PR ogłosiło właśnie przetarg na dzierżawę (ale znając życie znów unieważnią) szt.
Kiedyś pociągi z SP42 czy parowozem na czele śmigały ze Skarżyska do Koluszek.
Teraz potrzebna jest relacja przyspieszona z Łodzi do Tomaszowa i dalej normalne Regio:
Łódź Kal. - Chojny - Widzew - Andrzejów - Tomaszów - (tu wszystkie przystanki) - Opoczno.
Jeśli obecną KKA zastąpić sensownie (3 pary bezpośrednie, 2 pary Opoczno - Tomaszów sensownie skomunikowane jak kiedyś) to oferta będzie atrakcyjna - zwłaszcza, że bezpośrednie pociągi z Tomaszowa do Łodzi stoją nie wiadomo po co w Koluszkach nawet ponad 16 minut, co można poprawić "od ręki" - "papieski" zmienia czoło w 3-5 minut...
Na pewno tak szybko z tego co ja wiem na obroty czoła zakłada się najmniej 6 minut, jeszcze w tamtym rozkładzie jazdy wszystkie obroty na trasie Czechowice - Cieszyn trwały właśnie 6 minut w Zebrzydowicach, nawet w Cieszynie składy obracały się po 6 minut i wedle PRów tych śląskich tyle właśnie trzeba na obrót.
Super. A nie można byłoby wydłużyć tych pociągów do Skarżysko lub choćby do Końskich (np w weekend lub ferie i święta (albo przed świętami)). Ja kiedyś jeździłem na tej linii za czasów piętrusów.
A nie można byłoby wydłużyć tych pociągów do Skarżysko lub choćby do Końskich
Na to musiałoby wyrazić chęć województwo świętokrzyskie, bo niestety ale granica województwa jest, więc rozstrzyganie tej kwestii uzależnione jest w dużej mierze od marszałków.
_________________ Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Województwo Łódzkie planuje od grudnia 2012 przywrócić ruch do Opoczna o ile PRy będą miały szynobusy. Oczywiście wielka szkoda, że pociągi na wrócą do na całej linii (choćby jedna para), albo do Końskich. W świętokrzyskim nie mają kasy i mają już rozwiniętą siatkę połączeń busowych.
A przecież pociąg z Opoczna do Łodzi byłby konkurencyjny czasowo do autobusu pod warunkiem, że jechałby z Tomaszowa bez zatrzymania w Koluszkach i z pominięciem mniejszych stacji.
A może pociąg pośpieszny na szynobusie byłby opłacalny. Mniej przystanków, mniejsze zużycia paliwa, więcej ludzi. Przecież taki pośpiech Rzeszów - Łódź na szynobusie mógłby być opłacalny, bo czas przejazdu nie taki zły, a i cena chyba lepsza od autobusu (zwłaszcza dla studentów). Ja się dziwię, ze z Koluszek do Tomaszowa i do Drzewicy też nie skasowali. Tam też jeździ czasami 10 - 20 osób na kurs. Kiedyś jak były pociągi do Skarżyska to jeździło więcej ludzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum