Wysłany: 21-09-2012, 10:40 PR wydzierżawią 10 lokomotyw od Kolei Czeskich
Przewozy Regionalne w okresie od 1 października tego roku do końca roku 2016 będą dzierżawiły 10 lokomotyw elektrycznych serii 163, należących do Kolei Czeskich. Wartość zamówienia to 26 mln 133 tys. zł netto. Ponadto spółka w okresie od 1 października do końca2012 roku wydzierżawi 10 lokomotyw od PKP Cargo.
Spółka Przewozy Regionalne udzieliła zamówienie Kolejom Czeskim z wolnej ręki. Spółka tłumaczy m. in., że w dotychczas ogłaszanych przetargach nieograniczonych na najem lokomotyw elektrycznych do wykonania pociągowej i pozapociągowej obsługi trakcyjnej pociągów nie wpływały żadne oferty.
Bardzo lubię serię CD 163. Jest nowoczesna, tyrystorowa, a jednocześnie wciąż solidnie, "po socjalistycznemu" wyprodukowana - nie chodzi mi o uzależnienie od ZSRR, ale o to, jak wtedy robiono różnorakie sprzęty. I dobrze, po co grzać powietrze oporami.
Ciekawe czemu modernizacja zakupionych od PKP IC siódemek się tak wlecze? 163 to dobry pomysł, ale lepiej kupować kolejne loki od PKP IC i je modernizować.
Jak pewnie 99 % polskich fanów kolejnictwa gdzieś w głowie mam zakodowane, że "co siódema, to siódema", i czekam na to-to co będzie po tej modernizacji. Natomiast dla przybliżenia tym, co nie wiedzą o serii 163 wiele opis autorstwa maszynisty, który jeszcze za komuny jeździł do Czech i oglądał te lokomotywy. Zadziwiająca technika, mimo wszystko.
No cóż. Ale i tak nie będą to PRowskie maszyny. Leasing kosztuje. Poza tym te "fury" muszą przejść polonizację, bo to nie są te messerchmitty, które jeżdżą z pociągami PKP InterCity. Do tego koszty wyszkolenia załogi. PRy mogą na tym wyjść jak przysłowiowy "Zabłocki na mydle". Nie wiadomo jak z serwisem tych Skód, czy wspomniany rozruch tyrystorowy nie będzie sprawiał kłopotów. Tu jest pies pogrzebany.
kilka lat temu jeździły w krakowie na EC Comenius i na Skalnicy i czymś w stronę Wrocławia i nie było z nimi większych problemów a teraz te maszyny np.Jadwiga czy Marysia ciągną Vltawe i czasami dołodzi Tlk-i i tez to idzie
kilka lat temu jeździły w krakowie na EC Comenius i na Skalnicy i czymś w stronę Wrocławia i nie było z nimi większych problemów a teraz te maszyny np.Jadwiga czy Marysia ciągną Vltawe i czasami dołodzi Tlk-i i tez to idzie
Z nimi nie było problemów, były za to z stanem polskich linii:
Jak wiadomo lokomotywa 163 ( mylnie oznaczana E163, jeśli już ma być z "E" to już prędzej E499.3) ma układ prędkości zadanej, więc sama dostosowuje pobór prądu z sieci w zależności od aktualnego zapotrzebowania, niestety nie wszystkie urządzenia SRK taki chwilowy pobór wytrzymywały i "wariowały"
Napięcie w polskiej sieci też bardzo rzadko ma nominalne 3000V a dopuszczalny zakres od 2700- 3600V sięga czasem bliżej 4000V ( w przypadku bliskości podstacji i braku innych odbiorów/ lokomotyw ) a dla 163-ki to już zakres niedopuszczalny, po którym działa zabezpieczenie i następuje kilkuminutowy reset.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-09-2012, 11:57
Tzn one będą miały obiegi głównie na E20 i E59 więc problemów raczej byc nie powinno. Gorzej będzie na liniach z bardziej archaiczną infrą zasilania - Poznań-Kłajpeda.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum