Oj, skończcie już z tym pismem...
Nudne się staje czytanie przy każdej okazji o tym piśmie. Wydaje się, że w województwie mamy ważniejsze problemy z koleją, niż jedna linia z kiepską frekwencją. A jakoś innych pism nikt nie pokazuje...
Linia została wycofana z powodu zbyt małej liczby szynobusów i ciasnych obiegów, a nie frekwencji. Prawdopodobnie przywrócą ją w rozkładzie jazdy 2013/2014
60 tys. na projekt peronu Wodzisław Śląski Centrum.
Dostęp mieszkańców do komunikacji kolejowej i alternatywa dla komunikacji autobusowej – takie m.in. korzyści ma przynieść budowa przystanku kolejowego w centrum Wodzisławia Śląskiego.
W 2012 roku radni Rady Miejskiej wystosowali do marszałka województwa śląskiego oraz parlamentarzystów apel o podjęcie działań w celu przeprowadzenia ponownej weryfikacji i odstąpienia od niekorzystnej decyzji polegającej na planowanym wyłączeniu z eksploatacji linii kolejowej nr 158 relacji Wodzisław Śląski – Chałupki.
Tuż po tym, z Urzędu Miasta w Wodzisławiu Śląskim wyszło pismo do dyrekcji Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych, w którym prezydent Mieczysław Kieca przedstawił uzasadnienie budowy nowego przystanku w centrum miasta.
- Z pomocą członków Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska przygotowaliśmy trzy warianty budowy nowego przystanku. Zależało mi, aby przeanalizowano możliwości i stwierdzono, który wariant jest możliwy do realizacji – mówi prezydent Mieczysław Kieca.
Zgodnie z otrzymaną informacją istnieje możliwość wykonania nowego peronu jednokrawędziowego przy istniejącym torze, z możliwością zatrzymywania się pociągów pasażerskich jadących w i z kierunku Olzy i Chałupek przy założeniu, iż miasto opracuje i sfinansuje wykonanie dokumentacji projektowej włącznie z uzyskaniem decyzji administracyjnych, niezbędnych dla budowy peronu i infrastruktury z nim związanej. W myśl tych założeń miasto sfinansuje też budowę infrastruktury w postaci dojazdów i dojść do peronu z zachowaniem wymogów dla osób niepełnosprawnych.
W związku z tym na sesji Rady Miejskiej prezydent Kieca zaproponował radnym zabezpieczenie 60 tys. zł na przygotowanie dokumentacji projektowej. Radni Rady Miejskiej pozytywnie przyjęli projekt zmian w budżecie. Tym samym rozpoczęła się oficjalnie procedura budowy nowego przystanku kolejowego w centrum.
- Budowa peronu Wodzisław Śląski Centrum zakłada zastąpienie komunikacją kolejową obecnej autobusowej linii E-3 – mówi Adam Gajda ze Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska.
Projekt budowy nowego przystanku ma szanse być składową dużego projektu realizowanego pn. "Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych nr 140 i 158 na odcinku Rybnik-Chałupki". Realizacja tego projektu przewidywana jest na lata 2014-2015 ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, stanowiącego część Narodowej Strategii Spójności.
- Dogodny dostęp do komunikacji kolejowej jest wielką szansą zarówno dla mieszkańców, jak i dla samej kolei - dodaje prezydent Mieczysław Kieca. - Wierzę, że uzasadnione będzie stworzenie większej liczby kursów. Zrobię wszystko, aby nasze miasto było bardzo dobrze skomunikowane.
Zielone światło dla remontu linii Rybnik - Chałupki.
Szef Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach podpisał postanowienie o tym, że rewitalizacja linii kolejowej z Rybnika do Chałupek nie wymaga przeprowadzenia procedury oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
Taką informację otrzymało Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu Śląskim. Tym samym nie ma już przeszkód formalnych, aby tak wyczekiwana przez mieszkańców powiatu inwestycja ruszyła.
Warto przypomnieć, że po wielu latach starań ze strony władz powiatu, m.in. starosty Tadeusza Skatuły, a także parlamentarzystów, plan remontu torowiska z Rybnika do Chałupek został uwzględniony na liście podstawowej projektów indywidualnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Na jego realizację zabezpieczono 140,4 mln zł, czyli mniej więcej tyle, co roczny budżet powiatu wodzisławskiego lub miasta Wodzisław Śląski. Z tej kwoty 98 mln zł mają stanowić środki z budżetu Unii Europejskiej.
Projekt rewitalizacji przewiduje zwiększenie prędkości pociągów na całej linii do 80 km/h (obecnie jeżdżą z prędkością 30 km/h). W jej ramach mają zostać wyremontowane lub wymienione tory i podtorze, sieć trakcyjna, perony, rowy i odwodnienie, sygnalizacja, obiekty inżynieryjne, sieć trakcyjna i infrastruktura zabezpieczająca na całym jej przebiegu. Dodatkowo w Wodzisławiu Śl. planowane jest zbudowanie nowego przystanku: Wodzisław Śląski - Centrum.
Roboty budowlane mają rozpocząć się w 2014 r. W trakcie remontu ruch na odcinku od Wodzisławia Śląskiego do Rybnika będzie prowadzony po jednym torze. Zakończenie modernizacji przewidziano na I kwartał 2015 r.
Remont linii oznacza, że jest szansa, aby na trasę z Wodzisławia Śl. do Chałupek powróciły pociągi osobowe. - Nie wyobrażam sobie, aby po wyremontowaniu tej linii mogło być inaczej. Powiedziałem to marszałkowi Mirosławowi Sekule także podczas ostatniego spotkania w Mszanie - mówi starosta Tadeusz Skatuła.
Oby się w końcu za to zabrali. Reaktywacja Bielsko-Cieszyn jest już bardzo wątpliwa, a Czechowice-Cieszyn niedostępne dla Małopolski. Jedyna nadzieja w Chałupkach.
Jaka nadzieja? Rozkład denny, ten po 4 będzie raczej muchowozem, tak samo po 17. Ten pociąg po 15 też raczej będzie pusty czyli zostaje tylko ten 6:45 (da się nim od biedy na 8 do szkoły dojechać). W taki oto sposób, kolejny węzeł upada, wiwat KŚ, wiwat marszałkowie.
W ostatnich dniach mignęła mi krótka informacja o remoncie/rewitalizacji odcinka Rybnik-Chałupki, pokazana w TVP Katowice, chyba w Aktualnościach ale zobaczyłem tylko urywek. Podobne informacje podaje też Racibórz oraz Rybnik ale nie wiem, kto ma bardziej aktualne.
Ogłoszono przetarg na remont linii kolejowej Rybnik - Chałupki.
Po wielu latach starań ze strony władz powiatu remontu torowiska z Rybnika do Chałupek został uwzględniony na liście podstawowej projektów indywidualnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013. Na jego realizację zabezpieczono 140,4 mln zł, czyli mniej więcej tyle, co roczny budżet powiatu wodzisławskiego lub miasta Wodzisław Śl. Z tej kwoty 98 mln zł mają stanowić środki z budżetu Unii Europejskiej.
Obecnie spółka PKP PLK szuka wykonawcy na opracowanie dokumentacji oraz wykonanie remontu linii. Zamówienie ma zostać wykonane do 31 października 2015 roku. Wymagane jest wadium w wysokości 4 000 000 zł. Ofertę należy złożyć w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe w Centrum Realizacji Inwestycji w Poznaniu na al. Niepodległości 8 do 15 listopada 2013 roku do godz. 11.00.
Projekt rewitalizacji przewiduje zwiększenie prędkości pociągów na całej linii do 80 km/h (obecnie jeżdżą z prędkością 30 km/h). W jej ramach mają zostać wyremontowane lub wymienione tory i podtorze, sieć trakcyjna, perony, rowy i odwodnienie, sygnalizacja, obiekty inżynieryjne, sieć trakcyjna i infrastruktura zabezpieczająca na całym jej przebiegu. Dodatkowo w Wodzisławiu Śl. planowane jest zbudowanie nowego przystanku „Wodzisław Śląski – Centrum”.
Roboty budowlane mają rozpocząć się w 2014 r. W ich czasie ruch na odcinku od Wodzisławia Śl. do Rybnika będzie prowadzony po jednym torze. Zakończenie modernizacji przewidziano na I kwartał 2015 r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum