Zauważyłem w rozkładzie, że pociagi regio w okresie 24-27.10.2011 kończą trasę we Wrześnicy koło Sławna. Czy to oznacza jakąś małą modernizacje odcinka do Słupska? O ile pamietam to nie było tam zwolnień pociagów. Może wiecie coś na ten temat? Wrześnica to ostatnia miejscowość w zachodniopomorskiem, może jakiś konflikt z PR w Gdyni?
7 lipca 2011 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Szczecinie i firma Schweerbau GmbH & Co. KG Bauunternehmen zawarły umowę na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robot budowlanych realizowanych w ramach zadania „ Likwidacja stacji Sycewice oraz posterunku dróżnika przejazdowego na linii kolejowej Nr 202 Gdańsk – Stargard Szczeciński z zamianą na przystanek osobowy”.
W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowę podpisali: Józef Matuszczak - dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK S.A. w Szczecinie i Andrzej Piechocki - zastępca dyrektora, natomiast ze strony wykonawcy Schweerbau GmbH & Co. KG Bauunternehmen Krzysztof Kraszewski – pełnomocnik.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robot budowlanych polegających na likwidacji stacji Sycewice oraz posterunku dróżnika przejazdowego z zamianą na przystanek osobowy. W ramach przedsięwzięcia zostanie zmodernizowana nawierzchnia kolejowa na długości 266 m, zlikwidowane dwa rozjazdy, zabudowane urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej kat. „B” (sygnalizacja świetlna i dźwiękowa oraz półrogatki) wraz z modernizacją nawierzchni na przejeździe.
Przy torze nr 1 zostanie zbudowany peron jednokrawędziowy o długości 200 m i wysokości 0,55 m z nawierzchnią wykonaną z polbruku i płyt peronowych z pasem bezpieczeństwa przystosowanym dla ludzi niewidomych i niedowidzących. Na peronie ustawione zostaną trzy nowe tablice z nazwą przystanku oraz zmodernizowane będzie oświetlenie.
W ramach inwestycji wartej 3.251.628 zł zlikwidowane zostaną dotychczasowe ograniczenia prędkości i podniesiona będzie rozkładową prędkość dla pociągów pasażerskich do 120 km/h.
Zakończenie prac planowane jest na 30 listopada 2011r.
Źródło: Kolejowy Komis
Obstawiam, że to to.
_________________ 2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Szansy... teoretycznie czy praktycznie? Teoretycznie jest, gdyż w masterplanie dla kolei 2030 (tutaj do pobrania - strona 83) przewidziane jest położenie drugiego toru na odcinku Wejherowo - Runowo Pomorskie po roku 2020 oraz podniesienie prędkości do 160 km/h.
_________________ 2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Ostatnio zmieniony przez Rafał dnia 13-05-2012, 19:38, w całości zmieniany 2 razy
I zostało miejsce na nasypie w wielu miejscach po rozebranym wcześniej torze, pozostałości po słupach telefonicznych, wszystkie mosty są przygotowane na drugi tor. I w koncu skończyły by się te bezsensowne mijanki, ruch mógłby odbywać się w takcie godzinowym i wiele wiele innych zalet... heh narazie pomarzyć dobra rzecz. Nie wiem co kiedyś kierowało decydentami, że postanowiono rozebrać drugi tor. Zupelnie tego nie rozumiem.
Chociażby w pierwszej kolejności drugi tor powinien byc położony na odcinku Wejherowo-Białogard.
Głupio, że taki Czaplinek czy Złocieniec ma linie dwutorową a Koszalin nie
Drugi tor rozebrali Rosjanie jako łup wojenny. Wiemy jak działali podczas wojny i zaraz po niej, to był dziki czas. Drugi tor sięgał od strony Stargardu do Białogardu, dalej trwały dopiero przygotowania pod drugi tor.
_________________ 2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Nie chciałem zakładać nowego tematu, stąd moje pytanie tutaj. Co modernizacją na odcinku POdborsko-Wielanowo. Ogólnie do Piły jedzie się całkiem dobrze, a na tym odcinku od kilku lat jezdzi się 60-70 km/h. A i od Piły w kierunku Poznania nie widac zeby coś robili a tam jazda pociągiem jest tragiczna. Trochę to dziwne, bo to trasa nad morze i może w końcu ktoś z PKP pomyslał o tej trasie.
Niestety nie jestem w stanie powiedzieć gdzie to czytałem, ale były przedstawione plany na nową perspektywę budżetową, w których mówiło się o modernizacji m.in. linii Kołobrzeg - Szczecinek i Runowo Pomorskie - Szczecinek. Ile w tym prawdy? Zobaczymy za rok, 2 lata.
A ja pochwalę PLK Szczecin... W nowiutkim Wykazie Ostrzeżeń Stałych dla IZ Szczecin bardzo poważnie zmalała liczba ograniczeń na 202. Idzie ku lepszemu!
_________________ 2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Drugi tor rozebrali Rosjanie jako łup wojenny. Wiemy jak działali podczas wojny i zaraz po niej, to był dziki czas. Drugi tor sięgał od strony Stargardu do Białogardu, dalej trwały dopiero przygotowania pod drugi tor.
Drugi tor był także na odcinku Słupsk - Lębork.
[ Dodano: 05-07-2012, 14:33 ]
Bartek1981 napisał/a:
Co z modernizacją na odcinku POdborsko-Wielanowo. Ogólnie do Piły jedzie się całkiem dobrze, a na tym odcinku od kilku lat jezdzi się 60-70 km/h. A i od Piły w kierunku Poznania nie widac zeby coś robili a tam jazda pociągiem jest tragiczna. Trochę to dziwne, bo to trasa nad morze i może w końcu ktoś z PKP pomyslał o tej trasie.
Wielkopolska linię nr 354 Poznań - Piła zamierza wpisać do swojego RPO 2014-2020, przypuszczam więc, że w tym okresie zostanie ona wyremontowana. Obecnie trwa opracowywanie studium wykonalności tej inwestycji (a może przetarg jeszcze się nie rozstrzygnął - nie jestem pewien).
[ Dodano: 05-07-2012, 14:38 ]
lukien213 napisał/a:
Niestety nie jestem w stanie powiedzieć gdzie to czytałem, ale były przedstawione plany na nową perspektywę budżetową, w których mówiło się o modernizacji m.in. linii Kołobrzeg - Szczecinek i Runowo Pomorskie - Szczecinek. Ile w tym prawdy? Zobaczymy za rok, 2 lata.
Mogłeś to czytać w Kurierze kolejowym. Oni przysłali do nas listę pytań dotyczących m.in. przyszłego RPO, my im odpowiedzieliśmy wskazując właśnie te dwie linie, czyli nr 210 i 404.
Czy faktycznie uda się je wrzucić w RPO okaże się za jakiś rok, może dwa. U nas władze póki co niezbyt skore do podejmowania decyzji w tej sprawie, a plany modernizacji tych linii na razie są tylko na liście życzeń Wydziału Infrastruktury i Transportu.
[ Dodano: 05-07-2012, 14:40 ]
Rafał napisał/a:
A ja pochwalę PLK Szczecin... W nowiutkim Wykazie Ostrzeżeń Stałych dla IZ Szczecin bardzo poważnie zmalała liczba ograniczeń na 202. Idzie ku lepszemu!
Miło wiedzieć.
A czy nowy WOS jest gdzieś dostępny w wersji elektro?
Proszę moderatora o zmianę tematu na Remonty w zachodniopomorskiem bo nie chce zakładac nowego tematu.
Co takiego będzie naprawiane na odcinku Grzmiąca - Szczecinek, ze we wrzesniu i październiku nastapi całkowite zamkniecie ruchu na tym odcinku? Jesli o te linie chodzi to bardziej przydałoby się pogrzebać na odcinku Podborsko-Wielanowo bo tam chyba jedzie się teraz 50-60km/h.
Co takiego będzie naprawiane na odcinku Grzmiąca - Szczecinek, ze we wrzesniu i październiku nastapi całkowite zamkniecie ruchu na tym odcinku? Jesli o te linie chodzi to bardziej przydałoby się pogrzebać na odcinku Podborsko-Wielanowo bo tam chyba jedzie się teraz 50-60km/h.
Co do prędkości, to na odcinku Podborsko - Grzmiąca (?) jest 70km/h. Ale jak popatrzyłem w rozkład, to osobowe będą jeździć do Iwina oraz do Dalęcina. Wg mnie może tu chodzić o remont wiaduktu w Przeradzu, na którym swego czasu postawili ograniczenie do 20 czy 30. Nie wiem czy już tam coś ruszyli, ale jak nie to stawiałbym na to miejsce właśnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum