Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Nie likwidacji połączeń kolejowych i autobusowych
Autor Wiadomość

adam Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Wrz 2008
Skąd: Bielsko Biała

PostWysłany: 26-10-2012, 07:14    Odpowiedz z cytatem

Ale jednak wieś bądzmy szczegółowi.A propos Cedyni wszystko w rękach Powiatu , przecież można zorganizować komunikację gminną wg ustawy znowelizowanej niedawno to powiat odpowiada za komunikację lokalną , przeciez może ją zorgaizować a jeżeli nie posiada własnej firmy transportowej bądź też taboru może rozpisac przetarg i zlecić zewnętrznemu podmiotowi obsługę linii znajdujących sie na terenach gmin lub tez całego powiatu nic nie stoi na przeszkodzie na pewno nie jest od tego PKS to nie te czasy już. Dla przykładu istnieje wiele możliwości np KZKGOP - Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego skupiający wszystkie miasta i zlecający obsługe linii miejskich innym przewożnikom gdyz swojego nie posiadają m.in. PKM Katowice, Gliwice, Świerklaniec , PUP Czeladź itd.
Z mojego terenu MZK Kęty gdzie właścicielami są Gmina Porąbka(śląskie), Kęty, Andrychów(małopolskie)
Dla odmiany można też za symboliczną złotówkę odkupić PKS i przekazać udziały każdej gminie w Powiecie tak jak to zrobił Powiat Bielski i mają swoją komunikację po wioseczkach, a gminy partycypują w kosztach także sposobów wiele a trasy miedzy miastowe zostawić na zasadach komercyjnych takie są przepisy, one nie zmuszają PKS do obsługi niczego tylko kłada nacisk na rolę Poawiatu jako organizatora komunikacji na swoim terenie. I to powiat decyduje czy zatrudni znienawidzonego busiarza w drodze przetargu do obsługi linni do zapyziałej wólki gdzie podrózuje 15 pasażerów z dopłatą 2,50 zł do km czy też PKS ze swoim Autosanem z dopłatą 5,00 zł/km . Polecam zasięgnąc wiedzy n/t transportu kołowego . Szczególnie Polecam ustawę znowelizowaną o obowiązkach i działaniu Powiatów oraz ustawę o transporcie drogowym.

_________________
Wolę B niż "S" . Podbeskidzie - piękna kraina pod śląska okupacją
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rita Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 24 Sie 2012
Skąd: Suków-Modrzewie

PostWysłany: 26-10-2012, 14:12    Odpowiedz z cytatem

Drogi adamie. Jak już kolega kruczek wcześniej wspomniał, dobrałeś zły przykład. Istnieje całe mnóstwo miejscowości, mniejszych i większych, gdzie jedyną komunikacją zbiorową jest autobus szkolny przyjeżdżający dwa razy na dzień w dni nauki szkolnej.
Ja nie twierdzę, że PKS-y to była świętość. Nie, nie była. Ale mimo wszystko do większości wiosek można było normalnie dojechać i każdego było na to stać. Kiedyś komunikacja samochodowa działała na 76% wszystkich dróg publicznych.
Organizowanie komunikacji zbiorowej jako służby użyteczności publicznej na poziomie gminy lub powiatu mija się z celem, ponieważ nie uzyskamy efektu skali. W wyniku tego koszty jednostkowe uruchomienia komunikacji dotowanej będą wyższe. Trzeba by było dogadywać się z co najmniej kilkoma sąsiednimi samorządami terytorialnymi, a to już może nie być takie proste, gdyż poszczególne samorządy, nawet te sąsiadujące ze sobą, mogą być bogatsze albo biedniejsze.
Ponadto, sieć drogowa, podobnie jak kolejowa z resztą, rządzi się swoimi prawami i nie jest dostosowana do podziału administracyjnego kraju. Poszczególne oddziały PKS-ów nigdy nie pokrywały się z podziałem na powiaty (albo rejony), bo było to bez sensu. Oddziałów PKS było 176, podczas gdy liczba powiatów (rejonów) wynosiła zawsze ponad 300.
I nie rozumiem, dlaczego krytykujesz metodę finansowania na krzyż. Dlaczego chcesz oddzielić działalność komercyjną od działalności służby publicznej? Czyli co, dochodowe przewozy komercyjne wpadną w ręcę prywaciarzy, a nierentowne przewozy w ramach służby publicznej spadają na barki samorządów? Tak to własnie wygląda dzisiaj i funkcjonuje źle.
A że na zachodzie nie ma PKS-ów, to jeszcze o niczym nie świadczy. Coś, co może się sprawdzać w innych krajach, wcale nie musi się u nas sprawdzić, ze względu na pewne uwarunkowania.

_________________
:-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adam Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Wrz 2008
Skąd: Bielsko Biała

PostWysłany: 26-10-2012, 15:16    Odpowiedz z cytatem

Droga koleżanko nie do końca jest tak jak mówisz w kwestii PKS-ów otóż na terenie byłego województwa Bielskiego istniały oddziały w Cieszynie(już nie istnieje), Żywcu , Oświęcimiu , Wadowicach i w Suchej Beskidzkiej i w Bielsku-Białej. Zakres ich działania w 90% tras pokrywał się z granicacmi dzisiejszych powiatów , nie licząć nieliczych relacji typu z powiatu do stolicy województwa Bielskiego i na odwrót.Siatka połączeń nie była przyzwoita a o kalectwie tego systemu niech świadczy fakt że poszczególne oddziały nie potrafiły się ze sobą dogadać w kwestii połączeń , i albo się zwalczały albo w najlepszym wypadku tolerowały . Prosty przykład dwa połączenia na dobę relacji Sucha Beskidzka - Cieszyn trochę mało nieprawdaż , także PKS-y posiadając w rękach monopol na dłuższych trasach nie potrafiły sprostać wymaganiom rynku. Dopiero pojawienie się prywatnych przewoźników wniosło większą ilośc połączeń niższe ceny, bardziej przyzwoity tabor . A wiesz dlaczego? Bo prywatny przewoźnik żyje z klienta i musi na przysłowiowych uszach stanąc by go do siebie przyciągnąc , by ten był zadowolony, odbył podróż i wrócił do niego , bo z niego żyjemy. A szanowny PKS będac monopolistą , miał wszystko w głębokim poważaniu , przykład z mojej linii po co zaoferować klientowi 30 połączeń na dobę skoro można 7 a klient i tak pojedzie bo nie ma wyboru. Bez komentarza.

_________________
Wolę B niż "S" . Podbeskidzie - piękna kraina pod śląska okupacją
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 26-10-2012, 18:22    Odpowiedz z cytatem

Mam nieco inne odczucia. Co prawda z komunikacją PKS miałem tylko tyle do czynienia, że czasem jak mi się spieszyło albo miałem coś większego/cięższego do przewiezienia bądź po prostu chciałem komfortowo usiąść, to wsiadałem do pospiesznego Smile
Za to wychowałem się w woj. katowickim, które miało jednolitą i spójną komunikację autobusową. Na jednym bilecie miesięcznym na trzy i więcej miast przejeżdżałem od Rybnika/Rydułtów do Zawiercia a nawet Krakowa. Tak samo w czasie wakacji nie trzeba było myśleć, gdzie i za ile kupić bilet, bo zawsze miałem wówczas ze sobą standardowy dziesięcioprzejazdowy kartonik Smile
Jedynie na pizzę (Oświęcim) i w góry nie dało się zajechać komunikacją miejską. Pamiętam, zawsze współczuliśmy tamtejszym mieszkańcom, że zamiast normalnej (w naszym odczuciu) komunikacji, skazani są na drogą, rzadko kursującą, nie oferującą zniżek i skomunikowań komunikację.
I powiem tak - likwidacja monopolistycznego WPK nie poprawiła komunikacji, wręcz przeciwnie. Do dzisiaj odbija się to czkawką.

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 27-10-2012, 17:08    Odpowiedz z cytatem

Ja również jestem zwolennikiem współpracy/konsolidacji, czy jak to każdy chce nazwać. Nie ma szans, by każda gmina, czy powiat sami sobie radzili. Przecież "wędrówki ludów" odbywają się w różnych kierunkach, nie ma znaczenia jaki i gdzie przebiegają granice administracyjne. Zresztą, kto jeszcze wierzy, że monopoli już nie ma? Nawet jeśli kiedyś zniknęły, to już wróciły, w wielu branżach...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl