworca czy jakiej kolwiek modernizacji , koncepcji jest mnóstwo lecz nie ma pieniędzy i projektu ostatecznego. Tak samo nie wypaliło połączenie pospieszne do Berlina przez Chojnice. PR również nie dbają o sam tabor który znajduje się na stacji Chojnice, czy też o podstawianie składu wagonowego do potrzeb Pasażerów, Załóżmy że TUR jadący o 6:30 z Piły do Gdyni będzie jechać na 3 czołowej BIP-Y i to jako pospieszny to obłożenie takiego połączenia może być ogromne ... że po prostu potrzebny by był skład składający się z SU45 + 4xBIPA + 2X 120A jednak znając obecny zarząd PR nigdy nie dopuści do pośpieszny z PIŁY DO GDYNI i do tego jeszcze z SU45 na czele.
Od 2001-2012
Czas który dla DWORCA PKP CHOJNICE był czasem oberwań ze strony zarządu PKP PR i samego PR, jak widać nikt nie dba o to by coś w Chojnicach ruszyło... Tak samo jak w 1997 roku zaczęto likwidować połączenie w Starogradzie i Chojnicach i nikt już nie myśli o tym by te połączenia przywrócić ,
Sensowne Plany na PRZYSZŁOŚĆ
Załóżmy że jednym PKS CZŁUCHÓW o 7 w dni nauki szkolnej jedzie 2 autobusami po 150 Osób co daje że SU42 +3X120A zabrała by to jednym kursem o 7:20 i to do tego do samego CZERSKA , Najlepiej stworzyć kolej AGLOMERACYJNĄ na trasie Starogard - Człuchów coś w Rodzaju SKM. Jednak by do tego doszło potrzebny by był bilet METROPOLITALNY na PKP,PKS,MZK . Jeden bilet dałby PR stu procentowy komfort, Samych połączeń może być kilka o największym szczycie , Tak samo załóżmy że na trasie CHOJNICE - NAKŁO pojedzie 120-140 OSÓB na kurs to już daje efekt opłacalnego KURSU, Jednak dopóki PLK i PR nas zaniedbują do niczego nie dojdzie , PLK uważa że pr nas zaniedbują jednak nie jest tak pięknie że oni są święci , Niektóre miejsca proszą o pomstę do nieba tak samo jak perony które są w opłakanym stanie czy dworce, to już nawet nie ma sensu , kolej inwestuje w torowiska elektryfikowane z reguły , jeżeli dojdzie do modernizacji torowiska spalinowego to tylko ze strony urzędu Marszałkowskiego , Tak samo jak w Chojnicach miał powstać kabel na całej trasie w 2001 roku do tego też nie doszło i szkoda z jednej strony bo może wtedy by stacja miała jakiś piorytet u PLK
Na Sam Koniec
Propozycje i moją lekturę oceniajcie na dole wszelkie sugestie i uwagi piszcie na dole dziękuje wam za wszystko : D
_________________ PKP Proszę was arrive wywalcie z torowiska tak....
Zmiana PKP PR w PR, dla Chojnic nie miała większego znaczenia...no może to, że "trumienki" poznikały z wnętrz szynobusów i wagonów.
Bardziej istotne dla nas byłoby stworzenie tak jak podobno planowano, centrali zakładu właśnie w Chojnicach.
"Bipy" mają już swój wiek i tak czy tak muszą zostać wyłączone z ruchu pasażerskiego. Można jednak za to puszczać "Bohuny" które na TUR-a byłyby wg. mnie idealne.
Horrorem to co się dzieje na stacji Chojnice bym jednak nie nazwał, gdyż nie likwidują ruchu kolejowego, ani nie obcinają połączeń (w ostatnich latach straciło jedynie połączenie Chojnice - Bydgoszcz, ale to już zasługa Arrivy). A to jest najważniejsze.
Też ubolewam nad tym, że robi się pusto na stacji, ubywają lokomotywy i wagony, dworzec nie jest w najlepszym stanie, że przydałby się jeszcze jakieś dodatkowe połączenia regionalne + dalekobieżne, ale wg. mnie aż tak źle jak to niektórzy opisują jeszcze nie jest.
Niestety czasy świetności nasza stacja ma już od ładnych paru lat za sobą, ale można dbać oto, byśmy chociaż mieli tą dobrą siatkę połączeń regionalnych.
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Ale chociażby załóżmy że wróci połączenie REGIO PLUS na trasie z piły do Gdyni zawsze jest coś, ale dworzec już nie żyje swoim rytmem pamięta te lata 2001 gdy po dworcu jeździły wózki elektryczne czy też SU45 z pokaźnymi wagonami 112A jeździły do samej Gdyni , po prostu czas jakby się zatrzymał w jednym martwym punkcie po podziale PKP , czasami mam takie wrażenie że nie było trzeba niszczyć czegoś , co było potężne i rozbudowane , bo po takim podziale firmy wyniszczają siebie na wzajem i już o pasażera nie chodzi, tylko o to kto bardziej ,,wygryzie" z rynku przewoźnika , przykładem jest Śląsk ale to już Marszałek zadecydował tak...
_________________ PKP Proszę was arrive wywalcie z torowiska tak....
Chojnice, taka fajna i klimatyczna stacja węzłowa. Wg mnie jedną z głównych przyczyn nie interesowania sie tą stacją, jest po prostu brak druta. Pociągi stąd odjeżdżały wręcz we wszystkie kierunki świata. Szkoda, że przewoźnicy nie widzą potencjału jeśli chodzi o linie przechodzące przez Chojnice....
Zawsze w pewnym stopniu porównuje Chojnice do wielu stacji w woj. pomorskim, gdzie również bieda z połączeniami a możliwości zawsze były i są dla rozwoju kolei. Dziwie sie, że od lat brak dobrej siatki połaczeń z zachodu na wschód woj. pomorskiego czy na południe, a mam na uwadze trase Chojnice - Tczew - Malbork - Kwidzyn - Grudziądz. Przejazd tego odcinka to przesiadki w Tczewie i Malborku, co przy kiepskich skomunikowaniach, w ogóle odstrasza od wybrania pociągu. Nikt nie potrafi zorganizować dobrej siatki w jednym województwie. Co myślicie o przyszłości i szansie na jakieś bezpośrednie połączenia Chojnice - Kwidzyn. Arriva dojeżdża do Malborka, czy nie mogą jechac dalej przez Tczew do Chojnic. To tylko rozważania, ale wiem, że dużo osób zostawiło kolej, ze wzgledu na te wszystkie przesiadki, a ludzie dojeżdżają do pracy nie tylko do Trójmiasta, także z Malborka do Starogardu, czy z innych miast lewej strony Wisły na zachodnie regiony. Drogi nr. 7 i 22 zawalone autami, bo kolej nie potrafi zorganizować wewnątrz wojewódzkiej dobrej sieci połączeń. Do Trójmiasta pasażer jakoś zajedzie, ale jazda przykładowo z Chojnic do Malborka/Kwidzyna/Sztumu to już nie lada wysiłek i kombinowanie oraz strata czasu na przesiadki.
W Chojnicach byłem po raz pierwszy w 2006 roku w kwietniu... sama stacja zaimponowała mi wtedy swoim rozmiarem, zważywszy na fakt że nie ma tam sieci trakcyjnej. Czymś powszechnym był wtaczający się w perony skład zestawiony z SU45 i poczwórnej bipy z Tczewa czy Bydgoszczy. Nie bardzo pamiętam jakie składy jeździły wtedy na Piłę. Na Szczecinek to był SU42 + dwie bonanzy lub półbipa, na Więcbork już nic nie jeździło od sześciu lat, na Kościerzynę grzały SA101/ SA102, czasami można było spotkać skład zestawiony z SU42, jednej lub dwóch bonanz, czasem były dwie klasy.
Przy szopie i na torach bocznych było pełno wagonów wszelkiej maści, sporo SU45, SU42, SM42, SP42, ST44 a także nieczynne SN61 i Ty2 + cała gromada wagonów towarowych. Dziś wieje tam pustką.
Jak byłem po raz pierwszy w Chojnicach to były czynne kasy biletowe, było sporo ludzi, dogorywał bar (tanie mrożone żarcie ale szło się tym najeść). Dziś wieje pustką i nudą, kas nie ma, bar się zwinął, ludzi jak na lekarstwo. Bieda z nędzą a jeszcze sześć lat temu działo się tam dość dużo.
Dziś przyjeżdża z Bydgoszczy PESA Arrivy i wytacza się z niej kilka osób, jak jeździły PR to wytaczała się cała poczwórna Bipa i tak było na wszystkich kierunkach, na Tczew, na Kościerzynę, nie wiem jak z Piłą, nawet na Szczecinek grzało sporo ludzi. Dziś nie ma w zasadzie nic. Cięcia składów, rozkładów, brak skomunikowań i wielki węzeł kolejowy leży i kwiczy udupiony. Szkoda...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Zawsze w pewnym stopniu porównuje Chojnice do wielu stacji w woj. pomorskim, gdzie również bieda z połączeniami a możliwości zawsze były i są dla rozwoju kolei.
W Gdyni uważają, że jest dobrze i nie ma zapotrzebowania na takie połączenia.
Grunt, że Helska i na Kościerzynę są dobre połączenia i najnowsze składy
Helską bym zaorał bo jest zwyczajnie nudna i przereklamowana, zaś do Kościerzyny mogliby dać jeszcze więcej połączeń tak jak kiedyś i na południe od Kościerzyny także ! Powinno się przenieść ZT z Gdyni do Chojnic i wtedy by było o wiele sprawniej z połączeniami.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum