Przystanąłem dziś na dworcu by obejrzeć plakatowy rozkład jazdy. Bardzo podoba mi się umieszczenie godzin odjazdu/przyjazdu dla wszystkich postojów w danej relacji, dość wygodna rzecz.
Pytanie techniczne? Dlaczego część pociągów PR oznaczona jest jako regio a cześć jako osobowe? W tym do Balic i jeden do Zakopanego.
Było kiedyś na tej linii badanie. Potem wprowadzono dodatkowe połączenie, stąd na linii mieliśmy 5 i 1/2 pary. Lecz czy to był skutek badania pasażerów nie umiem powiedzieć.
[
Nie opowiadaj bzdur. Na własną kolej stać tylko największe województwa. W Małopolsce zapewne powstanie kolej aglomeracyjna, ale ta bez obaw ma jeździć tylko po głównych szlakach. Inne linie np. z Tarnowa do Krynicy z powodzeniem może obsłużyć np. sąsiedni Podkarpacki Zakład Przewozów Regionalnych..
I Ty mówisz, że inni bzdury piszą... Fakt Podkarpacki ZPR w Małopolsce to science fiction godne naprawdę wielkiej wyobraźni. Z resztą marszałek się już właściwie wypowiedział i Małopolska w perspektywie kilku lat będzie miała własną kolejkę, w postaci pewnie najpierw SKA z czasem obsługującej pewnie już większość województwa... Poza tym marszałek nie będzie dzielił dotacji na dwie spółeczki swoją i tonące PRy, zgadnij, którą wybierze...
Już od kilku dni w pociągach widzę ogłoszenia odnośnie nowego rozkładu. Pierwsze mówi o zmniejszeniu liczby połączeń na trasie Kraków-Tarnów ze względu na remonty. Ciekawsze jest drugie o zawieszeniu połączenia Kraków-Skawina-Oświęcim. Podają, że roczne straty finansowe na tej linii wynosiły aż 5 mln zł. Czy tak wysoka kwota jest w ogóle możliwa? Przecież to raptem 5 par dziennie.
W "Pilnej informacji dla pasażerów" odnośnie likwidacji trasy Oświęcim - Skawina obiecują już za kilka lat dogodne regionalne połączenia autobusowe do węzłów kolejowych, a na razie pasażerówczekają "utrudnienia", tzn. zawieszenie pociągów.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
4340 jedna dziewczyna zrobiła mi zdjęcie a potem udawała że tego nie robi, chyba jakaś dziewczyna nieporuchana jest . To już druga dziewczyna w pociągu która mi zdjęcie robiła : )
Te pociągi mi się coraz bardziej podobają, Admini, proszę usunąć ten post - za dużo dziś wypiłem...<3
Zastanawiam się też nad czymś innym. W pociągach tych jeździli ludzie, niech będzie nawet te podawane w komunikatach 40 osób [oprócz połączeń piątkowych i niedzielnych, kiedy było ponad 2 razy tyle na pewnych kursach]. Tymczasem na Wieliczka Rynek - Kraków Płaszów/Główny jeździ 5 razy tyle pociągów, gdzie jest pięć razy mniej pasażerów... Komentarz pozostawiam Wam.
Druga sprawa: nieefektywne wykorzystywanie taboru przez MZPR. Ile to razy na tej trasie w dniu i o porze kiedy naprawdę pociąg jedzie pusty wykorzystywano EN57? A kiedy była potrzeba [np. piątkowe popołudnia] wysyłano w trasę EN81?
Rzecz trzecia: co zrobiono by poprawić frekwencję na tym odcinku? Ile to razy pojawiały się prośby i sugestie o wydłużenie relacji do Katowic i Czechowic-Dziedzic, inne godziny kursowania, więcej par? Skoro ludzie korzystają z pociągów na odcinku Trzebinia - Kraków, to dlaczego na tej linii, o podobnej szlakowej i znacznie większej gęstości zaludnienia pociągi nie miały powodzenia? Odpowiedź jest dość jasna...
Odnośnie tych numerów że PLK robi remonty na Oświęcim-Skawina a PR pod wodzą marszałka się zwijają to nawet dzisiaj w Teleexpresie mówili i pokazywali stację Dwory...
Paranoja...ale przyjdzie kryska na matyska...
Od grudnia znikną wszystkie połączenia kolejowe z Krakowa do Oświęcimia przez Skawinę. Kilka lat temu zamknięto ruch pasażerski ze Stróż do Biecza i Tarnowa do Szczucina. Jak województwo małopolskie uzasadnia likwidację kolejnych połączeń?
Z resztą marszałek się już właściwie wypowiedział i Małopolska w perspektywie kilku lat będzie miała własną kolejkę, w postaci pewnie najpierw SKA z czasem obsługującej pewnie już większość województwa... Poza tym marszałek nie będzie dzielił dotacji na dwie spółeczki swoją i tonące PRy, zgadnij, którą wybierze...
Mieliśmy już kiedyś własną kasę chorych....Co do zadłużonych PR-ów, z łaski swojej wskaż mi kraj, w którym przewozy lokalne są dochodowe a potem wypisuj swoje teorie. PR-y mimo wad gwarantują w miarę spójny rozkład między regionami, marszałkowi nie chodzi o pasażera, ale o stołki dla swoich. Niestety małopolskie MK-olstwo liczy wzorem towarzyszy ze Śląska na premię w postaci zatrudnienia w nowej spółeczce. Tutaj koledzy się jednak mogą przeliczyć, marszałek nie owija w bawełnę, kolej w województwie pozostanie tylko na głównych szlakach. A pomysł z Podkarpackim ZPR nie jest głupi, Marszałek np. obsługą kryniczanki nie jest zainteresowany. Będzie woził ludzi głównie z Krakowa do Tarnowa i pokaże jaka piękna może być kolej. Na spółkę chwilę poczekamy, przed zakończeniem modernizacji linii nikt nie zaryzykuje utraty reputacji przez notoryczne opóźnienia pociągów. I na koniec miło, że tak wspieracie inicjatywę, którą na 99% pokieruje Wasz ulubieniec Pan Rębilas .
A co do artykułu...Bronienie linii ze Stróż do Biecza zakrawa na kpinę i kompromituje autora takich tez.
PR-y mimo wad gwarantują w miarę spójny rozkład między regionami, marszałkowi nie chodzi o pasażera, ale o stołki dla swoich.
I tak też będzie. Gdyby Marszałkowi i ekipie z UM zależało autentycznie na przewozach pasażerskich, to inaczej wyglądałby program RPO, inaczej wyglądałaby polityka przewozowa (ktoś kiedyś zapytał podróżnych czego chcą? jakie godziny kursowania pociągów im odpowiadają? Bo ja o tym nigdy nie słyszałem), byłaby budowa linii z Buska do Szczucina (czy też Żabna, ale mniejsza o to) a nie wpychanie wszystkiego na siłę i na chama do Krakówka.
Ta cała SKA to taka kolejka towarzyska dla swojaków - weźmie najlepsze linie, a reszta do busów.
sheva17 napisał/a:
A pomysł z Podkarpackim ZPR nie jest głupi, Marszałek np. obsługą kryniczanki nie jest zainteresowany.
To fakt, tylko ze nie chce tego powiedzieć głośno. Kogut też ma to w d..., bo to polityk a nie kolejarz. Najwyżej pokrzyczy głośno i nic z tego nie wyjdzie.
sheva17 napisał/a:
Będzie woził ludzi głównie z Krakowa do Tarnowa i pokaże jaka piękna może być kolej.
Dlatego SKA będzie do Tarnowa (nóż się w kieszeni otwiera, aglomeracja krakowska 78 km na wschód od Krakowa), będzie do kieleckiego Sędziszowa, ale nie będzie do Chrzanowa, który już teraz generuje duże potoki pasażerskie mimo kiepskiej infrastruktury. Gdzie tu sens, gdzie logika? I nie tłumaczcie mi że nie ma miejsca, torów postojowych, parkingów, itp. Nie ma chęci ze strony UMWM!!! I dlatego też twierdzę że SKA to polityczne, antykolejowe (!!!) barachło dla swojaków.
sheva17 napisał/a:
A co do artykułu...Bronienie linii ze Stróż do Biecza zakrawa na kpinę i kompromituje autora takich tez.
Bronienie linii nie kompromituje, bo jest potrzebna, ale takiej relacji pociągiem - znikąd donikąd - już tak.
Osobiście mam cichą nadzieję że katowicki odcinek E30 w końcu się wyremontuje, do tego czasu KŚ staną taborowo na nogi i wezmą całą relację do Krakowa, a ta śmieszna SKA pozostanie na papierze.
Ja bym się nie martwił , wybory samorządowe idą . . . . .
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-12-2012, 10:39
@pp - nie fandzol, projekt SKA to jedyna szansa na uratowanie kolei w tym wojewodztwie. Powstanie Kolei Malopolskich jak najcieplej popieram, widząc pozytywne zmiany na Slasku. Nie dziwie sie ze politycy chca doplacac do swojej spolki, niz do wielkiego worka z napisem PR, ktory przeżre każdą kwotę a i tak bedzie to mało. A to że pociagi pojada do Krakowa zamiast do Biecza - coz, trudno nie zauwazyc że Krakow jest jednak troche wiekszym osrodkiem niz Biecz Mozesz byc pewien ze jak Biecz bedzie mial 500 000 mieszkancow to tam tez bedzie jezdzilo duzo pociagow.Kolej ma zbliżać a nie oddalac dlatego nie widze nic zlego zeby SKA docierala do Tarnowa, skoro miasto i mieszkancy naturalnie ciążą ku Krakowowi. Moze Ty chcesz decydowac o tym gdzie ludzie jeżdzą? Centralne planowanie sie juz skonczylo. Najlepiej nie uruchamiajmy pociagow z Tarnowa do Krakowa bo za daleko i utworzmy kolej aglomeracyjną do z Tarnowa do Tuchowa w imię świętej walki z busami i z rentownością 9% !
PR Krakow musi umrzec, bo kolej musi życ.
Cytat:
ta śmieszna SKA pozostanie na papierze.
Tak tak, lepsza kiblowa kolej do konca swiata, najlepiej w wydaniu PR Krakow. Niewazne zreszta jak to sie nazywa, ale i ile bedzie pociagow i jak szybko pojada.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum