Podejrzewam że nie będzie żadnej SKA. Przecież trzeba wyremontować najpierw tory a potem puszczać pociągi, a na razie nie ma żadnych remontów.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-08-2012, 20:02
Tworzenie SKA ma sens po modernizacji tzw krakowskiego wezla kolejowego. Prace przewidziane sa na lata 2016-2020, do tego czasu odcinki takie jak Podleze-Krakow rozsypia sie i bedziemy mieli g***o a nie 35 minut z Krakowa do Tarnowa, lol.
Po 2016 bedzie dobudowa dwoch torow od Podleza po Zabierzow, ale to dopiero po 2016 zaczna !
A jakies argumenty za taką dość kontrowersyjną (żeby nie powiedzieć - z d**y) tezą ?
@Pułtuś z wiekiem robisz się coraz bardziej elokwentny językowo . Chyba nie uważasz, że burdel taryfowy, relacje SKM z kosmosu, prawdodpodobny brak skomunikowań z PR to dobre rozwiązanie? Gdyby myślano o pasażerach a nie o posadach to już budowanoby parkingi przy zmodernziowanych już dawno dworcach. @Pułtuś zamiast błyszczeć górnolotnym językiem zrób sobie wycieczkę do stolicy i zobacz jak się robi kolej aglomeracyjną z prawdziwego zdarzenia.
@Pułtuś zmienisz zdanie jak takie relacje jak Kraków-Krynica dzięki SKA przejdą do historii.
To już coś. "Nie od razu Kraków zbudowano". 4 lata przelecą. Ciekawe czy w trakcie obecnych remontów będą instalowane dodatkowe rozjady, studzienki komunikacyjne itp pod przyszłe tory i same nasypy. Pozatym dość logiczne wydawałoby się rozpoczęcie remotnu właśnie o takiej dobudowy, by w jak najmniejszym stopniu ingerować w istniejące tory, a potem ruch pzrełożyć na czas remontu starych.
A ja i tak uważam, ze należy wydawać kasę na szynobusy i dbać o linie lokalne. Zresztą po to są różne szczeble samorządu, żeby dbać o różne inwestycje. Województwo to jest coś szerzej niż stolica i szerzej niż kilka powiatów. Myślę, że taki Kraków to może sobie robić SKM z pieniędzy miastami (patrz Warszawa). Linie np. do Kielc, do Zakopanego, do Wadowic- to jest rola województwa. A to, że tam mało kto jeździ. No bo jak jest rozkład beznadziejny i stan torów i ceny niektórych połączeń, to co się dziwić. Bo łatwiej jest kolej aglomeracyjna zrobić niż ładować grube miliony w niepewną inwestycję. Jeżeli województwo jest tak bogate, że zapewni dojazd tym na obrzeżach to może sobie i SKA i metro i nawet KDP do Zakopanego budować. Trzeba wiedzieć jaka jest misja danej JST.
Skoro województwo jest tak bogate to może chociaż część środków wyda na walkę z bezrobociem i biedą. Tak na dobry początek. SKA na wzór warszawskiej SKM ma sens. Tylko, że u nas nie chodzi o pasażera, takie wrażenie niestety wywołują u mnie kolejne kroki władz.
sheva17 - na tym forum byłeś zwolennikiem zasad ekonomii. Prawda jest taka, że lepiej zrobić SKA i ograniczyć ruch na obrzeżach bo teoretycznie zysk będzie większy, a z pewnością propagandowo to lepiej wygląda i mieszkańcy Krakowa i okolic (w wielu przypadkach mamy do czynienia ze zjawiskiem suburbanizacji - mieszkańcy dużego miasta wyprowadzają się na wieś lub do małych miasteczek i tam budują domy) będą bardziej zadowoleni.
W Twoich wypowiedziach wydać wyraźny niepokój o PRy. Otóż mój wniosek jest taki. Po to jest SKA, żeby z czasem przejąć wszystkie rentowne linie i uwalić tam PRy. Zostaną to nierentowne i bez dopłat marszałka. PRy mogą uratować protesty mieszkańców (nie kolejarzy) i np. bardzo dobre opinie o przewoźniki, albo marszałek, który będzie myślał bardziej o misji, czyli o przewozach zrównoważonych w całym województwie.
sheva17 - na tym forum byłeś zwolennikiem zasad ekonomii.
I nie zmieniłem swoich poglądów po dziś dzień. Chciałbym wierzyć, że za powołaniem SKA przemawia troska o pasażera a nie inne względy. Tymczasem okazuje się, że SKA najpewniej będzie szefował Rębilas czyli pozostanie to samo z nowymi posadami w zarządzie czy w RN. Jeśli SKA będzie czymś na wzór warszawskiej SKM pomysłem będę zachwycony, ale niestety szykuje nam się powtórkę burdelu ze Śląska.
Cytat:
Prawda jest taka, że lepiej zrobić SKA i ograniczyć ruch na obrzeżach bo teoretycznie zysk będzie większy, a z pewnością propagandowo to lepiej wygląda i mieszkańcy Krakowa i okolic (w wielu przypadkach mamy do czynienia ze zjawiskiem suburbanizacji - mieszkańcy dużego miasta wyprowadzają się na wieś lub do małych miasteczek i tam budują domy) będą bardziej zadowoleni.
Nie podzielam tej opinii. Nie chcę by np. krynicznka stała się drugą linią Stróże- Biecz.
Cytat:
W Twoich wypowiedziach wydać wyraźny niepokój o PRy. Otóż mój wniosek jest taki. Po to jest SKA, żeby z czasem przejąć wszystkie rentowne linie i uwalić tam PRy.
Chyba nie znasz planów marszałka. PR zostaną, będą jeździć np. do krynicy, Zakopanego czy Kielc. Czyli tych połączeń nie będzie zbyt wiele, obecne bezpośrednie relacje słusznie mają być zachowane. Większość połączeń w tym na popularnej linii do Tarnowa przejmie SKA i nie byłbym nawet temu przeciwny gdyby:
- zbudowano parkingi przy dworcach w systemie P+R
- zapewniono nowoczesny tabor
- częstotliwość szczyt co 20 min, poza max 40
- bilet na SKA obowiązywał na krakowskie MPK
- bilet krakowskiego MPK obowiązywał w SKA
Jeśli Marszałek chce kolei na poważnie to czas zabierać się do pracy. Wtedy nawet na kilku kolegów w zarządach spojrzymy przez palce, ale niech to będzie projekt poważny i dla pasażera. Może do naszej dysputy przyłączy się ktoś od Marszałka, warto by władze w tej sprawie liczyły się zdaniem obywateli.
Małopolskie: Wadowice chcą u siebie Szybką Kolej Aglomeracyjną.
– Gmina Wadowice wystąpiła z wnioskiem do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego o wprowadzenie do „Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w województwie małopolskim” przedłużenia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej do Wadowic (w projekcie planowana jest Skawina) – tłumaczy Tadeusz Krupnik z Urzędu Miasta Wadowice.
– Uwzględnienie tego wniosku pozwoli na korzystanie przez mieszkańców naszego rejonu z tras obsługiwanych przez Koleje Małopolskie i usatysfakcjonuje potencjalnych klientów kolei. Przewozy Regionalne obejmują teren całej Polski. W kolejach lokalnych (Koleje Małopolskie) możliwe będzie skorzystanie z dofinansowania taboru kolejowego ze środków unijnych w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego – mówi Tadeusz Krupnik.
@sympatyk
w tym artykule jest coś jeszcze o co od dłuższego czasu proszą się mieszkańcy Chrzanowa
Cytat:
O rozszerzenie projektu SKA upomniał się również Chrzanów, dla którego niezrozumiałe jest kończenie jednej z linii w pobliskiej Trzebini, z mniejszą od Chrzanowa liczbą ludności. Wciąż nie jest pewny ostateczny kształt relacji Trzebinia – Kraków – Tarnów, bowiem rozważane jest jej rozszerzenie o wspomniany Chrzanów.http://www.rynek-kolejowy.pl/49991/malopolskie_wadowice_chca_u_siebie_szybka_kolej_aglomeracyjna.html
na forach kolejowych ale także lokalnych pasażerowie bardzo się skarżą i nie wyobrażają sobie nieobjęcia SKA Chrzanowa który obecnie jest w III strefie kolei aglomeracyjnej.
_________________ linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
Choć od lat krakowianie marzą o powstaniu metra, w najbliższych latach realizacja tego planu nie wydaje się możliwa. Jest jednak szansa, że jego funkcję już wkrótce może spełnić Szybka Kolej Aglomeracyjna. Wszystko za sprawą propozycji, jaką Koleje Małopolskie - spółka województwa małopolskiego - złożyły prezydentowi Krakowa. Zakłada ona gotowość uruchomienia cyklicznych połączeń kolejowych wokół stolicy Małopolski.
Małopolska spółka kolejowa proponuje władzom miasta uruchomienie stałych połączeń na tzw. dużej i małej obwodnicy kolejowej. Pierwsza z nich prowadzi przez Batowice, a następnie osiedle Piastów w stronę kombinatu, z kolei druga z Olszy na Zabłocie. Jak tłumaczył w Radiu Kraków Grzegorz Stawowy, prezes Kolei Małopolskich, warunkiem byłaby decyzja prezydenta Krakowa o budowie tymczasowych przystanków.
Władze woj. małopolskiego mają ambitny plan utworzenia na liniach wylotowych z Krakowa systemu kolei aglomeracyjnej. Ale projektu nie uda sie zrealizować, jeśli na tych linach nie poprawi się wydatnie przepustowość. Drogą do tego celu nie musi być wyłącznie budowa nowych torów szlakowych – na terenie węzła krakowskiego na wykorzystanie czekają m.in. odcinki linii towarowych. Drogą do poprawy przepustowości może być też montaż nowoczesnych urządzeń srk.
Ryszard Rębilas: Szybka Kolej Aglomeracyjna coraz popularniejsza.
Stworzenie określonego produktu w atrakcyjnej cenie w stałych rozwiązaniach czasowych daje pożądany efekt. Myślę, że ten codzienny pasażer, który dojeżdża do aglomeracji, jest światełkiem w tunelu pozwalającym zwiększyć przewozy, rozpoczynając od aglomeracyjnych a później sukcesywnie, wraz z modernizacją poszczególnych linii, wychodząc poza schemat SKA – powiedział Ryszard Rębilas, prezes Kolei Małopolskich.
Kolejowa rewolucja w Krakowie? Urząd Miasta: nie ma w tym roku pieniędzy w budżecie.
Są tory, mogą być pociągi, ale nie ma przystanków i dróg dojazdowych. Koleje Małopolskie chcą zapewnić transport na północy Krakowa. Mogłaby posłużyć do tego już istniejąca linia kolejowa, ale koleje stawiają warunek. Prezydent miasta musiałby znaleźć pieniądze na stworzenie tymczasowych przystanków.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum