To nie są kolejne przetargi na złomowanie następnych partii nowych wagonów, tylko powtórzone poprzednie. Wcześniej jednorazowo nie udało się sprzedać 20-kilku sztuk, to teraz sprzedawane są w mniejszych zestawach. Jeśli chodzi o te 40 z aukcji internetowej (licytacji) to nich ich nie kupił i nadal pozostają na ilostanie PR-ów.
Przewozy Regionalne postanowiły pozbyć się kilkudziesięciu wagonów osobowych. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że jak na polskie warunki wagony nie są stare - mają 23 lata.
"Rynek Kolejowy" informował już o sprzedaży przez Przewozy Regionalne 40 dość młodych wagonów piętrowych, stacjonujących w Krzyżu i w Lesznie. Jak się okazuje, również wagony stojące w Pile, które miały być naprawiane, nie są potrzebne PR. Nasz Czytelnik przesłał nam filmy przedstawiające proces ich demontażu.
Oczekujące naprawy
Pod koniec września Przewozy Regionalne wystawiły na sprzedaż w trybie licytacji elektronicznej aż 40 wagonów piętrowych typu Bmnopux. Wszystkie są, jak na polskie warunki, stosunkowo młode, pochodzą z 1989 roku. Stacjonują w Lesznie i Krzyżu. Co jakiś czas powraca natomiast temat dużej ilości wagonów Przewozów Regionalnych, które stoją na bocznicy w Pile. Przewoźnik zaznacza, że nie obiecywał, że te wagony piętrowe mają wrócić na tory. - Wszystkie wagony piętrowe znajdujące się w Pile mają status oczekujących przeprowadzenia napraw głównych, natomiast wagony typów 111A i 120A – oczekujących skreślenia z inwentarza - mówił Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.
Jak zaznacza teraz, "status oczekujących naprawy" wynika z cyklu eksploatacyjnego, i nie oznacza automatycznie, że naprawy zostaną przeprowadzone. - Większość stojących w Pile wagonów piętrowych, które oczekiwały na przeprowadzenie napraw okresowych, zostały przetransportowane do Leszna i Krzyża i nadal mają status oczekujących skierowania do napraw - mówi teraz Michał Stilger. Właśnie takie wagony wystawiły na sprzedaż Przewozy Regionalne.
Spalone? Owszem, ale nie te zezłomowane...
Co więcej, jak poinformował nas Czytelnik, wagony piętrowe, które pozostały w Pile, są demontowane przez przewoźnika. - Wśród złomowanych wagonów znalazły się również wagony, które uległy spaleniu. Ze względu na dużą skalę zniszczeń wykonanie napraw głównych tych wagonów byłoby nieopłacalne - oponuje Stilger. Na filmie Czytelnika widać jednak, że wagony po pożarze pozostały na razie nietknięte:
Nie potrzebują piętrusów
O sprawie napisał również portal Asta24.pl - Nasza spółka nie potrzebuje tak dużej ilości wagonów tego typu, gdyż na liniach zelektryfikowanych kursują jednostki elektryczne, a na liniach niezelektryfikowanych - szynobusy – powiedział portalowi Norbert Wełyczko, naczelnik działu marketingu Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Poznaniu.
Przewozy Regionalne od dłuższego czasu uszczuplają swoje zasoby wagonów piętrowych. W kwietniu ubiegłego roku zdemontowane zostały wagony piętrowe stojące w Słupsku. - Przewozy Regionalne wykorzystują obecnie wagony wyłącznie do obsługi połączeń dalekobieżnych IR i RE oraz połączeń lokalnych w Wielkopolsce. Większość użytkowanych obecnie składów stanowią elektryczne zespoły trakcyjne i autobusy szynowe. Liczba sprawnych wagonów jest optymalna, pozwalająca nam na realizację przewozów - kończy Stilger.
Mam pytanie odnośnie wagonów Bhp. Czy orientuje się ktoś, jak w nich jest rozwiązane oświetlenie jarzeniowe, a ściślej, jego zasilanie? Tzn. ja wiem, że z prądnicy i akumulatorów, ale przecież tak zwyczajnie się świetlówek nie zaświeci, a wątpię, żeby były tam (lata 60.) indywidualne przekształtniki przyświetlówkowe (jak w 120A i in.).
Właśnie niedawno przeglądałem książkę z opisami wagonów kolejowych i przy wagonach Bhp było takie info. Pewnie wiele nie pomoże, ale zawsze to jakaś dodatkowa informacja.
Ciekawe informacje. Nie odpowiadają na moje zapytanie, ale jest w nich pewien trop. Mianowicie stoi tam: oświetlenie elektryczne żarówkowe. A zatem pierwotnie były tam żarówki, a świetlówki to jakaś modernizacja. Żarówki ostały się w tym takim przedziale służbowym w skrajnych członach - nie wiem czy we wszystkich, ja w każdym razie widziałem.
Wydzieliłem z tematu "Wagony piętrowe - Bdhpumn i Bmnopux i Bhp
" posty dotyczące sprzedaży przez PR wagonów piętrowych, wiec dyskusję na ten temat proszę prowadzić w tym wątku.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Pamiętam jak je wprowadzili. Ale był komfort na linii Dębica-Rozwadów. Jakaś mała lokomotywka do tego i taki wagon mógłby robić za szynobus. Ale po co kupować tanią lokomotywkę jak można szynobus za miliony.
Ale ma gorsze osiągi (przyspieszenie, Vmax) niż szynobus co wydłuży czas przejazdu, do tego więcej pali, a cały skład waży sporo więcej - wyższe stawki PLK. Zmodernizować też trzebaby wagony. Dlatego odchodzi się od składów wagonowych.
a w lipcu na Półwyspie Helskim dramat pt. Mdlejący ludzie w autobusie szynowym oraz reportaż TVN24 "SKANDAL - Ludzie nie wsiedli do pociągu mimo posiadanych biletów" oraz odpowiedź z Przewozów Regionalnych: "niestety nie mamy odpowiedniego taboru", "w trasę wyruszają wszystkie autobusy szynowe". "nic nie możemy poradzić na braki taborowe"... Strategia taborowa Made in Poland.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum