Temat już poruszyłam na IC Forum, ale jakoś nikt specjalnie nie ustosunkował się do niego, a dotyczy MONOPOLU spółki PKP Intercity na najważniejszych liniach w Polsce. Pan Prześluga uważa, że wszystko jest niby w porządku... Zobaczmy.
Wlazłam sobie na rozkład jazdy, wybrałam środek tygodnia i cóż my tam mamy? Z Warszawy do Gdynii, Krakowa, Katowic, Poznania i Szczecina (oraz spowrotem) biedny naród polski może pojechać tylko drogimi pociągami PKP Intercity! Dla zobrazowania tej patologii spisałam wszystkie bezpośrednie połączenia:
Aż jeden pociąg pospieszny PKP PR w środku nocy! "Słoneczny" Kolei Mazowieckich został skutecznie udupiony przez PKP IC.
Warszawa Cent. -> Kraków
6:05 Ex, 7:05 IC, 8:05 Ex, 9:05 Ex, 10:05 IC, 12:05 IC, 14:05 Ex, 15:05 Ex, 16:05 IC, 17:05 Ex, 18:05 Ex, 20:05 IC
Proszę bardzo, wyłącznie pociągi PKP Intercity kursujące CMK. Ale mamy też do Krakowa aż 4 pociągi pospieszne, jadące niestety prawie dwa razy dłużej (i okresowo), bo przez Kielce:
6:14 -kursuje 7-24 listopada
8:30 -kursuje codziennie
13:10 -nie kursuje od 14.09 do 16.11
16:30 -kursuje do 25.11 od poniedziałku do piątku
Nie zmienia to faktu, że PKP Intercity jest monopolistą na linii Warszawa-CMK-Kraków!
Pospulstwu rzucono łaskawie na pociechę jeden nocny pośpiech z Terespola!
Warszawa Cent. -> Szczecin
6:25 IC, 12:25 TLK, 14:25 Ex, 16:15 IC, 22:50 P
I niech ktoś mi teraz powie, że PKP Intercity nie jest monopolistą na polskich torach!!! Mało tego, tylko brak taboru powoduje, że spółka pana Prześlugi nie zmonopolizowała jeszcze innych ważnych linii!
Tymczasem pociągi Przewozów Regionalnych nie są dopuszczane to obsługi w/w tras. W nowym rozkładzie mamy tak dziwaczne relacje pociągów pospiesznych jak Poznań-Płock (dlaczego nie Warszawa?), Lublin-Kutno czy Warszawa-Konin (dlaczego nie Poznań?). Cóż, oczywiste jest, że na odcinku Warszawa-Kutno-Konin oraz Poznań-Płock spółka PKP PR nie może zagrozić interesom monopolisty PKP Intercity.
Tak więc dopieszczana przez Centralę PKP spółka PKP Intercity żeruje na biednym polskim społeczeństwie, któremu nie daje się absolutnie żadnego wyboru. Chcesz jechać pociągiem to płać! Ale płać tylko w kasie PKP Intercity!
Pozdrawiam!
_________________ Follow me!
Ostatnio zmieniony przez Krycha dnia 20-11-2005, 17:35, w całości zmieniany 1 raz
Temat już poruszyłam na IC Forum, ale jakoś nikt specjalnie nie ustosunkował się do niego, a dotyczy MONOPOLU spółki PKP Intercity na najważniejszych liniach w Polsce. Pan Prześluga uważa, że wszystko jest niby w porządku... Zobaczmy.
I ja poruszałem ten temat w rozmowie z prezesem IC. Z odpowiedzi pana Prześlugi można wnioskować, że faktycznie wszystko jest w porządku.
A czy nie jest tak, że Centrala dopieszcza „Intercity” kosztem innej spółki, na przykład „PKP Przewozy Regionalne”?
Nie czuję się dopieszczany przez nikogo. My walczymy na rynku, nam nikt nie dopłaca. Czy można nazwać dopieszczaniem uruchomienie przez spółkę „Koleje Mazowieckie” pociągu „Słoneczny Ekspres”? „Intercity” nie boi się konkurencji, wręcz przeciwnie - czekamy na nią. Chciałbym jedynie, aby była to konkurencja na równych prawach. Niech w połączeniach dalekobieżnych konkurują między sobą wszyscy przewoźnicy - apeluję o to - ale bez subsydiowania jednych i pokazywania figi z makiem innym. Naszej spółki nie finansuje nikt oprócz pasażera, a my także wykonujemy misję publiczną, choćby w połączeniach międzynarodowych. One przynoszą spółce wielkie straty, „Przewozom Regionalnym” również.
("WD"21/ 14.10.2005)
Krycha poruszyła bardzo istotny, ale nie zauważany przez większe gremia problem monopolu PKP IC na omawianych liniach kolejowych. Odpowiedź prezesa Prześlugi w tej sprawie to typowy wykrętny "bełkot", z którego wynika, że PKP IC jest wręcz poszkodowane...
Ciekawe co na to powiedziałby Urząd Antymonopolowy? Według mnie mamy sytuację patową! Z jednej strony mamy tylko Polskie Koleje Państwowe (pomijam rodzaj pociągu), więc niby wszystko jest w porządku... Z drugiej strony mamy dwie samodzielne spółki kolejowe (dwa różne podmioty gospodarcze), z których jedna jest dominującym (praktycznie jedynym) przewoźnikiem na najważniejszych trasach pomiędzy największymi ośrodkami miejskimi.
_________________ "Demokracja to rządy hien nad osłami."
"Są dwie prawdy prawda czasów i prawda ekranu"
S. Bajera "MIŚ"
Widzę że rzeczywistość z filmu "Miś" na PKP trwa w najlepsze
Nie czuję się dopieszczany przez nikogo. My walczymy na rynku, nam nikt nie dopłaca. Czy można nazwać dopieszczaniem uruchomienie przez spółkę „Koleje Mazowieckie” pociągu „Słoneczny Ekspres”?
Tak, tak, Centrala PKP, która nie ma nic do gadania w sprawie Kolei Mazowieckich na tym przykładzie pokazała że nie boi się konkurencji wobec IC
„Intercity” nie boi się konkurencji, wręcz przeciwnie - czekamy na nią.
Związki zawodowe zrobią strajk jak będzie chciała powstać konkurencja wewnętrzna (porozumienie po utworzeniu Kolei Mazowieckich), a jeśli chodzi o konkurencję zewnętrzną, to Polska już wystąpiła o przedłużenie memorandum na ograniczenie dostępu obcym przewoźnikom pasażerskim
Chciałbym jedynie, aby była to konkurencja na równych prawach. Niech w połączeniach dalekobieżnych konkurują między sobą wszyscy przewoźnicy - apeluję o to - ale bez subsydiowania jednych i pokazywania figi z makiem innym.
Koziłek Poznań - Płock 8)
Bystrzyca Lublin - Kutno 8)
+ cała rozpiska Krychy na początku tego wątku 8)
Naszej spółki nie finansuje nikt oprócz pasażera, a my także wykonujemy misję publiczną, choćby w połączeniach międzynarodowych. One przynoszą spółce wielkie straty, „Przewozom Regionalnym” również.
"Kasztan", "Moskwa", "Saratov", te pociągi w nowym rozkładzie jazdy obsługiwać będzie spółka Przewozy Regionalne, tak, tak wszak żyjemy w globalnej wiosce pociąg z Berlina do Saratova (prawie na Uralu), to jak z Wąchocka do Skarżyska. O przepraszam tym drugim jeździ za mało pasażerów płacących za bilety PKP PR więc od kwietnia trzeba będzie go wyciąć, co innego Saratov
Dojazd Panie to ja mam bardzo dobry,wstaje 2.50 (...) do Szymanowa (...), i za dziesięć ósma jestem w domu, to znaczy w robocie ... (to też z filmu Barei i rzeczywistości na PKP)
TLK do Szczecina jest droższy niż pośpiech PR o całe 38 gr chyba, więc trudno go nazwać drogim... do Gdyni będzie bezpośredni dzienny pospieszny PR przez Bydgoszcz, do Krakowa i Katowic istnieją niezłe połączenia pospieszne przez odpowiednio Kielce i Częstochowę; monopol PKP IC widzę tylko na tych trasach, oczywiście nie jest to dobre zjawisko, niemniej jednak wraz z pojawieniem się pociągów IRN, a później TLK, większości pasażerów to nie robi większej różnicy...
Zapraszam do głosowania w ankiecie! Niech naród się wypowie w tej sprawie...
Taką samą ankietę zamieściłam na IC Forum, więc za jakiś czas będzie można porównać wyniki...
"Kasztan", "Moskwa", "Saratov", te pociągi w nowym rozkładzie jazdy obsługiwać będzie spółka Przewozy Regionalne
Nie będzie tylko od 2 lat już obsługuje .I życzę powodzenia jak ktoś nim chce pojechać w Polsce. Bilety wyłącznie w komunikacji międzynarodowej - kuszetki i sypialne
I życzę powodzenia jak ktoś nim chce pojechać w Polsce. Bilety wyłącznie w komunikacji międzynarodowej - kuszetki i sypialne
Jaki to ma związek z monopolem PKP IC? Wymienione przez Ciebie pociągi są uruchamiane przez koleje rosyjskie lub ukraińskie. Na terenie Polski objęte są tzw. kabotażem, co oznacza, że nie są dostępne w komunikacji krajowej. Ale to nie wina spółki PKP Przewozy Regionalne!
"Chełmoński" Kraków-Kijów i "Polonez" Warszawa-Moskwa - te pociągi uruchamia PKP IC. Życzę powodzenia jeśli ktoś nimi chce pojechać w Polsce. Bilety wyłącznie w komunikacji międzynarodowej - kuszetki i sypialne...
A więc to dlatego jadąc pociągiem do Krakowa muszę płacić aż 86 zł w jedną stronę, bo nic innego oprócz expresów i intercity nie kursuje! Precz z monopolistą!
Zgadzam się, że to ewidenty monopol i faworyzowanie PKP IC. Przewozy Regionalne można spuścić na samo dno, ale o PKP IC to kolejowa władza dba, oj dba!
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Tak więc dopieszczana przez Centralę PKP spółka PKP Intercity żeruje na biednym polskim społeczeństwie, któremu nie daje się absolutnie żadnego wyboru. Chcesz jechać pociągiem to płać! Ale płać tylko w kasie PKP Intercity!
To jest świństwo!!!
_________________ Co cię nie zabije, da ci moc i siłę !!!
Jaki to ma związek z monopolem PKP IC? Wymienione przez Ciebie pociągi są uruchamiane przez koleje rosyjskie lub ukraińskie. Na terenie Polski objęte są tzw. kabotażem, co oznacza, że nie są dostępne w komunikacji krajowej. Ale to nie wina spółki PKP Przewozy Regionalne!
"Chełmoński" Kraków-Kijów i "Polonez" Warszawa-Moskwa - te pociągi uruchamia PKP IC. Życzę powodzenia jeśli ktoś nimi chce pojechać w Polsce. Bilety wyłącznie w komunikacji międzynarodowej - kuszetki i sypialne...
Nie chodzi o winę lecz o fakt, że przewoźnik, którego domeną powinny być przewozy regionalne, zajmuje sie obsługą pociągów międzynarodowych, które nie przynoszą zysku (nikt z tego nie robi tajemnicy), a PKP PR wrzuca je do jednego wora z osobowymi i chcąc nie chcąc pociągi te też mają wpływ na wynik finansowy Spółki - a zatem konieczność dopłat z budżetu - czyli za stratę na tych pociągach płacimy my. PKP IC nie dostaje dofinansowania, zatem Grupa PKP zleciła ich obsługę PKP PR . Jeżeli byłby to typowy kabotarz, to bilety tylko w pociągu, a nie jak teraz w kasach . Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby je prowadziło PKP Cargo (licencję na pasażerkie mają) - ale nie byłoby dopłat.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum