Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Wstrzymanie pociągów na linii Słupsk - Szczecinek
Autor Wiadomość

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 16-08-2010, 21:28    Odpowiedz z cytatem

Za forum.gp24.pl [Głos Pomorza] :

Szanowni Państwo,
Uprzejmie informuje, iż po przejeździe pociągiem na trasie Słupsk-Szczecinek-Słupsk uzgodniono, iż w dniu 23 sierpnia br. zostanie wznowiony ruch pociągów pasażerskich na tej linii. Ze względu na zawodność systemu KAPSCH ruch pociągów będzie (w pierwszym etapie) prowadzony w odstępie posterunków zapowiadawczych tj. Słupsk, Miastko, Szczecinek. W związku z powyższym zostanie opracowany nowy rozkład jazdy pociągów, ktory będzie uzupełniony o zastępczą komunikację autobusową. Samorząd Województwa Pomorskiego i Zachodnio-Pomorskiego są zainteresowane jak najszybszym powrotem wszystkich dotychczas kursujących pociągów. Ponadto oczekujemy, iż PKP PLK SA dokona zmiany zawodzącego obecnie systemu KAPSCH na inny i umożliwi wprowadzenie do obsługi tej linii autobusów szynowych co powoli na skrócenie czasu przejazdu pociągami na tej linii.
Eugeniusz Manikowski - Zastępca Dyrektora Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Od siebie dodam - nareszcie!!!

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 17-08-2010, 20:59    Odpowiedz z cytatem

Pociągi wracają do Korzybia, Kępic i Miastka

Zbigniew Labuda, dyrektor Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych po przeprowadzeniu inspekcji linii kolejowej Słupsk - Szczecinek (w której udział wzięli także przedstawiciele PKP PLK i Urzędu Marszałkowskiego) podjął decyzję o wznowieniu ruchu kolejowego do Korzybia, Kępic i Miastka.

Ruch został zawieszony 27 lipca, po zderzeniu dwóch pociągów w Korzybiu. Wprowadzono kolejową komunikację zastępczą.

Pociąg powrócą w przyszły poniedziałek. Opracowany zostanie nowy rozkład jazdy. - Ruch pociągów osobowych będzie się odbywał wyłącznie z krzyżowaniem ich tras na stacji Miastko, a do tego potrzebny jest nowy rozkład jazdy - mówi "Kurierowi Słupskiemu" Labuda.

źródło: Kurier Słupski / RK

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Alex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sie 2009

PostWysłany: 17-08-2010, 21:59    Odpowiedz z cytatem

Pociągi na trasie Słupsk - Szczecinek wracają, ale będzie ich mniej

Za tydzień Przewozy Regionalne uruchomią zawieszone kursy na trasie Słupsk-Szczecinek. Mają pojawić się szynobusy. Podobno szlak wymaga inwestycji.

Na początek mają kursować tylko dwa pociągi dziennie- rano i po południu, co ma umożliwić pasażerom komunikację do pracy, szkoły i z powrotem.

Dlatego przez kilka pierwszych dni wciąż będzie działała autobusowa komunikacja zastępcza. Ponadto dziś mają się spotkać przedstawiciele dyrekcji gdyńskiego oddziału Przewozów Regionalnych z urzędnikami z Urzędu Marszałkowskiego, którzy mają zdecydować o wpuszczeniu na szlak tańszych szynobusów. Szczegółowy rozkład jazdy będzie podany do wiadomości za kilka dni.

Decyzję o ponownym uruchomieniu pociągów podjęto po wczorajszej jeździe próbnej, w której poza kolejarzami uczestniczył Adam Leik, członek zarządu województwa pomorskiego.

Miał on dość wymiany korespondencji pomiędzy dwiema spółkami: Przewozami Regionalnymi i Polskimi Liniami Kolejowymi, z której nic nie wynikało.

Przypomnijmy, PR zarzucały PLK, że szlak nie jest dostatecznie przygotowany i pociągi nie mogą kursować, PLK odpowiadało, że wszystko jest w porządku, ale pociągi wciąż nie jeździły.

Dlatego chcieliśmy sprawdzić, jak naprawdę wygląda sytuacja - mówi Adam Leik z zarządu województwa pomorskiego. Okazało się, że system komunikacji kolejowej nadal szwankuje, poza tym pozostają jeszcze sprawy kosmetyki szlaku kolejowego.

Chodzi m.in. o wystające gałęzie drzew, które po każdej większej ulewie i wichurze uszkadzają linię komunikacyjną pomiędzy maszynistą i dyżurnym ruchu.

Adam Leik przyznaje, że atmosfera podczas jazdy próbnej była gorąca. Kolejarze z obu spółek przerzucali się argumentami za i przeciw uruchomieniu pociągów. PR żądały inwestycji w komunikację kolejową, PLK odpierało, że nie ma na to pieniędzy. Ostatecznie siedli jednak do rozmów i doszli do porozumienia, według którego mają być realizowane ograniczone kursy.

Nie obędzie się bez wizyty w Warszawie w centrali PLK, gdzie będziemy się starali o dodatkowe pieniądze na inwestycję w ten szlak kolejowy dodaje Leik.

Problemy na tej trasie rozpoczęły się po katastrofie kolejowej, do której doszło 13 lipca tuż za Korzybiem. Z niewyjaśnionych dotąd przyczyn zderzyły się dwa pociągi osobowe, 36 osób zostało rannych. Przyczyny katastrofy wciąż bada specjalna komisja kolejowa oraz miastecka prokuratura.

źródło: kpinfo.pl / Głos Pomorza

_________________
W pociągu:
2010 rok - 1570 km
2011 rok - 4681 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 18-08-2010, 10:12    Odpowiedz z cytatem

Uruchomienie tylko dwóch par to wstęp do całkowitego uwalenia linii... Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek_poz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Paź 2009

PostWysłany: 22-08-2010, 14:42    Odpowiedz z cytatem

OD DNIA 23 SIERPNIA ZMIANA ROZKŁADU JAZDY NA ODCINKU SŁUPSK - SZCZECINEK

Od poniedziałku 23 sierpnia br. częściowo przywraca sie ruch pociągów na odcinku Słupsk - Szczecinek. Cztery pociągi na tej linii nadal będą obsługiwane przez zastępczą komunikację autobusową.
Zobacz szczegółowy rozkład jazdy.

źródło: PR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mcok Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Gru 2009

PostWysłany: 22-08-2010, 15:36    Odpowiedz z cytatem

To co je będzie obsługiwało w końcu, szynobusy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

saci Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Cze 2010

PostWysłany: 22-08-2010, 20:34    Odpowiedz z cytatem

sa131 001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 01-09-2010, 17:34    Odpowiedz z cytatem

Spór o pociągi na trasie Słupsk - Szczecinek

Na Pomorzu rozgorzał spór między dyrektorem Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych a jego odpowiednikiem z Zakładu Linii Kolejowych w Szczecinie o zaniedbania związane z połączeniami na linii Słupsk – Szczecinek przez Miastko – informuje „Dziennik Bałtycki”.

Pociągi wróciły na tę trasę w ubiegły poniedziałek. Ich kursowanie zostało wstrzymane po czołowym zderzeniu pociągów w Korzybiu w połowie lipca. Wciąż jednak składy nie kursują według starego rozkładu jazdy. Jedynie rano wyjeżdżają dwa pociągi i kolejne dwa po południu. Brakujące kursy obsługują autobusy. A wszystko przez wadliwie działający system łącznośc – pisze „Dziennik Bałtycki”.

– Jesteśmy gotowi puścić pociągi według pełnego rozkładu jazdy, szczególnie, że niebawem uczniowie będą musieli dojechać do szkół – mówi Zbigniew Labuda, dyrektor PR w Gdyni. – Zmniejszona liczba pociągów im to utrudni. Dyrektor ZLK zapewniał, że linia jest sprawna, więc powinien zezwolić na uruchomienie wszystkich kursów - dodaje.

Jednak próbny test trasy przeprowadzony w połowie sierpnia, który obserwowali przedstawiciele władz województwa, pokazał, że nie wszystko funkcjonuje jak należy. Adam Leik, członek Zarządu Województwa Pomorskiego, przyznaje „Dziennikowi Bałtyckiemu”, że zawodzi łączność. Jego zdaniem nie może tak być, żeby maszynista wysiadał z pociągu i podłączał się do słupa telefonicznego, aby sprawdzić czy ma wolny tor, bo to cofa nas do XIX wieku.

Wiesław Sobociński, zastępca dyrektora ZLK w Szczecinie, zapewnia, że Telekomunikacja Kolejowa wie o problemie, ale do tej pory nic nie zrobiła w tej sprawie, a nawet nie zareagowała na wezwania zakładu. W sprawę zaangażował się Adam Lejk. Zapowiedział, że w tym miesiącu będzie rozmawiał z władzami PKP PLK na temat modernizacji linii Słupsk – Szczecinek – informuje „Dziennik Bałtycki”.

Więcej...

źródło: Dziennik Bałtycki / RK

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 26-02-2011, 09:29    Odpowiedz z cytatem

Śledztwo w sprawie wypadku pociągów przedłużone

Prokuratura rejonowa w Miastku przedłuży śledztwo w sprawie zderzenia pociągów w Korzybiu. Policyjni biegli wciąż nie zdołali przekazać śledczym zapisów nagrań rozmów dyżurnego ruchu z maszynistami obu pociągów. W wypadku rannych zostało niemal czterdzieści osób. Prokuratura w Miastku miała otrzymać stenogramy już w październiku. Jednak do dziś biegli z Komendy Głównej Policji w Warszawie nie zdołali przekopiować zapisów rozmów z taśm szpulowych na jakich archiwizuje je PKP na płyty CD oraz sporządzić stenogramów. Nie wiem kiedy otrzymam te dane - przyznaje prokurator Beata Nowosad z prokuratury rejonowej w Miastku. Rzecznik słupskiej policji aspirant Wojciech Bugiel podkreśla, że otrzymał zapewnienie z laboratorium w Warszawie, że opinia wraz z zapisem rozmów trafi do prokuratury w Miastku do końca tego roku. Prokuratura już jednak zdecydowała, że przedłuży śledztwo w tej sprawie do końca stycznia. Przypomnijmy; do czołowego zderzenia dwóch pociągów w Korzybiu koło Słupska doszło 13 lipca. Nikt nie zginął, ale na razie śledczym nie udało się wyjaśnić dlaczego składy znalazły się na jednym torze w tym samym czasie.

Za: RK (Radio Gdańsk)


Nowe fakty w sprawie wypadku kolejowego w Korzybiu

Żaden z trzech systemów łączności na kolejowej trasie Słupsk - Kępice nie działał prawidłowo - ustaliła prokuratura rejonowa w Miastku, która prowadzi śledztwo w tej sprawie. Chodzi o czołowe zderzenie pociągów w Korzybiu z 13 lipca ubiegłego roku, w wyniku którego zostało rannych 40 osób. Śledczy wciąż nie znają zapisów nagranych rozmów pomiędzy maszynistami, a dyżurnymi ruchu, bo policja nie sporządziła stenogramów. PKP rejestrowało rozmowy na taśmy magnetofonowe. Rozmowy pomiędzy dyżurnymi, a maszynistami to kluczowe dla śledztwa informacje, bo nie wiadomo jakie były ustalenia co do miejsca mijania się pociągów. Zdaniem prokuratora rejonowego w Miastku Beaty Nowosad nie wiadomo czy uda się to ustalić, bo zawodziły systemy łączności PKP. Dyrektor Zakładu Przewozów Regionalnych w Gdyni Zbigniew Labuda powiedział naszemu reporterowi, że jeszcze przed wypadkiem alarmował PKP Linie Kolejowe, że system łączności na tej trasie nie działa prawidłowo. Wiesław Sobociński, zastępca dyrektora spółki odpowiedzialnej za infrastrukturę zaprzecza by systemy nie działały. Przyznaje, że wnioskowano jedynie o ich zmianę na nowocześniejsze. Od lipca ubiegłego roku Komisja Badania Wypadków Kolejowych zakazała mijania się pociągów na tej trasie.

Za: RK (Radio Gdańsk)

[ Dodano: 26-02-2011, 09:38 ]
______________________________________________________________________________________________

I jeden z komentarzy z RK.

25/02/2011 21:57 Autor: By1
---.pr1-nat.espol.com.pl

Wszyscy od góry do dołu i z dołu do góry wiedzieli jak się jeździ na Słupsk - Szczecinek. Podstawą prowadzenia ruchu były .... telefony komórkowe maszynistów (do niedawna prywatne!). Urządzenia łączności na linii nie działały prawidłowo praktycznie nigdy. Maszyniści sygnalizowali problem nie jeden raz! System Kapsha absolutnie nie sprawdził się w naszych warunkach. Teraz oczywiście PLK-a będzie się wypierać jak się tylko da, bo inaczej stołki polecą i to ostro. W swoim własnym sosie dało się to do tej pory wszystko kryć, ale teraz wszedł prokurator i jest gorąco. I tak szczęście w nieszczęściu - gdyby skład z Korzybia wyjechał ze 2 minuty wcześniej, to zdążyłby nabrać prędkości za stacją (jest akurat z górki) a drugi dojeżdżał by na pełnej prędkości do Korzybia i w tamtejszych łukach zobaczli by się w ostaniej chwili - mielibyśmy powtórkę z Otłoczyna ...

A przy okazji - może by prokuratorowi podsunąć jeszcze do zbadania sprawę rozebrania odcinka Korzybie - Sławno, która to odbyła się w wyjątkowo błyskawicznym tempie, bo Kapscha "trzeba było" wdrożyć na siłę na całej linii do Słupska (I etap obejmował tylko Szczecinek - Korzybie), a tymczasem system nie dopuszcza, by na obsługiwanym odcinku była stacja węzłowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 07-10-2011, 10:27   Maszynista odpowie za katastrofę kolejową w Korzybiu Odpowiedz z cytatem

To się dopiero okaże, ale proszę? Znalazł prokurator potencjalnego kozła ofiarnego!

Prokuratura Rejonowa w Miastku oskarżyła 56-letniego Ryszarda I. o spowodowanie katastrofy kolejowej na trasie Korzybie-Kępice.
Według śledztwa, do katastrofy kolejowej 13 lipca ubiegłego roku, doprowadził maszynista, 56-letni Ryszard I. ze Słupska.


- Oskarżyliśmy go o nieumyślne sprowadzenie katastrofy w ruchu lądowym - mówi Jacek Korycki, rzecznik słupskiej prokuratury okręgowej. - Maszynista prowadził pociąg osobowy relacji Słupsk-Szczecinek. Wyjechał z "mijanki" w Korzybiu i doprowadził do zderzenia z nadjeżdżającym z przeciwnej strony pociągiem osobowym relacji Szczecinek-Słupsk. Ryszard I. zrobił to wbrew obowiązującym przepisom oraz bez zgody dyżurnego ruchu stacji Miastko, z którym nie nawiązał łączności za pomocą telefonu polowego.

Zdaniem śledczych, Ryszard I. w ten sposób spowodował zagrożenie życia i zdrowia załogi i pasażerów obu pociągów, a nieumyślnie - obrażenia ciała kilkudziesięciu podróżnych oraz zagrożenie mienia wielkich rozmiarów.

Spółka Przewozy Regionalne w Warszawie poniosła straty w wysokości ponad 760 tysięcy złotych.

- Ryszard I. nie przyznał się, złożył obszerne wyjaśnienia - dodaje rzecznik. - Stwierdził w nich, że nie powiadomiono go o "mijance" w Korzybiu. Natomiast był przekonany, na podstawie uzyskanych informacji, że pociągi miały się minąć dopiero w Kępicach.

Źródło: GP 24.pl

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 07-10-2011, 12:53    Odpowiedz z cytatem

Ktoś musi być winny, szkoda że szukają go nie tam gdzie trzeba...

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 24-09-2012, 17:10    Odpowiedz z cytatem

Pod pretekstem bezpieczeństwa
Komu zależy na likwidacji połączeń kolejowych między Słupskiem i Szczecinkiem

Od dwóch lat linia kolejowa Szczecinek – Słupsk na pograniczu województw pomorskiego i zachodniopomorskiego pogrążona jest w chaosie. Część kursów obsługują pociągi, a część autobusy zastępcze jadące znacznie dłużej i pomijające część miejscowości. Przyczyną tego stanu jest troska o... bezpieczeństwo. Wszystko jest tym bardziej zaskakujące, że w międzyczasie w bezpieczeństwo ruchu na tej linii zainwestowano już kilka milionów złotych.

(...)

Nasz rozmówca rzuca światło na jeszcze jeden problem: – System zdalnego sterowania od dawna jest solą w oku związkowców. Jedna automatyczna mijanka to cztery-pięć etatów mniej. Dla całej linii Szczecinek – Słupsk oznacza to oszczędność przekraczającą 500 tys. zł rocznie. Nikt jednak nie będzie bronił zdalnie sterowanych mijanek, bo stanowią one zagrożenie dla miejsc pracy. A bezpieczeństwo? To chwytliwy pretekst.

Całość: Z Biegiem Szyn
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stoker Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2009
Skąd: trochę tu trochę tam

PostWysłany: 09-10-2012, 07:59    Odpowiedz z cytatem

Na RJ 2012-2013 udało się na tej linii wytrasować 4 pary pociągów. Wszystkie krzyżowania oczywiście tylko w Miastku.
Minusem jest gorsze dopasowanie godzin kursowania do potrzeb mieszkańców, ale chyba i tak będzie to rozkład lepszy niż obecny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl