- Obserwujemy coraz większe zainteresowanie całą ofertą interREGIO Bus – mówi „Kurierowi Kolejowemu” Katarzyna Mirowska, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych. Dodaje, że największą popularnością cieszy się trasa Katowice – Rzeszów – jej kolejowy odpowiednik, czyli linia E30 jest rozkopana przez prace modernizacyjne.
Widzialem dzis iR Bus, nie wiem ktory to, jechał po 15-tej z Krakowa w kierunku Rzeszowa, autobus pełny plus pare osob stało, za to wczoraj (sobota) widzialem iR z Ustrzyk w Tarnowie i na pokładzie było kilkanascie osob.
Wakacyjna oferta autobusowa Przewozów Regionalnych interREGIO Bus wystartowała z pewnymi niedociągnięciami. Przewoźnik obiecuje je wyeliminować.
interREGIO Busy to autobusy firmy Veolia kursujące w wakacje na trzech trasach: z Górnego Śląska do Przemyśla i w Bieszczady, z Wysokiej Kamieńskiej do Kołobrzegu oraz na Warmii z Olsztyna do Mikołajków. Busy te są uruchamiane wspólnie z Przewozami Regionalnymi, które wprowadziły w nich taryfę biletową identyczną jak w pociągach interREGIO (wszystkie rodzaje biletów i zniżek ważnych w IR). Autobusy IR są też skomunikowane z pociągami interREGIO.
Pracownicy nie znają oferty
Przyjrzeliśmy się dokładnie ofercie interREGIO Bus. Z naszych obserwacji wynika, że autobusowa usługa kolejowego przewoźnika powinna zostać nieco poprawiona. Problemy bywają m.in. z uzyskaniem informacji o niej. O ile plakaty reklamujące interREGIO Bus zostały wyeksponowane na wybranych dworcach kolejowych, to nie wszyscy pracownicy Przewozów Regionalnych potrafią udzielić informacji o autobusach. I tak, gdy ktoś chciał kupić bilet na interREGIO Bus na stacji kolejowej w Katowicach, był odsyłany do kierowcy autobusu, podczas, gdy oferta przewiduje możliwość zakupu biletu w kasach i biletomatach.
Na trasie Szczecin - Kamień Pomorski niektórzy kierownicy pociągów nie potrafili udzielić informacji, czy istnieje możliwość skomunikowania autobusu z pociągiem w razie opóźnienia jednego lub drugiego.
Przez pierwszych kilkanaście dni od uruchomienia przewozów autobusami w terminalach mobilnych do wystawiania biletów, w jakie wyposażeni są kierownicy pociągów PR, można było sprawdzić godziny odjazdów autobusów IR tylko z tych przystanków, w których znajdują się dworce i przystanki kolejowe. Np. na trasie między Kołobrzegiem a Kamieniem Pomorskim – pomijając przystanki początkowy i końcowy – w systemie figurowały tylko odjazdy z Trzebiatowa.
Obecnie do bazy danych wprowadzone są wszystkie przystanki interREGIO Busów, również te, położone na trasach, przez które nie przebiegają linie kolejowe.
Wczasowicze wypoczywający w miejscowościach nadmorskich nie mieli szansy dowiedzieć się o istnieniu nowej oferty z rozkładów jazdy umieszczonych na przystankach autobusowych. Na przystankach nalepiona była tylko kartka z godzinami odjazdów autobusów sygnowana przez Veolię. Na kartce nie było informacji, że są to kursy realizowane przy współpracy z kolejową spółką. Poza tym z kartki z rozkładem można się było dowiedzieć, że autobusy kursują do 2 listopada 2012 r., podczas gdy oferta interREGIO Bus jest ważna do 2 września.
PR analizują niedociągnięcia
Jak zapewnia Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych, zauważone przez nas uchybienia zostały przekazane osobom odpowiedzialnym za wdrożenie i koordynację oferty interREGIO Bus. Część niedociągnięć, jak brak pełnego rozkładu jazdy w terminalach mobilnych, już wyeliminowano. Pasażerowie nie powinni mieć też większych obaw o skomunikowania pociągów z autobusami.
- Na pokładach wszystkich autobusów znajduje się konduktor, który za pośrednictwem telefonu komórkowego może się połączyć z dyspozytorem konkretnego Zakładu Przewozów Regionalnych - informuje Michał Stilger. - Decyzje dotyczące skomunikowań pociągów z autobusami i odwrotnie w przypadku opóźnień, podstawieniu drugiego autobusu itp. podejmują dyspozytorzy zakładów, którzy są w stałym kontakcie z drużynami pokładowymi pociągów i autobusów – dodaje.
dla mnie PR to już skończona firma żadna przyszłość już nie czka na nich ja nie wiem jak można z pociągów zrobić autobusy to już jest głupota do kwadratu
pasażer płaci tyle samo a jedzie autobusem
wiadomo że nie każdy może jeździć autobusem są choroby lokomocyjne itd no ale
cienko widzę z tego zysk jak już połowe autobsów skrócili
Dzisiaj postanowiłem przeejechać się tym ir busem i jestem mile zaekoczony. Kurs z Kołobrzegu do Dźwirzyna kosztował za osobę 4.10 co jest najtańszą opcją na tej trasie.
Podkarpacki Zakład Przewozów Regionalnych w Rzeszowie informuje, że od 1 sierpnia 2012 r. nastąpi zmiana rozkładu jazdy oraz relacji w niektórych połączeniach interREGIO Bus.
Zmiany dotyczyć będą połączeń na odcinku: Przemyśl / Ustrzyki Górne - Rzeszów - Kraków - Katowice.
Przewozy Regionalne rozszerzają zasięg obowiązywania ofert: „REGIOkarnet” i „Bilet Turystyczny” ważnych do tej pory w pociągach interREGIO.
Od 1 sierpnia 2012 roku, na trasach: Kołobrzeg – Kamień Pomorski – Wysoka Kamieńska oraz Nowy Łupków – Ustrzyki Górne pasażerowie będą mogli podróżować na podstawie tych biletów, a także „Biletu PLUS” uprawniającego do przejazdów pociągami REGIO, bez dodatkowych opłat.
Osoby, które wybierają się nad morze i chcą połączyć podróż pociągiem i interREGIO Busem na trasie Wysoka Kamieńska – Kamień Pomorski, będą mogły kupić jeden bilet, np. w relacji Poznań Główny – Kamień Pomorski.
Bilety są dostępne w kasach biletowych oraz za pośrednictwem Internetowego Systemu Sprzedaży.
niebawem czeka mnie (w Katowicach) przesiadka z IR na IRbus(do Krk), dlatego mam 3 pyt. do osób które korzystały z IRbusa:)
1. Czy można rezerwować wcześniej miejsce w tym busie czy muszę liczyć, że nie będzie mega zapchany i się wepchnę?
2. Jeśli ktoś w Katowicach z tego busa korzystał to czy może powiedzieć gdzie jest podstawiony?
2. Czy w IRbusie obowiązuje regiokarnet czy muszę osobno kupowić bilet?
1. W IR Busach nie ma rezerwacji miejsc.
2. Z peronu wychodzisz na tymczasowy dworzec i plac Oddziałów Młodzieży Powstańczej (również ul. Andrzeja). Autobus odjeżdża z przystanku skąd odjeżdżają autobusy na lotnisko.
Dzisiaj widziałem jak po przyjeździe z Wrocławia iR Piast chodził po peronie pracownik PR i informował podróżnych jak trafić na miejsce odjazdu autobusów.
Muszę przyznać ze cenowo ten InterRegio Bus wygląda nieźle, jechałem ostatnio Dziwnówek - Kamień i koszt 4 pln, prywaciarz bierze 5 pln a PKS Kamień 5,10.
Z uwag, np na tablicy przystankowej w Dzwinówku, w odjazdach do Kamienia Pom, nie jest on ujęty, ale jest jako do Wysokiej Kam, przez Kamień. Nie ma żadnej informacji, że jest pod pasowany po pociąg, jedynie informacja, że kurs wykonywany jest przez Veolię Kołobrzeg. Niektóre autobusy mają ogromna naklejki Przewozy Regionalne.
Jeżeli przesiadasz się z innego iR to na peronie będzie na ciebie czekal pracownik PR z tabliczką iR Bus Ustrzyki / Przemyśl czy Łańcut. Zbiera on podróżnych i odprowadza do iR Busa. Rezerwacji nie ma.
hej
chciałabym jechać IR busem z Katowic do Krakowa rozumiem, że jak będę posiadała regiokarnet to muszę mieć ten droższy za 119zł czy wystarczy ten za 69zł? dobrze rozumiem?
Przewozy Regionalne rozpisały przetarg na świadczenie przewozów autobusowych w zastępstwie pociągów interREGIO na odcinkach planowanych do modernizacji przez PKP Polskie Linie Kolejowe oraz na trasach uzupełniających.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum