Drążenie drugiej linii metra przez Wisłę ruszy z Dworca Wileńskiego, a nie z Powiśla jak wcześniej planowano. Zmiana planów kosztowała - bagatela - 8 mln zł.
Z ustaleń tvnwarszawa.pl wynika, że tarcze drążące drugą linię metra ruszą jednak z Dworca Wileńskiego. Decyzja jest już ostateczna, a niezbędne przygotowania zostały już rozpoczęte.
Obecnie II linię metra drążą dwie tarcze, które ruszyły z Woli w kierunku Powiśla. Aktualnie tarcze drążące znajdują się w okolicach ronda ONZ. Wstępnie planowano, że dwie kolejne tarcze rozpoczną drążenie metra pod dnem Wisły właśnie od strony Powiśla.
W ubiegłym tygodniu podczas łączenia wschodniej i zachodniej części stacji Powiśle budowniczy natrafili na ciek wodny. Stacja została zalana, woda wymyła m.in. grunt pod tunelem Wisłostrady. Ruch w tunelu został zamknięty. W związku z zalaniem rozpoczęcie prac od tej strony okazało się niemożliwe. Podjęto więc decyzję o tym, że drążenie metra rozpocznie się od strony Dworca Wileńskiego.
Odkopywanie ludzkich ciał w czasie prac przy budowie II linii metra wydaje się wielce prawdopodobne. I rzeczywiście istnieje możliwość zatajania takich znalezisk. Tu występuje silny konflikt interesów - mówi portalowi Stefczyk.info szef radnych PiS w Warszawie Maciej Wąsik.
Od rozpoczęcia budowy centralnego odcinka II linii metra było 180 dni przestoju. Wykonawca przekonuje, że dotrzymanie terminu kontraktowego, upływającego pod koniec października 2013 r., jest nierealne. Pociągi wyjadą na trasę w wakacje 2014 r. Czy już z pasażerami – nie wiadomo.
Zanosi się na to, że nie powstanie tunel dla pieszych łączący stację metra Stadion Narodowy z dworcem PKP Stadion. Mimo to koszty budowy stacji i tak będą horrendalne - aż 360 mln zł. Tyle co przebudowa lotniska w Modlinie.
Metro Stadion Narodowy bez połączenia ze stacją PKP?
Ważą się losy przejścia podziemnego ze stacji metra Stadion Narodowy do pobliskiego przystanku kolejowego. Kolejarze nie chcą się zgodzić na harmonogram zaproponowany przez wykonawcę II linii, który oznaczałby zamknięcie linii średnicowej na 4 miesiące.
Jest wreszcie oficjalna wypowiedź władz Warszawy po fiasku decyzji środowiskowej dla przedłużenia II linii metra. W wywiadzie dla Newserii, choć trwa tylko niecałe 2 minuty, wiceprezydentowi Warszawy Michałowi Olszewskiemu udało się popełnić aż 4 błędy.
Konsorcjum AGP Metro, budujące druga linię metra w Warszawie, zamieściło w Internecie krótki film, na którym widać przejażdżkę niewielkim autem typu multicar przez gotowy tunel ze stacji Dworzec Wileński do budowanej stacji Stadion Narodowy.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Gronkiewicz z CIPĄ w tle. Internet pęka ze śmiechu.
Klątwa, która zwisła nad Hanną Gronkiewicz-Waltz nie odpuszcza. Prezydent udzieliła wywiadu nt. budowy metra na tle logo firmy, która jest jednym z wykonawców inwestycji. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie nazwa włoskiej firmy.
Nikt z otoczenia Hanny Gronkiewicz-Walt nie uratował pani prezydent i pozwolił jej udzielić wywiadu na tle napisu „CIPA”. Co z tego wynikło? Kolejny mem internetowy z którego pani prezydent z pewnością nie będzie zadowolona.
„CIPA” to nazwa włoskiej firmy – należącej do konsorcjum AGP metro, które buduje warszawskie metro.
Dodatkowe 400-500 mln zł z UE dostanie Warszawa na budowę centralnego odcinka II linii metra - ogłosiła minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska. Ministerstwo zarezerwuje też pieniądze z Unii na dalsze odcinki podziemnej kolejki.
Wygląda na to, że budowa metra nie będzie musiała zmagać się z brakiem środków. - Dokończenie II linii metra to jest inwestycja, która będzie wpisany z nazwy na listę projektów przeznaczonych do dofinansowania w nowym budżecie - zapowiada Elżbieta Bieńkowska, minister rozwoju regionalnego. Tym samym warszawska kolej podziemna nie będzie musiała konkurować z inwestycjami komunikacyjnymi z innych miast.
Kolejne przykre poreferendalne przebudzenie. Zabraknie pieniędzy na drugą linię metra
Pęka kolejna mydlana bańka Hanny Gronkiewicz-Waltz. Tym razem ws. metra. Za pieniądze unijne z budżetu na lata 2014-2020 uda się zbudować tylko 6 stacji drugiej linii metra. Po trzy stacje metra na Targówek i trzy na daleką Wolę.
Taką informację usłyszeli radni z miejskiej komisji infrastruktury. Tymczasem jeszcze niedawno ratusz zakładał, że pieniędzy wystarczy na całą II linię.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum