Krytykować jest łatwo.
Uważam, że lepsza ankieta wśród mikoli niż nic.
Nie zamierzam mnożyć nawet przez 2 - ankieta nie jest tajna i zajrzeć mogą, jeśli będą chcieli. Myślę też, że są świadomi, kto się wypowiada na tego typu forach.
Trudno się nie zgodzić, że marginalizacja Ligoty to kolejny absurd - temat dotyczy jednak przystanków całkowicie zlikwidowanych. Umieszczenie tutaj wszystkich stacji i p.o., które straciły część połączeń spowodowałoby, że ankieta byłaby nieczytelna. Mam zamiar spróbować najpierw z tymi 4 całkowicie zlikwidowanymi. Zobaczymy czy coś się uda zdziałać.
Popieram ankietę. Tyle , że takich przystanków jest więcej i o nie też by trzeba kiedyś zawalczyć. KŚ jako jedyny przewoźnik na Śląsku, prowadząc ruch pociągami osobowymi powinien zatrzymywać się na wszystkich stacjach i przystankach. Tak, część pociągów można puścić jako pociągi przyśpieszone, ale nie wszystkie!!!!!
Witam,
czytam to forum od dłuższego czasu, nie wypowiadałem się dotychczas, gdyż jestem laikiem i zaglądam tu czysto z ciekawości jako pasażer.
Irytuje mnie jednak lament dotyczący likwidowanych przystanków. Szanowny kolego ElmoVanKielmo, mam do Ciebie pytanie kiedy ostatnio jechałeś pociągiem regio na trasie Katowice-Bielsko Biała?
Tak się składa, że ja tą trasę pokonuję codziennie. I bardzo cieszę się, że przystanek Czechowice-Dziedzice Przystanek został zlikwidowany. Podejrzewam, że 200/300 innych osób również się cieszy. A dlaczego? Dlatego, że pociąg startujący w Katowicach jest pełny (podobnie jak w Bielsku). Grubo ponad 90% pasażerów wysiada w Tychach/Pszczynie/Czechowicach/Bielsku. Znaczna większość pasażerów posiada bilety miesięczne. Proszę uprzejmie przyjąć do wiadomości, że pasażerów tych interesuje: 1. CZAS PRZEJAZDU, 2. komfort podróży, 3. cena biletu.
Zatrzymywanie pociągów na każdych stacjach, typu Czechowice przystanek (gdzie nie wysiada NIKT lub w porywach 1 osoba na kilkaset w pociągu) jest niecelowe, nieracjonalne i nareszcie ktoś poszedł po rozum do głowy. To, że ktoś kiedyś stworzył 3 przystanki w ramach niedużego miasta jakim jest Czechowice nie oznacza, że tak musi być zawsze. Jest jeszcze kilka stacji na tej trasie, które powinny wylecieć (z powodu znikomego lub ŻADNEGO obłożenia), ale widocznie władze KŚ nie miały na tyle odwagi, żeby w końcu tą linię uzdrowić.
Reasumując proszę o wczucie się w sytuacji ludzi, którzy dziennie spędzają w pociągach ponad 2 godziny, zamiast walczyć o przystaneczki na których dawno diabeł powiedział dobranoc...
Ps1. Sam mieszkam przy stacji na peryferiach - od grudnia zatrzymuje się tam mniej pociągów, ale jadą szybciej - i o to chodzi.
Ps2. Żeby nie było tak kolorowo - też uważam, że pociągi powinny stawać w Ligocie, a nie na rozsypującej się trasie w Piotrowicach.
Ps3. Pamiętaj proszę, że nigdy nie dogodzisz każdemu, ale jeżeli > 90% ludzi jest zadowolonych to raczej wypadałoby to uszanować.
Drogi kolego yerzy - właśnie po to jest ta ankieta, aby było widoczne czarno na białym, co sądzą użytkownicy forum o likwidacji tych przystanków. Rozumiem, że Ty wybrałeś ostatnią opcję. Szanuję Twój wybór i rozumiem argumentację.
Nie chodzi o to, żeby 100% pociągów przejeżdżających przez te przystanki miało tam postój. Idea pociągów przyspieszonych jest właśnie po to, aby zaspokoić potrzeby pasażerów pokonujących codziennie spore odległości.
Doskonale potrafię się wczuć w sytuację osoby spędzającej w pociągu 2h dziennie, bo sam spędzam w pociągu 3,5h dziennie. Z przystanku Czechowice-Dziedzice Przystanek korzystam raz w tygodniu, gdy odwiedzam mamę. Z przystanku Bytom Północny korzystam codziennie dojeżdżając do pracy.
Gdybym był jedyną osobą, której zależy na utrzymaniu tych przystanków, musiałbym się z tym pogodzić.
Ale na razie wyniki ankiety są niejednoznaczne - poczekajmy, aż więcej osób się określi.
@yerzy
Lepiej w Piotrowicach się zatrzymywać , bo tam niedaleko jest klinika kardiologiczna . Bardzo dużo osób tam jeździ . Poza tym jest dość proste zrealizowanie skomunikowania np Tychy - Rybnik
@ElmoVanKielmo - Twoje argumenty również nie są pozbawione sensu, lecz chodziło mi głównie o zastanowienie się nad sensem funkcjonowania przystanków, które pełnią rolę marginalną na trasie między dwoma dużymi miastami w województwie, tj. Katowicami i Bielskiem. Sam fakt, że coś zostało kiedyś wytyczone nie musi oznaczać, że jest nie do ruszenia i ma trwać wiecznie. Być może "Czechowice Przystanek" kiedyś pełnił większą rolę, dziś jednak jego rola jest znikoma. Równie dobrze mogłoby być 5 przystanków w Czechowicach, pytanie tylko po co? Mieszkańcy wielu miasteczek i wsi często mają tylko 1 stację i najzwyczajniej w świecie muszą do niej dojść/dojechać, aby wsiąść do pociągu. Nie widzę powodu, dla którego w Czechowicach, czyli w mieście, które ma własne Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej zasadnym byłoby funkcjonowanie aż 3 przystanków kolejowych, podczas gdy na omawianej trasie inne miasta mają mniejszą liczbę (Tychy - 2, Pszczyna -1).
Ankietę o której mówisz należałoby przeprowadzić wśród najbardziej zainteresowanych, tj. ludzi podróżujących na w/w trasie. Ty i może kilka osób wyraziłoby sprzeciw, ale mogę się z Tobą założyć, że miażdżąca większość ankietowanych poparłaby pomysł likwidacji tego przystanku.
@danio Kwestia Ligoty/Piotrowic jest dyskusyjna, też mogę wymieniać co jest "niedaleko Ligoty" używając Twojej terminologii. Nie o to chodzi, co jest niedaleko, lecz ilu podróżnych korzysta ze stacji, a liczba podróżnych wsiadających/wysiadających w Ligocie jest nieporównywalnie większa od tej z Piotrowic. Argumenty na ten temat znajdują się w wątku o nowym rozkładzie jazdy.
Tylko że w Ligocie zatrzymują się pociągi SKR . Więc poczekanie tych 10-15 minut nie powinno być problemem , a będzie też autobus . Gdyby nie było autobusu , to byłbym za przywróceniem , ale w tej sytuacji uważam że jest to zasadne . W zeszłym roku ZM robił badania frekwencji , na pewno decyzja została przemyślana .
Nie wiem jak z Ligotą, ale dobrze, że zatrzymują się w Piotrowicach bo tamta stacja jest węzłowa. Osoby z Bielska lub innych miejscowości na tej linii przesiadają się tam na pociągi do Rybnika i gdyby tam się nie zatrzymywały poc. KŚ to dopiero byłaby klapa.
Nie wiem jak z Ligotą, ale dobrze, że zatrzymują się w Piotrowicach bo tamta stacja jest węzłowa. Osoby z Bielska lub innych miejscowości na tej linii przesiadają się tam na pociągi do Rybnika i gdyby tam się nie zatrzymywały poc. KŚ to dopiero byłaby klapa.
Stacją węzłową jest akurat Ligota, to w Ligocie rozgałęzia się Linia na D29-139 (Zwardoń/BB) i D29-140 (Nędza/Rybnik), i 3 inne.
K-ce Piotrowice są zwykłym przystankiem osobowym.
Tylko że w Ligocie zatrzymują się pociągi SKR . Więc poczekanie tych 10-15 minut nie powinno być problemem , a będzie też autobus . Gdyby nie było autobusu , to byłbym za przywróceniem , ale w tej sytuacji uważam że jest to zasadne . W zeszłym roku ZM robił badania frekwencji , na pewno decyzja została przemyślana .
To weź sobie uświadom, że gdyby ktoś dokładnie czytał te badania, to takich głupot jak wycinka Ligoty by nie zrobił. Po prostu przyjęte do konstrukcji rozkładu założenia były zbyt optymistyczne i teraz aby wyrobić się w obiegach, trzeba było po chamsku wyciąć pasażerom postoje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum