Jeśli chodzi o linię nr 202 to PLK przymierza się do NG obu torów na odcinku Stargard - Runowo, tak by na całości linii można było jeździć 120 lub więcej km/h. Pytanie tylko kiedy to zrobią. Kiedyś słyszałem o roku 2013, teraz im bliżej tego roku, tym mniej się o tym mówi, więc możliwe że sprawa się przesunie w czasie.
Poza tym mam info, ze bardzo zaawansowane są prace nad projektem budowy (częściowo odbudowy) drugiego toru na odcinku Wejherowo - Słupsk. Podobno sam minister Nowak jest mocno zainteresowany szybką realizacją tego zadania. Jeszcze w tym roku miałby zostać ogłoszony przetarg na studium wykonalności tego zadania.
Tak się zastanawiam patrząc na nowe WOSy od 1. marca i na linię 202, co robi IZ Szczecin. Doszło nowe ograniczenie w Czarnowęsach do 50 km/h przez zły stan rozjazdu, a dokładniej uszkodzoną iglicę. Powinno to być naprawione od ręki, ale u nas oczywiście już wpisuje się do WOSu i sprawa załatwiona. Całe mnóstwo ograniczeń typu: "zły stan przepustu", "zły stan rozjazdu", które obowiązują na 10-100 metrach i występują ograniczenia nawet do 50 km/h. Są też ograniczenia do 20 km/h przez zły stan toru.
To przygnębiające, że ograniczenie występujące na kilkudziesięciu metrach nie może być naprawione latami i psuje stan ogólny linii. Wnioski te można wysnuć także do innych linii będących pod opieką IZ Szczecin.
_________________ 2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Coś tam grzebali w tym rozjeździe jakiś czas temu. Ograniczenie jest tylko jadąc w kierunku Białogardu, a było ono chyba większe, bo wydaje mi się, że pociąg zwalniał tam nawet do 20 km/h. Dzisiaj czołgał się też w Białogardzie po zwrotnicach, mimo, że na semaforze miał "wjazd na wprost". Szkoda, bo tak jak piszesz są to pierdoły w porównaniu np. z mostami, które zrobili, czy przejazdami.
Aktualnie w Białogardzie robią drugi most. Na razie etap montowania żelaznych prętów pod wylewkę betonową. To dla tych, którzy nie wiedzą a interesuje ich sytuacja. Prawdopodobnie będą chcieli puścić ruch przez most po dwóch przęsłach, aby zrównoważyć obciążenia.
_________________ 2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Rafał a dasz pieniądze na naprawę?
Albo podaruj nam elementy typu iglice, całe rozjazdy, mosty a zrobimy.
W całym kraju występują takie usterki tylko z powodu braku części/kasy/elementów przechodzą do Dodatku 1
_________________ Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Droznik: a to PLK nie dostaje pieniędzy? Na cholerę IZ Szczecin, skoro nic nie może? Przecież nikt nie domgada się tutaj budowy drugiego toru od jutra. To są tak "proste" awarie, które powinny być usuwane w bieżącym utrzymaniu linii.
Zapasy na mijankach wzięte z kosmosu dla bezpieczeństwa, za to uszkodzony rozjazd bezpieczeństwu nie zagraża jak rozumiem. Powinno się ciągać za to po sądach, poważnie.
_________________ 2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Tak się zastanawiam patrząc na nowe WOSy od 1. marca i na linię 202, co robi IZ Szczecin. Doszło nowe ograniczenie w Czarnowęsach do 50 km/h przez zły stan rozjazdu, a dokładniej uszkodzoną iglicę. Powinno to być naprawione od ręki, ale u nas oczywiście już wpisuje się do WOSu i sprawa załatwiona.
.
Oczywiście Ty masz iglicę ( a konkretnie półzwrotnicę ) w lodówce lub w piwnicy ?
Szast-prast i już wymienione !
Zadne szast prast, tylko juz od jakiegos czasu wiadomo, ze cos tam sie dzieje z tą półzwrotnicą. Chyba jest jakis zakład w kraju, który to produkuje. Trzeba było zamówic wczesniej i wymienić. Na takie rzeczy kasa powinna sie znalezc a zeby pozniej nie bylo takich wypadków jak we Wronkach.
Tak jeszcze o zarządcach infrastruktury. Ostatnio w RK przeczytałem: mamy 39,8 tys. pracowników w PLK na 19,3 tys. km eksploatowanych linii kolejowych. Dla porównania we Francji jest 33,6 tys. pracowników na 29,4 tys. km linii, a u niemców 39,8 tys. pracowników na 37,9 tys. km linii kolejowych. Myślę, że każdy wyciągnie z tego wnioski, porównując przy okazji stan infrastruktury, a i stawki dostępu do niej. Zaznaczam, że nie mówię, żeby zwolnić wszystkich pracowników od razu.
Nie chcę robić off-topu, ale w nawiązaniu do powyższego postu o zatrudnieniu, jeden cytat:
15/11/2011 19:20 Autor: z PLK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ racja realista kolejowy! podam strukture zatrudnienia co by @ inzynier głupot nie pisał:
- 20 000 osób inzynieria ruchu ( zwrotniczy , nastawniczy i dyzurny ruchu),
- około 7000 osób pion drogowy + diagnostyka,
- około 4000 osób automatyka,
- około 8000 administracja (czyli tzw biurwa w sekcjach , zakładach i centrali ( sama centrala to może byc około 2000 osób).
Dane ogólnie dostępne- mozna znaleść bez trudu.
A czy ty wiesz że za 20 dni kupisz sobie nową konsolę do gier. Masz już odłożoną kasę na zakup, a tu nagle 3 dni przed zakupem wypadnie że musisz kupić lodówkę bo stara się zepsuła. No ale przecież wiesz że masz starą lodówkę i że ona może się zepsuć. Więc podejmujesz wybór
Taka przenośnia do tej sytuacji. Niby wiadomo że coś się psuję ale albo nie ma kasy na to bo są ważniejsze wydatki albo po prostu gdzieś była bardziej potrzeba np na 273, 351
_________________ Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum