Wysłany: 21-09-2012, 10:59 Korekta rozkładu jazdy od 16 października
Dzisiaj zauważyłem w internetowej wyszukiwarce połączeń, że od 16 października szykują się cięcia w Wielkopolsce!!!
Jeśli chodzi o kierunek Gniezno to znikają pociągi:
5:45 i 14:18 z Poznania
5:46 i 8:44 przyjazdy do Poznania
Jeszcze gorzej jest w kierunku Leszna - znikają
7:15 i 8:40 z Poznania
7:00 i 9:22 przyjazdy do Poznania (po 16 października przyjazdy z Leszna na godzinę 8 wyglądają następująco (...) 6:27, 7:34, (1EN-57 do Bydgoszczy - chyba będą ludzie na dachu jechać, bo nie widzę innej możliwości), 8:10. Wycięty kolejny Regio na 8, (we wrześniu skasowany 7:20, teraz 7:00)
i tak będzie dalej z koleją w całej Polsce. Niestety ten zły obraz jest zamazany przez modernizację linii kolejowych i budowę nowych dworców. Tylko na co komu one, skoro pociągów coraz mniej. Może ktoś się kiedyś obudzi, tylko wtedy będzie za późno.
W weekendy znika także pociąg 79735 Leszno (19:47)- Poznań (21:12). To akurat jest sabotaż ze strony PKP. W niedzielę jeździ tym pociągiem bardzo dużo studentów. A tak będą musieli wracać albo o 18:35 Regio Katarzynka- 2 X EZT, albo Kamieńczykiem o 20:17- skład to 4 Bonanzy.
Więc będą problemy aby wejść do składu.
No to już zaczyna być lekka przesada. Likwidować pociąg do Gniezna o 14.18, kiedy multum wiary nim jeździ, tak samo ten poranny do Poznania o 5.46.
A Likwidowanie pociągów porannych do Leszna i z Leszna to też jakieś nieporozumienie.
Ja nie rozumiem tej logiki wycinania pociagów. Nie długo sie jeszcze dowiem, ze liwkidują pociągi o 15.40 i 160.40 do Gniezna, bo sie okaże, ze za malo ludzi nim jeździ (gdy jest na odwrót)
@kolejfan
Problem w tym, że jak już się dużo wycina, to w końcu wycina się i pociągi bardzo potrzebne...
Przykładowo taki pociąg Leszno-Poznań (7.20) i powrót Poznań (15.10)- Leszno to taki idealny kandydat do wycięcia, na pewno nikt nim nie jeździ do szkoły, pracy na 8, ani nikt nie wraca po 15 do domu, więc poszedł jako pierwszy.
W pociągu Poznań (15.40)-Leszno jest przez to zwykle frekwencja 150% mimo, że jeżdżą 2 składy EN-57. Sytuacja się poprawiła, kiedy od niedawna jedzie ET22 z 5 Bmnopux i też jest prawie pełny!!! Ale przynajmniej można usiąść, nawet na Dębcu znajdą się pojedyncze miejsca siedzące, ale frekwencja bliska 100%
Na szczęście do rozkładu wrócił Regio Leszno-Poznań (7.00) jako Regio Festiwal Jarocin?? Dlaczego taka nazwa nie mam pojęcia.
Jednak prawdopodobnie dodatkowo nie pojadą pociągi Leszno-Poznań (15.15), Leszno-Poznań (21.12) tylko w D, Poznań(11.55)-Leszno/Rawicz-Poznań (17.08) również tylko w D.
IR Mamry wg strony PR nadal objazdem przez Jarocin
Ciekawe, co stanie się z tymi wagonami, które jeździły. Czy pójdą na boczny tor bo skończyły się przeglądy, czy może wzmocnią inne składy. Swoją drogą chyba czas wypatrywać pierwszego po długiej przerwie pociągu złożonego z 3 x EZT na linii do Leszna.
Ehh no trudno. Widocznie nie ma pieniędzy na utrzymanie takich połączeń. Po prostu szuka sie oszczędności.
ok, tylko dlaczego urzędnicy nie szukają oszczędności i budują sobie drogie chaty i kupują samochody? I dlaczego w Niemczech kolej lokalna funkcjonuje? Można by napisać olbrzymią książkę o tym, co się dzieje na polskiej kolei...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum