Wysłany: 09-09-2012, 14:40 Katowice: 30 października otwarcie dworca
Hala nowego dworca kolejowego w Katowicach, będącego częścią zintegrowanego kompleksu komunikacyjno-handlowo-biurowego, zostanie otwarta 30 października. Od tego dnia podróżni będą mogli korzystać m.in. z poczekalni i kas biletowych oraz oferty 31 punktów handlowo-usługowych. Otwarcie dworcowej hali odbędzie się po 17 miesiącach od rozpoczęcia budowy na Placu Szewczyka.
W przestronnej i nowoczesnej hali obsługi o powierzchni 5,8 tys. mkw, pasażerowie będą mieli do dyspozycji kasy biletowe, punkty informacyjne, a także poczekalnie, toalety i szatnie. W części handlowej znajdą się restauracje i kawiarnie, sklepy, kioski, księgarnia, cukiernia, apteka i inne usługi niezbędne dla podróżnych. Odwiedzający dworzec będą również mogli skorzystać z udogodnień niedostępnych wcześniej na katowickim dworcu, takich jak: ruchome schody i chodniki, sala dla VIP-ów, a także system zintegrowanej informacji.
Tempo prac i zaangażowanie ludzi wygląda imponująco. Wczoraj widziałem, że peron 3 prawie na wykończeniu. Kilka ekip wykonuje ostatnie prace i pewnie wkrótce będzie oddany dla pasażerów.
Pozostanie do remontu peron 4, ale przy takim zaangażowaniu, napewno wszystko pójdzie szybko i sprawnie i okres zimowy będziemy mieli wszystkie 4 perony gotowe.
Tak przy okazji, czy peron numer 5 też doczeka jakiegoś remontu w najbliższym czasie?
sebek, peron 4. _może_ będzie gotowy do połowy przyszłego roku.
Przy okazji - jutro ma zjawić się z gospodarską wizytą p. Tusk z ministrantem Nowakiem. Jak sądzicie, czy znów będą gadać bzdury jakoby modernizacja tego dworca miała cokolwiek wspólnego z Euro2012?
Co sądzicie o nowych tablicach przyjazdy/odjazdy zawieszonych przy wejściu od pl. Andrzeja.
Moim zdaniem fajnie to wygląda, tylko trzeba troche czasu żeby przyzwyczaić do nowych wyświetlaczy a tak w ogóle to jutro otwarcie nowego dworca o godzinie 16.
Prawie 6000 m kw. powierzchni, 31 punktów handlowych, 49 kamer monitoringu, dziewięć kas i dwa punkty obsługi podróżnych oraz inteligentny system zarządzania obiektem - to nowa hala dworca w Katowicach oficjalnie oddana do użytku dziś, 29 października.
Moja 1 wizyta w nowej hali i kilka uwag. Napewno ogólna ocena pozytywna, wiadomo, wszystko nowe i świeże. Przyjemnie przyjść na taki dworzec, ale szkoda, że tak skromnie z miejscami do siedzenia.
Poza siedzeniami w barach i kafejkach, nie bardzo pomyślano o pasażerach chcących czekać na pociąg i nie jedzących czy pijących. Te kilka miejsc w środku hali to dość skromna oferta.
Brakuje mi normalnej poczekalni, jakaś telewizja, automaty z kawą jak ktoś nie chce korzystać z dość drogich kafejek. Nagłośnienie i zapowiedzi na hali dość dobrze słyszalne, w tunelach znacznie gorzej.
Ilość czynnych kas nieco mała, ciągle były kolejki po 15-20 osób do każdej kasy.
Zlikwidowano kasy PKP IC od strony ul. Kościuszki oraz kontenerowe od strony pl/Andrzeja.
W starej części czyli od wspomnianego pl/Andrzeja, czynne tylko 2 okienka i niestety cały czas kolejki, 20-25 osób na kase. Dziwie sie, że pozostałe, dotąd czynne kasy z tamtej strony nie były obsługiwane.
Koleje Śląskie miały czynne 2 okienka w nowej hali i bez większych problemów zakup biletów.
Spora ilość kiosków gazety - lotto, ale też brak biletów komunikacji miejskiej. Być może to wszystko zostanie dopracowane, bo jak pisałem na wstępie, nowa hala robi przyjemne wrażenie.
sebek, KŚ w dalszym ciągu mają czynne kontenery. Wiszą już na nich informacje, że od poniedziałku zostaną przeniesione do głównego budynku. Dali kilka dni pasażerom na zorientowanie się w sytuacji
Dlatego przy tych 2. kasach nie ma tłoku. Poza tym - sporo biletów sprzedają przez telefon.
Wszystko pięknie i ładnie ale jak się przyjrzeć trochę z bliska to jednak to jajko zbukiem zalatuje. O ile nie mam uwag co do samej hali dworca bo wszystko pachnie nowością to mam wiele uwag do organizacji.
Chyba duch Ministra Nowaka podczas otwarcia zapuścił swoje korzenie i beton pekapowski związał się mocniej. Ale nawiążę do szczegółów.
Godzina 15:30, kupuję bilet w kasie PR na pociąg który jedzie do Zwardonia. Piękne elektroniczne tablice informują że pociąg do Zwardonia odjedzie z peronu 2, tor nr 3 o godz 15:37. Na peronie na torze nr 3 stoi IC do Zielonej Góry (odjazd 15:36) a tor 1 jest wolny. Czekam bo mam jeszcze 5 minut. 15:33 na tor nr 1 wjeżdża pociąg do Kluczborka (odjazd 15:41). Trochę się zniecierpliwiłem, poszedłem w przejście podziemne zobaczyć ale tam dalej informacja że Zwardoń odjeżdża z peronu 2, wiec czekam.
15:36 odjeżdża IC do Zielonej Góry z toru 3 i pojawia się napis Zwardoń 15:37, po 20 sekundach gaśnie i wyświetla się Kluczbork 15:41, a na torze 1 gdzie stoi pociąg do Kluczborka tablica jest czysta.
Pytam kierpocia w "kluczborskiego" pociągu o co chodzi w tym burdelu i gdzie jest pociąg do Zwardonia, to wziął i uciekł do przedziału służbowego. Jak odjechał pociąg do ZG, zauważam że pociąg do Zwardonia odjeżdża z peronu 1, ku zdziwieniu kilkunastu pasażerów.
Idę zwrócić bilet i kupić na KŚ w kierunku Wisły (16:05). Pani w okienku wysłuchała mojej reklamacji po czym oddała mi za bilet ale kwotę pomniejszoną o 10%. Za mną ustawiła się kolejka z której dwóch Panów w podobnej sytuacji chcąc zwrócić bilet trochę przyłączyli się słownie do mojej reklamacji.
Jak mi Pani podniosła ciśnienie oszustwem na kilka złotych poprosiłem o przełożonego. Otrzymałem odpowiedź że pracuje tylko do 15:00. Po czym umieściła tabliczkę w okienku "Proszę przejść do kasy obok".
Panowie za mną w kolejce dostali piany.
Idę na pociąg KŚ na 2 peron jest godz. 16:01 na tablicy w przejściu podziemnym nie ma informacji o takim pociągu. Wyświetla się Kluczbork (16:39) i Żywiec (17:32). Ale pociąg odjeżdża planowo z peronu 2.
I niech mi ktoś powie że sytuacje filmowe z filmów Barei (Miś, Rozmowy kontrolowane) są przesadzone. One żyją nadal, wystarczy być dziennikarzem, wziąć kamerę i zostać Bareją YouTuba. Bo dzisiejsza sytuacja to czysty Miś.
Minister Nowak z pompą otworzył dworzec a w przejściu podziemnym w kierunku pl. Miarki woda przecieka, kałuże powstają w tunelu, przejście podziemne środkowe jest nieczynne (nie skończone), ludzie pracujący na dworcu nie mają pojęcia o systemie informacji i zarządzania dworcem. Kas jest za mało. Brakuje starszego kasjera i punktu informacji, nad tym nikt nie panuje TOTALNY CHAOS.
Niezainteresowanych przepraszam.
Dzisiaj nie działały wyświetlacze na dworcu. Tzn wyświetlał się komunikat że należy wysłuchiwać komunikatów z głośnika. Działały tylko ekrany przyjazdów pociągów. W Kasach IC karteczka że" awaria prądu"i że bilet można zakupić w okienku Obsługi Klienta, ale w kasach KŚ prąd był.
Czyli cyrku ciąg dalszy.
Dobrze że to nie dworzec w stylu Gare du Nord z 16 peronami.
Powiem tak, dworzec robi bardzo pozytywne wrażenie Dobrze, że już gołębie nie mają dostępu do budynku i nie zanieczyszczają dworca swoimi fekaliami Jedyne co mnie drażni to zapowiedzi, które są skomputeryzowane (z wyjątkiem opóźnień czy zmian) :/ Akurat nie wiem jak na innych dużych polskich dworcach, ale w Katowicach nieważne kto zapowiadał, zapowiedzi były rzetelne, wyraźne i wszystko dało się zrozumieć. Rozumiem, że każda dziedzina robi postępy, ale akurat zastosowanie syntezatorów mowy w Katowicach mogli darować Ale ogólnie dworzec wypada bardzo dobrze i mam nadzieję, że ktoś pilnuje dworca, żeby menele się nie zbierały i nie piły w ciemnych zakamarkach dworca
Fakt jest bardzo dużo plusów , ale tez widać nie doróbki przykładem jest peron pierwszy , nawierzchnia tego peronu jest do pilnej poprawy , można ładnego orła wywinąć .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum