Jadąc wczoraj z Wrocławia do Trzcińska nabitym po sufit EN71-043 dostrzegłem coś dziwnego. Jeden z przedziałów skrajnych tej jednostki nie był normalną służbówką czy przedziałem dla podróżnych z większym bagażem ręcznym. Siedzeń w nim nie było w ogóle, po prawej stronie od ściany do zewnętrznych drzwi ręcznych ciągnął się stolik, natomiast po lewej zabudowano przedział, w którym były: w kącie podłączona do prądu lodówka, obok niej mała szafka, a prostopadle do drzwi do owego przedziału wisiała nieco większa szafka, a pod nią stała jeszcze jedna, w której była dziura na pół blatu (świadcząca o tym, że kiedyś był tam zlewozmywak). Przejście do kabiny maszynisty było stosunkowo wąskie, a rower zmieścił się tam co najwyżej jeden pod stolikiem. Pytanie, kiedy i po co zrobiono tą przebudowę oraz czy jeszcze jakiś EN71 ma tak przerobiony przedział skrajny?
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Niejednokrotnie jechałem już tą jednostką i ta dziwna konstrukcja zawsze mnie ciekawiła. Podpinam się pod pytania autora, będę wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedź
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
Co oznacza, że taka przeróbka dotyczyła składów, które na początku lat 90. przeznaczono na pociągi w stylu InterRegio. Ciekawe, czy coś takiego mają też ED72...
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Jednostka EN71-043 obsługiwała kiedyś m.in. połączenie Wrocław - Szklarska P.G. (pociąg Szrenica) mając jeśli dobrze pamiętam przedziały 1 i 2 klasy, specjalne stojaki na rowery czy narty, a także mini bar. Pociąg miał charakterystyczne malowanie - biała jednostka w niebieskie pasy. Dziś wspomniane wyżej elementy w skrajnym przedziale to właśnie pozostałości po tym "luksusowym kibelku". Obecnie posiada malowanie "dolnośląskie".
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-10-2012, 18:39
Część ED72, czyli te które obsługiwały pociągi pospieszne także posiada przedział barowy w członie ra. Najwięcej można ich znaleźć w PR Szczecin.
Nie macie racji. Wszystkie wyprodukowane ED72 miały w wagonie rb przedział barowy z szafkami, zlewem, lodówką, zamykany indywidualnie. Obecnie przedziały te są zwykle pozamykane, swego czasu na trasie IR Warszawa - Kraków urzędował tam ajent z wózkiem barowym. Przedziały te zlikwidowano w ED72A-004 i 005.
Co oznacza, że taka przeróbka dotyczyła składów, które na początku lat 90. przeznaczono na pociągi w stylu InterRegio. Ciekawe, czy coś takiego mają też ED72...
RegioPlus taka wtedy była to nazwa. A sam pociąg tak jak napisał Tomasz B. był wyposażony w stojaki na narty, 1 klasę i mini bar. Szrenicę nazywali czasami Apteką ze względu na fajne malowanie.
Jeśli dobrze pamiętam to popularna kiedyś "Szrenica" miała nawet firanki w oknach pociągu. Wyższy standard tego pociągu odznaczał się też wygodnymi siedzeniami, które obite były ładnym brązowym materiałem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum