Wysłany: 09-09-2012, 20:15 Małopolska szykuje przetarg na przewozy
Cytat:
Małopolska szykuje przetarg na przewozy
Samorząd województwa planuje wkrótce ogłosić przetarg na świadczenie usług kolejowych przewozów pasażerskich w rozkładzie 2012/2013. Nowy rozkład jest już prawie gotowy.
O zmianach w rozkładzie jazdy samorząd Małopolski nie chce na razie informować. Biuro prasowe Urzędu poinformowało jedynie, że nowa oferta przewozowa nie będzie odbiegała od obecnie obowiązującej. Jednak jej ostateczna wersja uzależniona będzie od decyzji w sprawie połączeń stykowych, czyli realizowanych na terenie dwóch województw: małopolskiego i śląskiego. Będzie też zależna od oferty złożonej przez przewoźników w planowanym przetargu.
Przypomnijmy: w województwie śląskim przewozy od nowego rozkładu jazdy przejmie spółka Koleje Śląskie. To z nią samorząd województwa małopolskiego uzgadnia wspólne trasy i zasady finansowania przewozów w obrębie dwóch województw.
Nie sądzicie, że szkoda ludzkiej pracy na przeprowadzenie takiego przetargu? Prościej chyba dać zlecenie z wolnej ręki. Przecież oprócz PR nkt nie może się zgłosić do tego przetargu, bo jakim cudem w ciągu miesiąca byłby w stanie zapewnić odpowiednią ilość taboru - w dodatku umowa tylko na rok, co znacznie zwiększa ryzyko biznesowe...
Według mnie to KŚ mogą chcieć przejąć jedynie połączenia Kraków - Katowice i ewentualnie Oświęcim - Czechowice. W tym ostatnim mogłyby to być wydłużone relacje Katowice - Oświęcim. Ciekawy jestem co będzie z linią na Balice, bo UMWM jest wściekły na PR za ostatnią podwyżkę cen.
Koledzy, pomyślcie zanim napiszecie
KŚ nie mogą wystartować w żadnym przetargu na świadczenie usług publicznych w zakresie pasażerskiego transportu publicznego organizowanym poza województwem śląskim.
Swoją drogą, czemu wszyscy oczekują, że KŚ by mogły wystartować w tym przetargu?
jackii, wiadomo że KŚ nie wjadą gdzieś wewnątrz innego województwa, ale przejęcie połączeń "stykowych" typu Katowice - Kraków czy Katowice - Oświęcim - Czechowice jest bardzo prawdopodobne.
Oczywiście jest możliwe, nawet bardzo prawdopodobne sądząc po tym komunikacie. Ale nie w drodze przetargu. Tylko i wyłącznie na zasadzie porozumienia komunalnego między UMWM i UMWŚ w zakresie pasażerskiego transportu publicznego i przekazania obsługi linii KŚ z wolnej ręki. Tu nie chodzi o obsługę rejonów przygranicznych czy centralnych województwa, po prostu zasady nie pozwalają KŚ wystartować w przetargu.
Jedynym przewoźnikiem, który teoretycznie mógłby się zgłosić (oprócz PR), jest Arriva. Jednak czas między podpisaniem umowy a rozpoczęciem świadczenia świadczeń - około miesiąca - IMO skutecznie to uniemożliwia.
Zastanawia mnie, dlaczego przy planach przetargu w śląskim był spory szum na temat późnego terminu i związanych z tym problemów, tutaj natomiast nikt nie zauważa groteskowości zamiarów UMWM.
MK_PŁASZÓW, podobno KŚ mają już gotowy rozkład. Z tego co słyszałem, problem połączeń stykowych nie istnieje.
Chyba KŚ nie były jednak zainteresowane relacją Kraków - Katowice, zamiast niej pojadą do Wadowic.
Po Twoim poście przyszło mi na myśl, że żadnego przetargu nie będzie. Te "zamiary" przeprowadzenia przetargu to nic innego jak prztyczek w nos PR za linię lotniskową, jako sygnał "uważajcie, umowa jest tylko na rok. Jak przegniecie, to ogłosimy przetarg w marcu..."
_________________ Pozdrawiam
Jacek
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-09-2012, 13:43
Jest stanowczo za pozno na taki przetarg. Przeciez jest juz wrzesien. Takie przetargi oglasza sie rok wczesniej, a nie 3 miesiace. Na 100% nie przystapi do niego nikt inny jak Przewozy Regionalne.
Pułtuś, według mnie przetarg powinien zostać ogłoszony jedynie na obsługę linii lotniskowej na Balice, bo faktycznie PR lekko przesadziły z cenami biletów.
A ja tak sobie myślę, że nie będzie żadnego przetargu. Spojrzałem na sąsiednie śląskie. Tam przecież przygotowania do przetargu trwały kilka miesięcy. Wpierw porozsyłano zapytania po przewożnikach, później z trójką zainteresowanych przez kilka miesięcy trwały regularne spotkania i ustalenia dotyczące poszczególnych linii, potrzeb etc. Jak niby chce to wszystko w ciągu miesiąca załatwić UMWM? No, chyba, że UM da gotowy rozkład na poszczególnych liniach. Ale i tak przewoźnik nie zdążyłby się zapoznać ze specyfiką konkretnych linii i dokonać sensownej wyceny.
jackii, ja myślę że przetarg na obsługę linii na Balice nie byłby większym problemem, gdyż UMWM zapewnia tabor, więc ewentualny przewoźnik miałby ten problem z głowy, dlatego tą linie mógłby obsługiwać praktycznie każdy przewoźnik kolejowy działający w Polsce. Zapoznanie się ze specyfikacją takiego krótkiego odcinka także by nie trwało zbyt długo. Nawet nie byłoby problemów taryfowych (honorowanie biletów PR), gdyż i tak na tej linii obowiązuje taryfa specjalna.
MK_PŁASZÓW, praktycznie każdy przewoźnik kolejowy działający w Polsce = Arriva RP. Znasz innego działającego w Polsce przewoźnika, który mógłby się zgłosić - oprócz PR oczywiście?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum